20 Haziran 2008





Hırsız Kedi !


Bugün, blogda kullandığım resim arşivimi düzenledim, temizledim ve yedeğini aldım, bu esnada ne zamandır kafamı kurcalayan şey tekrar aklıma geldi.

Yaklaşık 10 senedir internet kullanıcısıyım, yıllardır internette karşıma çıkan beğendiğim resimleri biriktiriyorum, başlarda bunları sedece dostlarımın maillerine eklemek ya da eşe dosta göstermek için kullansam da, 2 senedir bunları blogumda sizinle de paylaşıyorum, benim derdim tahmin ettiğiniz gibi resimlerde kaynak gösterememek.

Bütün yazılarımda kaynak göstermeye çabalayan birisi olarak, resimlerde bunu başaramamak beni vicdanen rahatsız ediyor. Bu güne kadar ziyaretçilerimden sadece 1 kişi neden resimlerde kaynak göstermediğimi sordu, yani insanların çok da umurunda değil bu her nedense. Eminim yazıları kaynaksız yayınlasaydım çok daha fazla soran, bundan rahatsız olan olurdu.








Bunu başaramamın bir kaç sebebi var, birincisi dediğim gibi, yıllar öncesinden bu resimleri toplarken, kimin çektiğini, kaynağını not almamam, bir diğeride resimleri aldığım bazı yerlerin de kaynak göstermemesi ve en son etken latin karakterli olmayan sitelerde resmin açıklamasını anlayamamam diyebilirim.

Zannediyorum resimleri tanıyabilen bilgisayar yazılımlarının gelişmesiyle bu sorun kendinden düzelecek. Bu konuda önemli gelişmeler olduğunu okuyorum, ama bunları genelde sadece güvenlik sektörü, yüz tanıma yazılımı olarak kullanıyor, oldukça yeni bir teknoloji çünkü bu.

Sanırım duymuşsunuzdur, bazı programlar bilgisayarımızda yüklü olan, hangi sanatçıya ait olduğunu bilmediğimiz Mp3'leri, şarkı ismiyle beraber tanıyor, işte bunun gibi bir şeyin resimler için olanının hayalini kuruyorum. Bu sayede bende mutfaktan yemek aşıran kedi gibi, internetten resim aşıran kedi olmaktan kurtulurum :p



9 yorum:

kişisel depresyon anları dedi ki...

bu konuda katılıyorum sana. nedense resimler daha bir özgürmüş gibi gelip kaynak belirtmniyoruz. bazende tebmelliğimize geliyor.ben de bunun için resimleri bilgisayarımdan yüklemek yerine direkt sitesinin üzeirndeki linkini veriyorum. Merak edn siteyide görsün diye... umarım yakında düşündüğün gibi bir program yapılır hatta yazılanda bile öyle birşey olsa ne güzel olur...

pudra dedi ki...

ben de bazen rahatsız oluyorum ama açıkçası umursamıyorum.
yani hani alsan ve ben yaptım nasıl olmuş,ben çektim beğendin mi desen bir nebze ama tamamen konu ile alakalı görsel seçimi yapmakla kalıyorsun/uz hatta.
artık sahipleri de gördüklerinde kaynak olmayışına üzülmesin.zaten stumble denilen site vasıtasıyla beğendiğim görselleri indirirken sahiplerinin sitelerini işaretleyerek daha çok insanın görmesini sağlıyorum.
bu yüzden rahatım:)

gaykedi dedi ki...

@kişsel depr.. sanırım teknoloji sayesinde çok yakında bitecek bu dert :p


@pudra himm, ilginç..ben o bahsettiğin eklentiyi denediğimi ama nedense pek hoşlanmayıp sildiğimi hatırlıyorum :p

Okan Yüksel dedi ki...

Bu nokta benim de canımı sıkıyor, gerçi ben genellikle anadolu ajansı'ndan ya da doğan'dan birşeyler aşırıyorum ama diğerleri noktasında kaynak hep meçhul kalıyor. Sayfa altına bu sebepten şu notu eklemiştim zamanında: "Görsel malzemeler muhtelif yayınlarda da geçtiği için ve asıl kaynağa ulaşmanın zorluğu sebebiyle kaynaksız yayınlanmaktadır." Not hala yayında, vicdanımı en azından böylelikle rahatlatıyorum.. Saygı ve sevgiler..

gaykedi dedi ki...

@okan gene aynı sorun, umarım teknoloji tez zamanda bu sorunu halleder, bence yakındır bu konuda iyi haberler duymamız gibime geliyor :p

Dolphinblue dedi ki...

çok duyarlı bir yaklaşım sevgili gay kedi

tebrik ediyorum seni...
ama ben sana bir keresinde bu kadar ilginç resimlei nerden buldun diye sorduğumu hatırlıyorum :)

gaykedi dedi ki...

@dolphin 5-10 kişide resimleri nerden bulduğumu sormuştu, demek onlardan biriside sendin, tabi ben cvp verememiştim çünkü tek bir değil binlerce ayrı kaynağı var :p

miso dedi ki...

gaykedii,
Bu kara kediyi yerim ben. Fıstığım gibi :) CAnım Fıstık, rahat uyuyordur umarım :)

marruu

gaykedi dedi ki...

@miso a a kara mıydı rahmetli, eminim cennette yaramazlık yapıyordur o :p