30 Mayıs 2008






Patates !


Dün yer verdiğim alıntı, ölmüşlerinin kahramanlıklarıyla övünmeyi ve onları abartmayı seven, geçmişe rasyonel bakamayan şoven, milliyetçi ve dinci kesimi çok rahatsız etti, çoğu yorumu hakaret-küfür içerdiği için silmek zorunda kaldım.

Çetin babanın bir yazısında okuduğum, Alman edebiyatının önde gelen şairlerinden Heinrich Heine'nin (1797-1856), atalarının yaptıklarıyla övünüp duran birisine karşı yaptığı muhteşem benzetmeyle devam etmeden önce, faşistlerin yaktığı kitapları için "Eğer bir yerde kitapları yakıyorlarsa, orada eninde sonunda insanları da yakacaklardır." diyen bu bilge adamı sevgiyle anıyorum.


Şair Heinrich Heine, tarihle övünüp duran kişiye:

- Siz, demiş; tıpkı patatese benziyorsunuz.

Adam hiçbir şey anlamamış, Neden? diye sormuş.

- Neden olacak, patatesin de sadece toprak altında olan bölümü önemlidir; üstündeki hiçbir işe yaramaz.



22 yorum:

gay_yor dedi ki...

teferruata girmeden..sadece at gözlükleriyle bakmak oluyor o milliyetçi ve dinci kesimin yaptığı sadece bu konuda değil, her konuda tarafsız davranmayı geniş bakmayı bilemiyorlar ne yazık ki yapıcakları tek şeyde küfür işte..
küfürle ifade etmeyi seviyorlar kısıtlı kalmış düşüncelerini..

cien anos de soledad dedi ki...

hakkaten çok süper benzetme :)
bu arada sen kaçta uyanıyorsun kuzum?

ANAHTAR dedi ki...

Bana göre Heine Almanya'da yaşamış bir yahudi olarak bu sözüyle sadece kendi yaşanmışlıklarını yansıtmış. Tamamen öznel bir söz yani.

Mesele Istanbul'un fethiyle de ilgiliyken bir realiteyi unutmamak gerekir ki o da şudur: Asya ve Avrupa arasında köprü vazifesindeki Istanbul topraklarında yaşayıp, boğazı izlerken derin düşüncelere dalabiliyorsak bu, bu topraklar altında yatanlar sayesindedir. Bize bu şehri bırakanları güzelce anmayıp, ananları da patatese benzetmek nankörlükten başka birşey değildir bana göre..

Zamanının en teknolojik savaş silahlarını kullanıp sonunda da bir çağ kapayıp yeni bir çağ açabilmişse atalarımız övünmeyi de fazlasıyla da hakediyorlar.

diye düşünüyorum..

gaykedi dedi ki...

@gay-yor içlerinde çok seviyeli insanlarda olsa, genel olarak oldukça cahil bir kesim olduklarını söyleyebilirim bende.


@cien sabah gün doğmadan kalkarım genelde :p


@anahtar saygıyla anma ile abartarak anma- hamaset arasındaki farkı tartışıyoruz burada canım ama. bu arada istanbul'un fethinin çağ açma iddiası sanırım dünyada çok kabül gören bir iddia değil, bu konuda bir yerlerde bir şeyler okuduğumu hatırlıyorum, türk'e türk propagandasına aman dikkat derim.

Adsız dedi ki...

anahtar su haritaya sen de bir bak. anladigim kadariyla tarih bilgin de bayagi var, o zamanki adiyla constantionopolis'in o konuma ne zamanlarda dustugunu de bilirsin. teknoloji diyorsak orada bulunanlar nasil bu kadar uzun sure direnebilmisler acaba ve nasil direnmisler?

ayrica cag kapanip acilmasi mevzusu da ronesans ile ilgilidir aslinda biraz arastirmak istersen ogrenirsin.

cok klasik olacak ama onemli olan insan olmak falan filan, milliyetle irkla bisey olmuyor, olsaydi osmanli milliyetle irkla ugrasirdi ki pek yapmadi, en buyuk turk katliamlarindan birini yavuz sultan selim yapmistir, genelde sizin kafadakilerin buyuk turk hukumdari saydigi yavuz

daha cok mevzu var, buyuk hosgoru falan fetihten sonra, koskoca hagia sophia'yi cami yap bi de hosgoru de :D komik, birileri de inansin buna bu daha da komik.

Asıl Gay Kedi Benim! dedi ki...

İstanbul fethi, Çanakkale zaferi ve kazanılan çoğu savaşı bazı insanlar kendilerine mastürbasyon aracı olarak kullandıklarından ilgili yazına gelecek olan tepkileri anlayabiliyorum.

Açtığım tüm tarih kitaplarında Çanakkalede 250 bin insanın ölmesini öve öve bitiremiyor yahu! Biri de çıkıp niye o kadar insan çok afedersin ski skine öldü demiyor?

Sanırım sorgulanmayışın nedeni ölüme bu derece kutsallık atfeden kofti din yüzünden galiba.

cien anos de soledad dedi ki...

aman tanrılarım! deli misin sen o saatte ayakt ane işin var?
kaçta yatıyosun? kaç saat uyuyosun? sırrın neeeeee?????

ANAHTAR dedi ki...

Amerika ve Avrupa ülkelerinin çoğunun lozanı da kabul etmediği hatta ortada dolaşan garip Türkiye haritalarının bu sebeble çıktığı da söyleniyor.

Abartarak anmak tabiki yanlış fakat Istanbul un fethiyle alakalı son iki yazıda da fethi gerçekleştirenler hakkında en ufak bir minnet ve saygı ibaresi olmadığı gibi fethedenleri küçümseyen, bu fetihle övünenleri de aşağılayan ifadeler var :~|

onlar bunu haketmiyorlar bence..

farmau dedi ki...

Küfür etme kültürünün en gelişmiş olduğu ülkelerden birinde yaşıyoruz. Malesef hoşuna gitmeyen ve giden herşeye bir kulp takıp küfretmek artık hiç aşamayacağımız bir konu. Bu kadar ümitsizim bu konu da kedi :( Ne düşündüğünü ,ne hissettiğini anlatamayan ,ifade edemeyen bireylerin kısa yoldan kendini anlatım biçiminin seni üzmesine izin vermezsin umarım.

gaykedi dedi ki...

@isimsiz osmanlı ve türklük ilişkisi çok karmaşık değil mi? hatta türk kelimesini bir hakaret olarak kullanıyorlar.


@asıl gay kedi bu nasıl nick yahu :p asıl kara murat benim esprisi gibi olmuş biraz :p o rakamlar ölü severlerin abartması, ne yazık!


@cien alışkanlık meselesi, sende kendini alıştırabilirsin, ara sıra 1-2 saatlik uykular çok iş görüyor akşamları özellikle. diyelim okuldan akşam üzeri evde oldun 1-2 saat uyu sonra uyan 4-5 saat otur sonra tekrar 3-4 saat uyu sabaha doğru cin gibi kalk :p


@anahtar canım iyi oku o ifadelerde herhangi bir aşağılama yok!


@farmau pek üzülmüyorum ama, tabi insan bazen biraz sinir oluyor, acıyor onlara o kadar :p

ANAHTAR dedi ki...

-İsimsiz

öncelikle şunu söylemeden edemicem.. sadece bir yorumumu okuduktan sonra insanları siz, biz, sizin gibiler, sizin kafadakiler gibi etiketliyorsun ki bu tarz söylemler bölücülüğün temeli ve çok yanlış. bunun yanında komiktir ki bir de milliyetle ırkla bişey olmaz diyen humanist bir tavrın var. sanki büyük bir çelişki içindesin.

yorumunda su dedigin harita hangi harita acaba? yorumunda herhangi bir link vermediğin için hangi haritadan bahsettiğini kestirmek imkansız. aslında senin zannettiğin gibi de tartışma yapabilecek düzeyde bir tarih bilgim yok. sadece mantık yürütcem.

önceki yorumda da dediğim gibi "zamanının" en yüksek teknolojisi osmanlı daydı. dünyanın hiçbir yerinde olmayan en büyük toplar osmanlı ordusu içinde mevcuttu, içinde bulunduğumuz yılları düşündüğümüzde komik gelebilir ama o devrin en teknolojik silahları o toplardı. karşı tarafta ise halil inalcık ın fetih belgelinden hatırladığım kadarıyla 2 sıra yüksek sur ve arkasında suyla dolu derin ve geniş hendeklerle çevrili bir şehirden bahsediyoruz. 2 sıra surlarla çevrili olan, güçlü bir donanması bulunan boğaza gemi geçisini engellemesi için zincir gerdiren Bizans'a zayıf demek imkansız, ki zaten önceki yorumumda öyle bişey de
demedim. karşı tarafta böyle imkanlar varken bırak da biraz dirensinler yani. direnmiş olmaları senin düşündüğün gibi osmanlı nın sahip olduğu teknolojiye gölge düşürmez.zaten sonunda savaşın kaderini belirleyen o "teknolojik" toplarla yıkılan surlar sayesinde, surlarla beraber artık şehirlerin kalın surlarla çevrilerek güvenli olacağı düşüncesi de yıkılmış oldu. bu da sana çağ açıp kapama mevzusunda osmanlı nın oynadığı rolü göstermiş olur. bu demek değil ki rönesansla olan ilgilisi görmezden geliyorum.

eğer sen çağ kapama mevzusu rönesansla ilgilidir ve istanbul un fethiyle ilgisizdir mi demek istiyorsun? eğer öyleyse ingilizce bildiği varsayarak 2 tane link vericem. 1.si constantinople nin düşüşü bu yazının özellikle son cümlesini ve 2.link in de Periodisation issues başlıklı yazısını okumanı tavsiye ediyorum.

benim önceki yorumumla ilgisiz ama son olarak hoşgörü demişsin. bırak 15.yy ı, 20.yy dahi savaştığı bu topraklarda talan ve yağma uygulayan avrupa milletlerinin yanında fetihten sonra fatihin yaptığı hoşgörü dersidir. büyük tarihçi halil inalcık ın belgeselde anlattığına göre; fetihten sonra hiçbir kadının ırzına geçilmemiş, evleri elinden alınmamış, kiliseleri yıkılmamış...ve en önemlisi insanlara istediği dini yaşabilmeleri imkanı verilmiş. sen diyorsun ki aya sofya yıkılmamış camiye çevrilmiş. bu mu senin hoşgörü anlayışın.lütfen çıkar at gözlüklerini. bırak 15.yy ı, 21.yy günümüz müslümanları(ve diğer din mensupları da) dahi istedikleri gibi inançlarını istedikleri gibi yaşamıyorken allah aşkına sen hangi hoşgörü anlayışından bahsediyorsun. tek kelimeyle komik.


-gaykedi

Patates bir övgü sıfatı değilse ki bence değil, aşağılama övünenleri patatese benzeterek bariz var.

Heine büyük bir insan olabilir ama öyle olduğu için her sözünü dikkate alacak, onun bu söylediklerini evrenselleştirecek değiliz.

şöyleki eğer Heine’nin bu mantığıyla yola çıkarsak Atatürk’ün yaptıklarıyla da övünmemek lazım gelir. 10 kasım da, milli bayramlarda Atatürk’ü ananları patatese benzetmek gerekir. Aynı mantık değil mi bu? ama aksine herkesin bildiği gibi Atatürk övünülmesi gereken yüzlerce iş yaptı ve övülmeyi de fazlasıyla hakediyor.

Heine böyle dedi diye Atatürk le övünen bu kadar insanı da patatese mi benzeticez. Heine halt etmiş.

Özet olarak Heine saçmalamış. demek istediğim; tarihte yaşanılan şeylerle eğer övülünmesi gerekiyorsa övünülür, yerinilmesi gerekiryosa yerinilir.bunda bir yanlış yok.

Haa… günümüz istanbulu nasıl böyle yaşanmaz bir hale gelmiştir o sonu gelmez ayrı bir tartışma konu. bu noktada kendimiz ne yapıyoruz diye düşünmek de gerekir. ama konu bu topraklar üzerinde yaşamamızı borçlu olduğumuz insanlar olunca hassaslaşıyorum ister istemez…

Sürç-ü klavye ettiysek affola… :)


İsimsiz... yorumu arapçayla bitirdim diye bu sefer de seni gidi rejim düşmanı beni etiketlemezsin umarım :)

sevgiler...

gaykedi dedi ki...

@anahtar blog dostum bliyaal'ın "şu" yazısını mutlaka oku, yağma o zamanın bir savaş geleneğiydi, bunu fatih bile önleyemez kellesini alırlardı, çünkü askerler ganimet için savaşıyorlardı. istanbulun yağma edilmediği doğru değildir.

o arkadaşın bahsettiği harita bir önceki yazıda olmalı. patates konusuna gelince gardırop atatürkçülüğü diye birşey sanırım duymuşsundur ki kendilerinden hiç hoşlanmam ben, hatta bu yüzden bazen burada cumhuriyet gazetesini eleştirdiğim olmuştur okuduğum halde, zaman zaman. yani diyeceğim patates kemalistlerde var. tarhle övünme meselesinden öte lafımız bunu abartanlaradır anla yahu artık :p

ANAHTAR dedi ki...

-gaykedi

orası açık anlaşılmayacak bir şey yok. zaten abartılarak anılmasının
yanlış olduğunu bir önceki yaptıgım
yorumların tekinde yazmıştım (:

ayrıca istanbulun fethi yıldönümünde abartısız bir saygı ifadesi bile olmadan bu tarz yazıların olması beni şaşırtmıştı o kadar

gaykedi dedi ki...

@anahtar ok, ok :p

Adsız dedi ki...

anahtar, siz ve biz pek de iyi olmus bence... zira hicbirsey anlamadim ikinci kez okudum gene anlamadim... ingilizcem de var linke de goz gezdirdim (gezdirdim sadece) goc eden greklerin ronesansa katkisi sayesinde dolayli bir alaka bulunmus. yani toplarla alakasi yok.

kendi secmedigi, secmemekten ziyade kendisi kazanmadigi bir nitelikle ovunen insanlar tarafindan atgozluklu sayilmak da ayri bir mevzu.

gaykedi cok guzel soylemis tekrar edeyim, hanibalin da, eyyubinin de, timurun da, richardin da, iskenderin de ve aklina kimler gelirse hepsinin askerleri yagmalanan ganimetler icin savasmistir

benim icin de konu kapanmistir, senle tartisacak birseyler anlatmaya calisacak kadar da humanist degilim.

ertank dedi ki...

yavuz konusuna değineyim en, biraz tuhaf bir konudur o. kendisi teritoryal fethin kültürel fetihle aynı anlama gelmediğinin en güzel kanıtlarından biri olarak ortada durur. bu konuda 'rumi'lik kavramı çok kritiktir, osmanlı'yı türklük'ten çok daha iyi tanımlar. toplumsal tarih'in 2001-2002 yılında bir sayıda bu konuyla ilgili bir dosyası vardı.

rumiliğin iyi örneklerinden birini yavuz'un emperyal politikalarında görebilirsiniz. osmanlı, istanbul'un alınmasıyla birlikte doğu'dan batı'ya kültürel olarak da yönelmeye başlar -mehter müziği vb.-, 'küpeli' yavuz bunu teritoryal hedefleri batı'dan doğu'ya değiştirerek bambaşka bir aşamaya taşır. safevileri kıtır kıtır kestikten bir süre sonra da zehirlenerek öldürülür. o öldükten sonra da osmanlı'nın düşman tanımı eskisine döner.

diyorum ki, belki de yavuz bir süre daha yaşasa, ve saray içindeki 'doğucuları' bertaraf edebilseydi, belki şu sıralar AB üyeliği yerine bambaşka şeyler tartışıyor olurduk.

gaykedi dedi ki...

@isimsiz pas artık anahtarda, ben dalmayayım araya :p


@ertank himm, ilginç bir konuymuş.

Adsız dedi ki...

dalma tabi gaykedi cekilsene aradan surda iki laf ediyoruz girmissin ortaya blog koymussun :)

uc tane notla ben soyleyeceklerimi bitirmek istiyorum,

turklerin muslumanlastirilmasi nasil olmustur? tarihin o zamana kadar gordugu en buyuk katliamlari yapmistir araplar turklere... yani bizde de gok tengri var cok benziyoruz birbirimize biz zaten yilllar once gon tengri ye tapinarak hidayete ermisiz de haberimiz yokmus mevzusu degil.

hosgoruyle ilgili, bugun vatikan katolikler icin ne ise, o zamanlar hagia sophia da ortodokslar icin oyleydi. hatta mantik yurutsek kabe muslumanlar icin neyse odur diyecegim ama mantik yuruterek tarih yazilmiyor onun icin bilmedigim bir konuda mantik yurutmeyeyim

son olarak da, turklerin askeri basarisi vardir burda o da sudur anadoluyu ve trakya/balkanlari elegecirmislerdir, dikkat edin anadolu trakya dedim, isgal edilen constantinopolis de bildigin bugunku eminonudur arada kalmis vaziyette. yani burada yorum yapanlarin cogunun dusundugu gibi anadolu yakasi bizim trakyada da koskoca kahpe bizans imparatorlugu seklinde bir durum yok. bu durumda da balkanlara anadoluya sahip olup eminonuyu isgal etmenin askeri bir dehanin urunu oldugunu soylemek bence abestir. ama o konumda bir asir direnebilmek takdire sayandir, gozluksuz objektif bakisla...


kusura bakma gaykedi inceden lafini gecirmissin ben araya girmeyeyim diye, ama bir an tutamadim kendimi tarih bilgim yok mantik yurutuyorum diyen birisi cikip bana at gozluklerini cikar diyor. hayir galiba ingilizce de bilmiyorum, linklerden birinde orta cag nasil kapanmis yenisi nerden gelmis mevzusu icin bir cok soylem oldugu yaziyor budur sudur denmiyor.

ertank'ya da cok tesekkur ediyorum yeni birseyler ogrendim biraz bakinacagim bu konuya. ne garip istir, bugun kurt milliyetciligi yapanlar da tarihte yavuzla ne guzel omuz omuza verdiklerinden falan dem vururlar arada.

ANAHTAR dedi ki...

haykedi den aldığım pasla kaleye doğru yaklaşıyorum :P


-İsimsiz

Top konusu teknoloji için küçük bir örnekti.

Verdiğim 2 linkteki yazıları okuduktan sonra anlaman gerektiğini düşündüğüm; İstanbul un fethinin çağ açıp kapamada rolü olup olmadığı ve bir de bazı tarihçilerin yeniçağın başlangıç tarihi olarak İstanbul un fetih yılını kıstas alıp almadığıydı. Verdiğim linkleri dikkatli okumuş olsaydın zaten anlardın. Bu konu Constantinople nin düşüşü başlıklı yazının sonunda yazıyordu. Tekrar kontrol etme zahmetine girme diye buraya kopyalıyorum.

The date of the event is one of the frequently proposed events marking the end of the Middle Ages as a historical period. (Frequently ye dikkat!)

Şimdi anlamışsındır umarım !

At gözlüğü kullanmak konusunda da hala aynı fikirdeyim. Fatihin diğer yaptıklarını görmezden gelip Aya Sofya nın camiye çevrilmesini hoşgörüsüzlük olarak tanımladığın sürece de düşüncem değişmeyecek.

Övünme meselesine gelince…dünyanın öteki ucunda “bizim gerçekleştirmediğimiz ve mağdurlarından biri de olmadığımız” geçen ayki depremden sonra deprem mağdurlarını görünce üzülebiliyorsak, aynı şekilde devamı olmayı seçmediğimiz, kendi yapmadığımız bir fetih için de övünmek aynı kapıya çıkar..

Kaptın mı? Özet olarak vicdan işi yani...

Futbolu sever misin bilmem ama euro 2008 maçlarını izlerken mili takımı kadrosunu ben seçmedim zaten kendim de oynamıyorum diye heyecanlanmazsın sen :)

Ya da hangi sporu, yazarı, diziyi, filmi seviyorsan ona göre uydur bu örneği..

Adsız dedi ki...

simdi ben bir iki sey daha eklemeden edemeyecegim...

merak edilmez ama eden olursa diye soyleyeyim diyecegim, utaniyorum soylemeye sol goruse sahibim, utaniyorum cunku aktif bir yanim yok, kisaca soyle diyelim sol tahlillerin dogru olduguna inaniyorum. onceden de burda bir yorum yazmistim turbanla ilgili o zamanda hafiften akpcilikle itham edilmis gibi hissetmistim, simdi de arapca ile bitirdigin icin sana rejim dusmani diyebilecegimi iddia etmissin ki anahtar bu da pek uymadi... ulusalcilar, akpciler... al birini vur otekine, dtp secimde basari saglayamasin diye kanun cikarmaya gelince birlesmislerdi mecliste :), asgari ucreti tartisan da oldugunu hic hatirlamiyorum. simdi de kurtcu demeyin, dtp yi dogru bulmuyorum ama malesef programinda ve propagandasinda ekonomiden belirgin bicimde dem vuran tek parti gibiydi secim oncesinde...

ayrica bizanslilar zinciri bogaza degil, halice cekmislerdir

oooof kendimi cok kavgaci falan buldum, internet aktifi oldum kendime acidim, utandim artik susuyorum.

surc-i klavye galiba ben son yorumlarimla sana karsi bayagi ettim anahtar, affetmeni umarak kaciyorum... kotu bir niyetim yoktu ama bir cok insanin bu konularda genelde kufurle baslayip bitirmesi, oturup mesela yok efendim yuzbinlerce hacli askeri yardima geldi (gelmistir de demiyor senin gibi mantik yuruttugunu de kabul etmiyor) ne demek 7000 bizansliya karsi 100000 osmanli askeri demeleri vs vs vs insani biraz sinirlendiriyor. yanlisi anlatip dogurulugundan bu kadar emin olmak bu toplumun bir ozelligi oldu malesef, egitim sisteminden ve ulke olarak gucsuz olmamizdan kaynaklaniyor bence, insanlar kendilerini guclu hissettirecek hikayelere inanmayi tercih ediyor. cok uzattim ozur faslini... soyle bitireyim ben burda soylediklerimin hepsinden eminim, emin olmadigim konulari arastirmayi hayatim boyunca tercih etmisimdir.

biraz da suna benziyor, ben bir dine inanmiyorum, kimseye de karismiyorum tabi ki (turban ozgurlugunden de yanayim)yakin arkadaslarim haricinde de kimseyle tartismiyorum bu olayi, hatta incitmemek icin onlarin da coguyla tartismiyorum, ama tartisilinca ne oluyor? ben yaratici bence yok diyorum, adam garip garip bana bakip diyor ki aaa nasil olur ne kadar sacma ispatlasana olmadigini? e ben de garip bakislarla kaliyorum yahu oldugunu soyleyen sensin olmadigini ispaltlama yukumlulugu bende nasil is? nasil mantik? iste at gozlugu budur.

amaan neyse iste kisaca ben wallahi kactim artik... bak bak hem gomonist gomonist konusuyo hem de allahsizim diyo, ibne olsa daha iyiydi beah :)

surc kelimesi de arapca degil farscadir ;)

ertank dedi ki...

anahtar,

euro 2008 konusuna girmek istersen, express dergisinin bu ayki kapağı, "milli takımı tutmamak için 7 neden". okumadım, ama benim nedenlerimi sana sayayım:

1. teknik direktörü bir ırkçı, fatih terim'in muhtelif ırkçı vukuatlarını www.verka.org tarihinde "türk futbolunda ırkçılık var mı?" başlıklı bir yazıda okuyabilirsin.

2. isviçre maçında düzenlediği kumpastan ötürü henüz kurumsal özür dilememiş bir federasyon tarafından yönetiliyor -yönetimin değişmesi, bir şey değiştirmez-

3. kaptanı oyun ahlakından zerre nasibini almamış, faşist-müslüman, taze fenerbahçeli. isviçre maçında ağzında nasıl köpükler saçarak oynadığını anımsayan anımsar.

4. takımın favori oyuncularından biri, bahis oynarken yakalanmasına rağmen, olayın üstü örtülerek "futbola geri kazandırılmış" bir milli değer.

5. oyun ahlakı demişken, takımın yarısından fazlası, bu ahlaktan yoksun kişiler tarafından oluşturulmuş halde. arda, sabri, tümer, say babam say.

gördüğün gibi, bir oturuşta 5 neden çıktı.

tarih biliminin temel sorunlarından biri de aslında bu. retrospektif bir ahlaki duruş, kendi içinde tehlikeler barındırıyor. bunun nerelere gittiğini alman romantizminde gördük, türkiye'de de 1930'lardaki milliyetçi söylemde aynı duruştan izler bulmak mümkün.

ancak bu retrospektif olmayan, evrensel bir ahlakın, tarihe uygulanamayacağı anlamına gelmiyor. bu da bambaşka bir tartışma konusu.

bu yüzden, bu türkiye ile bu yunanistan maç yaptığında ben yunanistan'ı tutarım. bunun da mandacılık ile falan ilgisi yok: şenol güneş'in takımı oynasaydı, türkiye'yi tutardım. tarih versiyonunu da sana bırakıyorum, bilmem anlatabildim mi?

ANAHTAR dedi ki...

ertank

euro2008 de hangi takımı desteklememiz gerektiğini tabi ki tartışacak değiliz. önceki yorumumda yazdığım euro2008 konusu İsimsiz in “kendi secmedigi, secmemekten ziyade kendisi kazanmadigi bir nitelikle ovunen insanlar…” diye giden yorumu için verdiğim küçük bir örnekti. onun mantığından yola çıkarak, oyuncularını kendi seçmediğimiz üstelik kendimizin de oynamadığı bir takımı neden destekleyelimdi.. neden buna takıldın, doğrusu anlamadım.

hem o verdiğim örneği istediğin spora, diziye, filme uyarla demiştim. sen de euro2008 de destekleyeceğin takım için uygula, ne biliyim.

milli takımdaki ırkçı davranışlara gelince, futbolcuların genelde eğitim seviyeleri düşük, aile eğitimi de vasat olunca maalesef böyle gerçeklerle karşılaşıyoruz, doğrudur. ama futbolda ırkçılık dünyanın neresinde yok ki allah aşkına..sen bu ırkçılık örneğini verdiğinde, aklıma İspanya da ırkçı tezahüratlara maruz kalan afrikalı etoo(yanlış yazmış olabilirim) nun maç sırasında sahayı ağlayarak terk ettiği görüntüleri geldi. bunun yanında futbolda ırkçılığa sık rastlanıyor olması tabi ki müsamaha gösterilmesi gerekmez.

ayrıca bildiğim kadarıyla yunanlılar da en az bizim takım kadar aşırı milliyetçiler. türkiye yunanistan maçında nötr kalmak yerine karşı tarafa geçip yunanistan ı tutardım demen doğrusu garip geldi bana.

gaykedi nin bugünkü yeni yazısı hazır futbolla ilgiliyken, o yazının altına bunları yazmayı düşünüyordum ama hazır bizim konumuz da futbolken buraya yaziyim.

bizdeki maçlarda;

- güzel free-kick lere ve şutlara füze

- çok hızlı giden topa mermi

- santrofor ve forvetlere gol silahı

- teknik direktöre komutan

- orta sahaya stratejik bölge

- stadyuma cephe ya da cehennem

benzetmeleri yüzünden yapılan maçlar oyun değil adeta savaş havasında geçiyor. bu noktada maç spikerlerine ve futbol yorumcularına büyük iş düşüyor. ama nerdeeeee!

özellikle ingiltere ve çoğu başka ülkelerdeki fanatizmi görünce durumun diğer ülkelerde de çok farklı olmadığını düşünüyorum.

futbolun sorunu da bu olsa gerek.