03 Haziran 2008






Dağlarca !


Sanat, tümüyle bir içeri bakıştır. Bir çocuk vardır, boş sandalı dolu görür; bir başka çocuk tersini yaşar, dolu sandalı boş görür; bir üçüncüsü, sandalı görmez; bir dördüncüsü, denizi de görmez, ırmağı da görmez; bir başkası kendini görür Atlantik'te yüzerken; bir başkası, Beşiktaş'taki o küçük parkta kendini Barbaros görür...

Şiir o çocuktur. O çocukların teker teker hepsidir şiir. Şiire küçükten başlayanların belli bir öğretmeni yoktur; onun kendi öğrenmesi vardır, bitmez tükenmez öğrenmesi!..


Öğrenmek, yeryüzünün tek mutluluğudur. Her eylem öğrenmekten başlar. Fransız Devrimi, kişi acısının yine kişiye görünmesinden başka nedir? Mustafa Kemal, bizler için, geri kalmış ülkeler için yeryüzünce ulaşılmamış o insan kavramının hepimize ayrı ayrı görünmesinden başka nedir?







Tanrı daha uzun ömürler versin Türk şiirinin 94 yaşındaki büyük ustası Fazıl Hüsnü Dağlarca'ya ait bu sözleri, ondan bir şiirle bitirelim;


Hangi mahallede imam yok,
Ben orada öleceğim.
Kimse görmesin ne kadar güzel,
Ayaklarım, saçlarım ve her şeyim.

Ölüler namına, azade ve temiz,
Meçhul denizlerde balık;
Müslüman değil miyim, haşa,
Fakat istemiyorum, kalabalık.
Beyaz kefenler giydirmesinler,
Sızlamasın karanlığım havada.
Omuzlardan omuzlara geçerken sallanmayayım,
Ki bütün azalarım hülyada.

Hiçbir dua yerine getiremez,
Benim kainatlardan uzaklığımı.
Yıkamasınlar vücudumu, yıkamasınlar,
Çılgınca seviyorum sıcaklığımı...



5 yorum:

neoxolmis dedi ki...

Ah ne kadar doğru bir söz. Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın bu güzel şiirine yer verdiğiniz için, teşekkür ediyorum size :)

gay_yor dedi ki...

şiir öğrenilmiyor gerçekten kendi içinde kendi öğretiyor sana şiiri.. mısralar aklına geliyor ve yazıyorsun..yani acı yazıcaksan illa yaşamış olman gerekmiyor..çevrende yaşanan acılar yazdırmış oluyor sana o mısraları..sayın Dağlarca çok güzel dile getirmiş şiirin tüm öğrenmenlerden farkını..

gaykedi dedi ki...

@neox... afiyet şeker olsun :p


@gay-yor himm, sende iyi bilirsin bu ruh halini değil mi, şair arkadaşım benim :p

deep brown dedi ki...

''Hangi mahallede imam yok,
Ben orada öleceğim.
Kimse görmesin ne kadar güzel,
Ayaklarım, saçlarım ve her şeyim.''

minnet duyduğum şair ve şiiri sayesinde edebşyat sözlümden geçtim :P
e tabi olaya bu kadr egoist yaklaşmamak lazım en azından bi 'not' tan çok daha fazlasını kazandırdığını biliyorum bana=)

gaykedi dedi ki...

@deep brown yaşayan en ünlü şairimiz, kocaman bir çınar o :p