29 Nisan 2008






Yunanistan 1
Türkiye Sıfır !



14 sene önce Yunanistan’ın nüfusu 9 milyonken, 12 bin piyano satılıyormuş yılda. Biz 60 milyonken 3 bin piyano satılıyordu. Şimdi daha düşmüştür.

İnsanlar eskiden Beyoğlu’nda biri çarptığında, “afedersiniz” derdi. Şimdi kırmızı ışıkta geçiyor, “napıyorsun” desen silahı alıp iner. Dünyanın en kaba milletlerinden olduk.


İstanbul 1 milyonken gece kulüplerinde çalışıyorduk, gazino vardı orada da çalışıyorduk, matinelerde, konserlerde her yer doluydu. Bugün İstanbul 15 milyon, mekanlar boş.

Atina
’da
adam masanıza geliyor oturan kadını dansa kaldırıyor, dansdan başka amacı yok, Türkiye’de olsa gecede 150 cinayet işlenir...

Selçuk Ural



28 yorum:

Meral Alabaz dedi ki...

Bu konuda o kadar haklısınız ki ne yazık ki. Durum Türkiye’de böyleyken birde buraları görsen ne yaparsın merak ediyorum. Sokakta bazen Bazı Türkleri görüyorum da yemin ederim Türküm demeye utanıyorum ve bizleri de öyle sanacaklar diye çok acı ama evin dışında Türkçe konuşmuyoruz.

zoitsa dedi ki...

küçükken yurtdışında asla türkiyedeki gibi kötü olaylar olmayacağını düşünürdüm..ülkemi az gelişmiş olarak görürdüm çünkü..dün bir haber okudum internette bir baba öz kızını 24 yıl boyunca evindeki mahzende hapis ediyor ve ondan tam 7 çocuk sahibi oluyor..insanın kanını donduruyor açıkçası..ve not düşülmüş altına;bu olay o ülkede yaşanan bu alandaki ilk olay değil..sonra başka bir ülkede bir tarikat bulunuyor ;tarikattaki 14-17 yaşları arasındaki yüzlerce çocuğun hamile olduğu gerçeği ortaya çıkıyor..ve ülkeme çeviriyorum gözlerimi;islami kesimde büyükbaba tabir edilen bir adam 14 yaşındaki çocuğa cinsel tacizde bulunuyor,üstelik annesinin haberi dahilinde..
insanın olduğu her yerde acı var..kültür ne kadar gelişmiş olursa olsun..

gaykedi dedi ki...

@meral ah bilmez miyim ben... halam 50 senedir almanya da, başka bir kuzenimde 10 sene önce burada bir alman erkekle tanıştı şu an onunla evli ve orada yaşıyor, onlardan dinliyorum bizim türklerin pek garip hallerini, kafayı yiyiyorlar diyebilirim resmen onlarla...


@zoitsa ne olacak bu insanlığın hali, yobazlar heryerde varlar ama müslüman yobazların üstüne yobaz tanımam ben genede :(

kişisel depresyon anları dedi ki...

her zaman söylemişimdir, istanbul yunanlıların elinde olsaydı mükemmel bir şehir olurdu (şimdi de oyle aslında istesekte bozamıyoruz şehri doğasında var milliyetçiler kızacaklar ama neyse)
insan psikolojisini sınıflandırmak diye birşey olduğuna inanmıyorum yani buna din, meshep,ırk vs... tanımlamalar karşılık vermez. elbette ki yetiştirilme tarzından toplumun koyduğu bazı sınırlamalar vardır. ancak bunlar dışa karşı sorumlu olunan şeylerdir. birde olayın kişisel/iç yüzü yani insan psikolojisi var. sen ne kadar türk ne karar alman ne kadar yunan olursan ol insan benliği/arzuları sınır tanımaz. kültür dediğimiz şey ne kadar üst mertebede olursa olsun.
her ne kadar geliğiyoruz kültürleniyoruz desekte paramız yok... parası olmayan bir toplum kendini kültürel alanda gelişmeye adapte edemez. yazıda bahsi geçen gazinoları doldurma oranları, artık alım seviyesiyle ilgili. stajyerken aldığım ücretle şu ankini kıyaslıyorum. belki rakam olarak daha az ancak aldığım şeylere baktığımda ve kıyasladığımda baya düşmüş olduğunu görüyorum. önceden haftada üç filme giderdim şimdi gitsem an az haftada üç film için 30 ytl vermek zorundayım bu ayda 120 ytl+ dışarı çıktığındaki harcamaların eder. bunu konserlere, tiyatroya vs.. de uygulayabiliriz. alım gücünün bu kadar düştüğü bir ortamda bize kim kültürden sanattan bahsedebilir?
halk evine bile ekmek götürmeye zorlanırken bu harcamaları nasıl kaldırsın. eğitim seviyesinin artması kültürlü yapmaz insanı, lakin ülkemizde böyle bir yargı vardır.
istanbul isterse 50 milyon olsun allım gücü artmadıkça ne sinemalar dolar ne konser salonları nede tiyatrolar...
eğer siz kültürel eğitimi de veremiyorsanız bu ülkede 150 cinayette işlenir 500'de çünkü verilen kültür bu şekildedir... insanları da bir yere kadar yargılamak gerekir...

Elif dedi ki...

Bu konu sadece koyden kente gecisle aciklanamaz herhalde. Bu insanlar koylerinde, kasabalarinda boyle kaba saba davranmazlar ki. Sehirlerde kimliksizlesince boyle oluyor. Bir topluluga ait olmayinca. Herhalde. Ama bir de cok yukseltilen bir maco kulturu var. Aslinda maco kulturu deyip de paye vermis oluyoruz. Maganda kulturu demek daha dogru.

Bir de, Yunanlar'la karsilastirmak zor. Din farki, tarih farki...

www.elifsavas.com/blog

magicka dedi ki...

İlk iki paragrafa eywallah,3.paragrafa ufak bir ekleme yapılabilir,çünkü artık istanbuldaki mekanlar o kadar çoğaldı ki toplam kapasitesi 25 milyondan daha fazla...

Son paragrafta algıladığım şey,sen oturuyorsun,masada bayanlar var,arkadaşın olabilir,annen,kardeşin,eşin, sevgilin olabilir.Bir bayan işte.Tanımadığın bir adam geliyor dansa kaldırıyor,üzgünüm ama bunu kabullenmek olgunca karşılıyorum sanıp ses çıkarmamak insanlığını kaybetmek olmaz mı?Kıskançlık sadece insanlarda olan bir haslet...

Hem türkiye'de bunu yapıcak adamın amacı sadece dans etmek midir?Yada dünyanın başka bir ülkesinde?

Ama okul balosu,iş yemeği falan olur,herkes herkesi tanır,o zaman isteyen istediğiyle danseder.Sen de tanıdığın için gelenin niyetini bilebilirsin...

Selçuk Ural sakinleştiri yada biraz alkol almış heralde bunu yazmadan önce,çook iyimser düşünmüş yada o adam kendisi :) Atina'da sadece dans etmek için birini dansa kaldırmış,türkiyede denemiş,muhtemeldir ki tepkiyle karşılaşmış ve kırılan kalbinin içten sesiyle bu yazıyı yazmış... :)

gaykedi dedi ki...

@kişisel deprsyon... yunanistan'da betonlaşmadan, fakirlikten, cahillikten çok çekti ama sonuçta 10 milyonluk bir ülke, ab ile beraber oldukça toparlandı, haklısın sinema fiyatları türk insanının alım gücüne göre çok pahalı :(


@elif evet ne köylü ne şehirli garip bir lümpen, yoz kültür çıkıyor ortaya ki bir felaket bu :(


@magicka bizde kadın erkek arkadaşlığına bile hoş gözle bakılmadığı düşünülürse. ortama, ülkeye ve kişiye göre bu dans teklifinin anlamı değişebilir.

eflatun dedi ki...

eger turkseniz,turkiye de yasıyorsanız ve turkluge atfedilen bu tarz cirkin-kaba-kültursuz davranısları sergilemiyorsanız,meselenin sadece milliyetiniz yani "turk olmakla" ilgili olmadıgını anlıyor olmanız gerekirdi.

ayrıca "kişisel depresyon anları " olarak yorum belirten kisi her nekadar bazı dogru tepitler yapmıssa da "yunanlılar istanbul u yonetse " derken gercekten sacmalamıs.1453 diye bir yıl vardır.bilmiyorum farkında mı ? istanbul un isgal altında oldugu yılları ve kurtulus savasını anlatmak -bagımsızlıktan bahsetmek - kendisi icin fazlasıyla gereksiz olup bahsi gecen milliyetcilerden biri olmus olacagım sadece( olmadıgım halde).
ne yazık ki..

Pembe Kundura dedi ki...

Piyano konusu o yıllardaki Türkiye ile alakalı. böyle birşeye neden ihtiyaç duyulduğu Türk toplumu yapısı itibariyle gereksiz görülüyordu ki bu 14 yıl önceymiş. şuan eminim bu oranlar değişmiştir.
Beyoğlu :D geçenlerde yanlışlıkla bi hemcinsime çarptım. özür dilememe fırsat vermeden; "dangalaak yaaaaa önüne bakmıyoki öküz" dedi. :P
Mekanların dolu olmasının iyi yada kötü olması görecelidir. düşünürsek eğer artık Türk gençliği, halkı çalışıyor vaktini böyle yerlerde boşa harcamıyor.. keşke. boş olmasını ekonomik sebeplerede dayandırabiliriz. şuan gizli kriz varmış :D önümüz kriz. :( :P

gaykedi dedi ki...

@eflatun çoğu kişeden istanbul yabancıların elinde olsa bu kadar bozulmaz daha bir sahip çıkarlardı dediklerini duymuşumdur, ama yunanlılar'ın çevre -tarih bilinci bizden iyi olsa da bu konuda dünyada örnek olmadıklarını biliyoruz.


@pembe... hemcinsim dediğine göre bir gay'e çarptın yani, gay'lerde mi kabalaşmaya başladı ne :p

Volkan Alabaz dedi ki...

Türkiye sürekli kötüye gidiyor ve gitmeye de devam edecek. Bunun bir duru yok. Ben çok körmüşüm kendi Ülkemde yaşarken hiçbir şeyi görmemişim. Hep biz Türkleri modern, saygılı, k,bar insanlar olarak tanımışım. Ama şimdi görüyorum ki böyle değil ve biz çok azınlıkta kalmışız.

Ben Ülkemi çok severim hem de gerçekten çok. Ama karşılaştırdığımda gerçekten bu yazıda anlatıldığı gibi çok farklılıklar var. Hayatımda iki kere Atina’ya gittim. İkisi de oyun içindi. Sokaklara, evlere ve tabiî ki büyük bir inatla yaşattıkları kültürlerine ve sanat anlayışlarına hayran kalmıştım.

Şunu bilmek gerek dünya’da buna inanın İstanbul gibi bir kültüre ve atmosfere sahip bir şehir bulamazsınız. Nereye giderseniz gidin fark etmez. Yine inatla diyorum biz İstanbul’a ve Türkiye’nin güzelliklerine layık olamıyoruz. Artık Avrupa bile Türk deyince hemen kaçıyor o kadar kendimizden tiksindirmişiz milletleri ne yazık ki.

Bizim kabalığımızın yanına birde görgüsüzlüğümüzü de eklememiz gerekir. Türkiye’de sanat ve kültür geride kaldı artık. Yazarlarımız hırsız örnek Orhan Pamuk, şehir tiyatrolarımız ve devlet tiyatrolarımızda ki kadrolarımız akraba doldu. Herkes birer patlamaya hazır Polat Alemdar.

Tanrım ki varsa ve beni duyuyorsa sonumuzu hayretsin.

Dip not: Biliyorum senin için çok önemli değil ama pr değerin dört olmuş hayırlı olsun.

gaykedi dedi ki...

@volkan kurtlar vadisi'nin yayınlandığı saatlerde sokaklarda kalabalığın azaldığını duymuş muydun :(

pagerank haberi için sağol, goddess ve nakhar'da 4 olmuşuz :p

magicka dedi ki...

kedi ve volkan anladığım kadarıyla kurtlar vadisini izlemiyorsunuz,çünkü o dizinin içindeki "polat alemdar" karakteri gibi olsa tüm insanlar dünya cennet olurdu...

Kimdir "Polat Alemdar"?

Polat Alemdar çok kibar bir insandır,içinde bulunduğu karanlık dünyada bile karanlık insanları tehdit ederken çok kibar ve ironiktir konuşmaları,bayanlara çok nazik davranır,keza yaşlılara da,kırmızı da durur,ve zaafı vardır,o zaaf "insan sevgisi"dir,bu yüzden çok defa pusuya düşürülmüştür,arkadaşlarını kurtarmak için kendisini tehlikeye atmıştır,ve tüm sevdikleri için ve bu ülke için canını vermeye hazırdır.

Dizi içindeki karakter olarak Polat Alemdar ülkenin derin devletinin her konuda mükemmel yetiştirdiği Mülkiyeli bir gizli ajandır."KGT"nin başkanıdır.Dans etmesini bilir,oturmasına kalkmasına değinmeye bile gerek yok.Ve "Ömer Baba" tarafından mevlana öğretileriyle yetiştirilmiştir,kapıları herkese açıktır,şahsi konularda hoşgörü timsali olan, kendisini sırtından bıçaklayan genç ölünce göz yaşlarına hakim olamayan bu karakter ülkesinin itibarı söz konusu olunca arkadaşlarını yanına alır atlar arabasına taa 'Irak'a gider,çuvalın intikamını almaya...

Bunca şeyi neden anlattım,şu yüzden: insanlar ne yazık ki bilmedikleri konularda kulaktan dolma bilgileriyle "ahkam" kesiyorlar...

Volkan'ın ne demeye çalıştığını çok iyi anladım,ama bunun örneği "polat alemdar" değil,madem örnek vereceksiniz neden bildiğiniz bir tane seçmiyorsunuz??

gaykedi dedi ki...

@magicka faşizm kokuyor bu dizi, zaten lümpenler o yüzden pek gıdıklanıyor bu diziden, bizim milliyetçilerimiz iyi, yunanistan'ın, amerika'nın, ruslrarın, almanyan'nın ki kötü diye birşey yoktur, hepsi aynı zihniyettir...kompleksli, ezik, kültürsüz milyonlar orada gururlarını okşayacak birşeyler buluyorlar hepsi bu...

magicka dedi ki...

Kedi sence gerçekten kimliksizlerin dizisi mi KV? O diziyi bir kez olsun izledin mi,eğer izlemediğin halde bu yorumları yapıyorsan yanlış bir şey yapıyorsun ki faşizm kokuyor demenden bunu çıkarıyorum,"Polat Alemdar" bu günlerde faşist bir düzen kurmaya çalışan "İskender Büyük"le harp halinde...

Ama şu an başka birşeyle ilgileniyorum,mevlana öğretisi dedim,anlaşılmadı,shakespeare desem?Dizi hoşgörü aşılamaya,insan sevgisi aşılamaya çalışıyor,savaşta var ama bu birçok başyapıt da var,hatta isminde bile...

O diziyi savunabilirim ama bunu yapmam,ben sadece hiç bilmediğiniz bir şey hakkında yorum yapmanıza şaşırıyorum,dillendirdiğim de bu...
Sen farkında olmadan bir önyargı oluşmuş, bu cevabı verdiğine göre,bu da çok kötü,-tahminimce- o diziyi izleyen,yanlış izleyen birkaç kişinin tavırları hoşuna gitmedi diye dizinin kendisine öcü demek,hem de hiç bilmeden,doğru bir davranış değil bence...

gaykedi dedi ki...

@magicka zannediyorum ilk çıktığı zamanlarda 2. sezonun birkaç bölümünü kuzenlerimle izlemiştim, üzgünüm ama gerçek bu, milliyetçilik sosuna bulanmış, dibine kadar kutsanmış bir maçoluk.

magicka dedi ki...

aynı yorumu yazdım ama blog'un serverinda bir sorun oldu galiba,iletmedi,baştan yazmak zorunda kaldım,

demiştim ki:

ben mi yanlış anlıyorum acaba diziyi
ben de başlarda izlemiyordum 3.sezonda izlemeye başladım,ve eski bölümleri vcd'lerden izledim,günde 4-5 bölüm izliyordum,öyle bir dizi ki 35.nci bölümde 1.nci bölüme atıfta bulunuyor,takip gerektiren,sohbet sırasında izlenebilecek bir dizi değil,yani anlaşılmaması/yanlış anlaşılması muhtemeldir...

bir de milliyetçilik sosu için -bakmazsınız ama- 96.ncı bölüme bakılabilir,o bölümde,mahkeme salonunda "Polat Alemdar" sözde milleyetçilere/milliyetçi geçinenlere/bununla rant elde etmeye çalışanlara-okullarda vs.- çook ağır göndermeler yapmıştı ve bence iyi de etmişti...

o dizide başka birşey var,çözemediğim için hala izliyorum,yada belki de bir ütopya gerçekleşti ve tüm siyasi görüşlerden bağımsız bir dizi yapıldı...

ama ben dizinin yayınlanan 133 bölümünü izleyen biri olarak diyorum ki,KV'de faşizm'i çook gördüm,itiraz etmiyorum ama hep kötü taraf olarak...

...diyor ve bir adım geri gidiyorum

iyi geceler kedi...

gaykedi dedi ki...

@magicka

alav alatlı bir yazısında kurtlar vadisindeki faşizm ya da millyetçilik için, amerikanın şu meşhur 24 dizindekinin tırnağı kadardır sadece mealinde birşey söylemişti...gerçekten haklı kadın, amerikan filmleri ve dizileri de çok daha fazla amerikan milliyetçiliği yapıyor hele 11 eylülden sonra...lafı getirmek istediğim şey şu ki, bu tür millyetçilik kokan aksiyon dizilerinin alıcıları iki ülkede de benzer bir kesim, hatta amerikalılar bizim bu tip dizi ve filmlerimizi tüketmeselerde, bizimkiler amerikan embesilliklerini afiyetle tüketiyorlar...velhasıl konu derin, başka bir yazıda başka bir açıdan tartışmaya devam ederiz :p

Elif dedi ki...

Kiskanclik sadece insana ait bir degil. :o) Memelilerde, ozellikle sempanze, maymun cinslerinde cok gorulen bir davranis sekli. Boylece erkek, disinin sadece kendi spermleriyle dollenmesini saglamis oluyor. Ben dansa kaldirilsam, benim adam cok cok gururlanir. Cunku boyle bir kadinla evli olmak, ovunulecek sey degil mi? ;o) Ayrica zaten dogum kontrol kullaniyorum. :oP

Dansa kaldirmanin amaci tabii sadece dans etmek degil. Zarif bir yaratigi kollarinda tutmak, sohbet etmek, guzel zaman gecirmek... Medeniyet!!!!! ;o)Yoksa iki erkek, iki kiz birbiriyle danseder, dans edilmis olur! (Gaykedicigim, onun da tadi baska olsa gerek. )

Benim Turkiye'de de dansa kaldirildigim olmustur. Haddini bilmeyen biri hic olmadi. Demek nerede dansa gidecegimi biliyorum! :oP Deger verildigini, begenildigini bilmek guzel sey.

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

@elif kıskançlık-doğum kontrol tespitlerine bayıldım, erkek erkeğe dansın hazzını hiç bir şeye değişmem tabiki ben :p

magicka dedi ki...

hmm o zaman?
bir dk ya,kafam karıştı beni aydınlatır mısınız?

yani doğum kontrol hapı kullanıyorsanız -erkeğin de sizi kıskanmasının tek nedeni sizi başkasının döllemesini önlemek ya- o zaman bu eşiniz hap içtiğinizi bildiği sürece sizi kıskanmayacak demek oluyor,nasıl olsa bunu -sizi döllemeyi- kimse başaramıyacak?!

yani eşinizin sizi kıskanmasına gerek yok,anladım sanırım

bu arada kedi söze daldım,
nbr?
blogunu takip ediyorum ama yazacak birşey bulamıyorum

gaykedi dedi ki...

@magicka ironi sadece bir ironi bu doğum kontrol hapı-döllenme meselesi :p

magicka dedi ki...

bu arada kedi sizin de birbirinizi kıskanmanıza gerek yok,nasıl olsa ikinizi de hayatınızın sonuna kadar kimse dölleyemeyecek... :)

ama kedi kurtlar vadisinden iyi konu :)

Elif dedi ki...

Magicka, dogum kontrol hapi olmasa da olur. Kocam benim prezervatif kullanmayi bildigimi bilir! ;o)

Takiliyorum sana. :o)Ben kiskancligin evrimlesmedeki yeri ve oneminden bahsetmek istemistim. :o) Bazi davranislarin kokunu bilmek, bu davranislari gidermekte yardimci olabilir.

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

@magicka sana bu konuda daha önce yayınladığım şu yazı serisini okumanı tavsiye ederim "1", "2", "3"


@elif kullanmasanıza böyle şeyleri, anatol'a kardeş gelir ne güzel :p

magicka dedi ki...

sağol kedi, zevkle okudum verdiğin linkteki yazıları, hoş yazmış ahmet altan, aynı çizgi üzerindeyiz... :)

insanın yaşamı boyunca çalıştığı şey bir boşluğu doldurmaktır... yaptığı her işte...

o kadar da karmaşık değiliz aslında cevabı çok derinlerde arıyorlar,insanlığın bir gerçeği de çelişki...

kıskançlık kaybetme korkusu kedi,munch'un müthiş tablosunu biliyorsundur,"çığlık"

kıskançlığın resmi...

magicka dedi ki...

evrimden bahsettiniz aklıma geldi,ee o zaman siz benim yazımdaki ayıbı da (Kıskançlık sadece insanlarda olan bir haslet...) örtüyorsunuz;
nasıl olsa hepimizin büyük büyük dedesi kıtalar yükselmeye başlayınca karaya vuran bir balık,memeli de insan sayılır,yakın akrabamız sonuçta...

ekolojide rekabet dediğimiz şey aslında kıskançlığın şekil değiştirmişi/gizlenmişi,ve ben bunun temelinin kaybetme korkusu olduğunu sanıyordum ama aydınlattınız beni teşekkur ederim...

kız arkadaşım bana çok kıskanç olduğumu söylüyordu,ona doğum kontrol hapı kullanmasını tavsiye etmeliyim...

ee o zaman benim terapiye falan da ihtiyacım kalmaz,sağolun elif hanım beni türlü külfetten kurtardınız...

ironi mi demiştin kedi? :)

gaykedi dedi ki...

@magicka yaşasın ironi... kıskançlık konusuna hiç girmeyeyim çıkamayız, aslında bu konuda yazmak istediğim şeyler var en kısa zamanda yapmak istiyorum bunu :p