06 Mayıs 2008





Mistik !


Ülkemizin soytarı olmayan nadir Okültist'lerinden (astroloj, tasavvuf, ruh, büyü, dinler, tanrı, ufolar v.s gibi fizik ötesi, mistik konuları araştıran) Ata Nirun bakınız ne demiş, ne güzel demiş;


Ben şu ana kadar çılgın gibi okumama, araştırmama rağmen henüz neye ne kadar inanacağıma karar verebilmiş değilim. Vereceğimi de pek sanmıyorum. İnsan ne kadar öğrenirse o kadar çetrefilli yollara giriyor ve inancın anlamı bir o kadar da önemsizleşiyor. İnanç yerini bilgiye bırakıyor ve aidiyet korkusu azalıyor.

Açık fikirlilik gerçeğin tek anahtarıdır. Bu meziyet ise kültür ile kazanılır. Evet öyledir ama neden git gide kapanıyoruz o zaman? Neden öğrenmek bu kadar zor geliyor?








Ülkemizin bilgili, eğitimli bir nesile çok ihtiyacı var. Öyleyse bu ülke topraklarında yaşayan herkesin bir takım görevleri var. Bu ülkeyi yönlendiren büyüklerimiz her ne sektörde çalışırsa çalışsın gençlerini dinlemeli, eğitmeli ve yerini bırakacağı tertemiz bir nesil ile yarışmak yerine eğitmelidir.

İnandığı her ne ise o inancı değil gerçeği anlatmalı, seçimlerine saygı göstererek açık fikirli olmayı göstermelidir ki bu zincir devam etsin. Yol gösterilmeye ihtiyacımız var. Hem de çok...

Açıkçası korkuyorum.


6 yorum:

sufi dedi ki...

Evet öğrendiğimiz insana dair insanın insan olması yolundaki duruşumuz, anlamsızlaşmalı. Anlamsızlaşmadan kastım yaşamın içersinde doğal davranış şekli olmalı. bunlar kalbimizin atması gibi.... ama o kadarda anlamlı olmalı ki düşünce elbiseleri ozaman sahtelikten uzak durup, olduğumuz gibi görünmeye başlıyacaktır. işte ozaman haytın her kesimini olduğu gibi kabul etmeyi öğreneceğiz diye düşünüyorum. inanılacak tek şey insanın kendini bilmesi. bilenlere ne mutlu

pnarnet dedi ki...

Sözün bittiği yer!

AlkışLıyorum,21 yaşında ve qeLeceğine umutLa bakamayan biri oLarak..

gaykedi dedi ki...

@sufi yazdığın dolu dolu kelimeler aklıma daha önce yazdığım "şu" yazıyı getirdi :p


@pnarnet bazen gelecek konusunda hangimiz umutsuzluğa kapılmıyoruzki.

khaoskhronos dedi ki...

özğrlerimi ekleyerek dikkatimi çeken bir noktaya değinmek istiyorum..'inanç' dendiği zaman 'gerçek'ten, hali hazırda 'olan şey'den bahsetmek imkansızdır.budizm doğrudur da hristiyanlık fiyaskodur şeklinde bir realiteden bahsedemeyiz.bir diğer konu da ülkeyi yönlendiren büyüklerimiz kim olurlarsa olsunlar, ne zaman ve nerde olursa olsun inanç konularından elini eteğini çekse dert yandığımız sorunların birçoğu ortadan kalkacaktır.söylemek istediğini anlıyorum.(onca yazdıktan sonra anlamamışım gibi bir görüntü oluşmuş da.. =) ) tarafsız bir farkındalık oluşturmak için ayrım yapılmaksızın bilgilendirilmeli insanlar.sansürsüzce değerlendirebilmeli.aynı senin gibi düşünüp bir de ben yazıyorum: AÇIK FİKİRLİ NESİLLER YETİŞTİRMELİYİZ..saygılar..

gaykedi dedi ki...

@khaos...

evet adı üzerinde inanç, inanırsın ya da inanmazsın, inancın için doğru budur dersen komik olursun değil mi :p

khaoskhronos dedi ki...

deil mi.. =P