20 Mayıs 2008





Dağ
Tanrısı !



Çözülen kil tabletlerde bir Hititli 3500 sene önce dağ tanrısına bakın nasıl içten dua ediyor;

Ey yüce dağlar huşu veren vadilerin sayısız çocukları! Ben size acaba niye geldim dersiniz? Çünkü ben artık bittim tükendim, çünkü insanlık bir inek gibi ahırda hapis kalmıştır. Şimdi sizin yardımınıza çok ihtiyacım var, ey dağlar!

Dağlar şöyle yanıtlarlar: 'Sen hiç korkma! Biz sana yardım ederiz. Ağaç kendi dallarını kırar mı hiç? Maki kendi büyümesine engel olur mu hiç? Geyik kendi yavrusunu, dünyaya getirdiği yaratığı öldürür mü hiç'.


HİTİT HUKUKU - Belleklerdeki Kayıp/Erdal Doğan


3 yorum:

banadair_berrin dedi ki...

3500 sene once de ınsanlık bır ınek gıbı hapısteymıs..ve hala oyle..ınsanlık esaretten hıc kurtulamamıs..sanırım kurtulamayacak da..

guzel bır paylasımdı..tesekkur ederım..

c3maL dedi ki...

Zerdüşt olsun, dağa çıksın diyeceğim ama olmuyor işte. Bu direkt dağ ile irtibada geçiyor. Oysa Zerdüşt öyle mi? Güneşe sesleniyor ilk -kitabın girişi öyle-.
Ne güzel cevap veren bir tanrı! Hayali bile güzel, mesela
-ey dağ tanrısı, ey güneşin kızgın sıcaklıkları içerisinde barındıran, yaşamı saklayan tanrı! Ne olur yarın ki sinavımda geçmemde, annemin bol keseden harçlık vermesinde, kız arkadaşım olmasında bana yardım et.
-Olmaz, çocuğum -kulum mu olmalıydı, böyle tanrılar beniademe nasıl seslenir acaba?- daha yapmam gereken çok iş var, bunları kendin hallet.

gaykedi dedi ki...

@berrin

insan her zaman insan, ama genede doğaan komak insanı daha az insan yapıyor sanki.


@c3mal

kız arkadaş konusunda yardım yanlış anlaşılmalara müsait olsa da , bol keseden harçlık istemek iyi fikirmiş :p