10 Nisan 2008






Oltadaki Balık !


Türk insanı diş fırçalamak gibi basit bir eylemi gerçekleştirmekten muzdarip olduğu halde cep telefonu yenilemede diğer dünya vatandaşlarını geride bırakmış vaziyette...Her Türk ortalama olarak dokuz ayda bir telefon modelini yeniliyor… Bu oran Avrupa ülkelerinde iki yıl… Maaşının iki katı fiyata telefon alan yurdum insanı, bu tavrıyla dünya telefon istatistiklerine ciddi bir katkıda bulunuyor...


Ece Arar'dan bu satırlar aklıma 'Oltadaki Balık Türkiye' adlı kitabı ve ülkesi-kendisi gırtlağa kadar borç içerisindeyken halen delice tüketmeye çalışan Türk insanını getirdi, yazık.



11 yorum:

küçükmübaşir dedi ki...

"ayranı yok içmeye tahtırevanla gider sıçmaya." değil mi? bizimki de o hesap. insanlar okumaya, düşünmeye, çalışmaya o kadar üşengeç ki.. giydiğimiz son moda ayakkabıların, son(!)teknoloji cep telefonlarının bizi bir adım öteye götürmeyeceğini göremiyoruz bile. üretmeyince tüketileninde kıymeti bilinmiyor tabiki..

gaykedi dedi ki...

@küçük...

boş beyinlerinin komplekslerini maddiyatla doldurmaya çalışıyorlar sanki, komikler :p

DIAGONAL dedi ki...

bak şimdi üstüme alındım ben :P
pek alınganım zaten bu aralar...
bende yeni değiştirdim telimi
ühühhüüü
ama gay kedi yaaaa....
bak üstüme gelme soyunurum...

gaykedi dedi ki...

@digin-onel inceleme, araştırma yapmam, seni sorguya çekmem gerek, ona göre ezikliycem seni çünkü, haksız yere söylenmek istemem, "parayı sokaktan mı topluyorsun lubunyaa!" diyerek :p

Goddess Artemis dedi ki...

Mâlumun, bende çağrışımın sonu yok. Konuyla ilgisiz bir film geldi aklıma. "Oltada Balık, Çantada Keklik" adıyla Türkçeleştirilmiş, 1997 yapımı naif ve neşeli bir İngiliz filmi bu: Shooting Fish. Mutlaka bulup izlemeni öneririm ;o)

DIAGONAL dedi ki...

hahahahaaaa allah tuttuğunu dimdik etsin :)
yok öyle değildi o allah iyliğini versin
heh şimdi oldu :)

gaykedi dedi ki...

@goddess benden de bir çağrışım o zaman "pantalonda balık, çantada muz, onu yemeyen domuz" :p


@digin-onel ayy ne güzel bir deyim bu böylee :p

volkanalabaz dedi ki...

Sevgili Gaykedi;

Adam inşaat işçisi kazandığı para belli yani ama kullandığı telefon aldığı aylık maaşının üç misli. Anlaşılır gibi değil. Hımmm olayı biraz daha genişletelim mesela bazı aslında bir çoğunu kapsayan sevgili Türk kadınlarımız. Birisi geniş ekran bir plazma aldığı zaman aaaaa bak ayşeler aldı biz niye almıyoruz deyip hoppp bütçelerini çok aşan ve hatta zora sokan bir durma sırf hava olsun diye katlanıyorlar.

Ben onu bunu bilmem biz hava atmayı seven bir milletiz paran varmış yokmuş sorun değil. Bir Türk tanıdığım 1500 Euro maaş almasına rağmen gidip tam 60 bin Euro’ya araba aldı taksitle. Sordum bu kadar maaş alıyorsun niye gidip bu kadar pahalı araba alıyorsun. ağabeymiz cevabı belli aslında: Türkiye’ye gideceğim bu yıl hava olsun. İçimden ulen ne salak bir yurdum insanı var.

Anlat, anlat bitmez bunları biz ihtiyaca göre değil ortama göre alışveriş yapıyoruz. Millet paramız yok sürünüyoruz diyor kimle konuşsam Türkiye’den ama maşallah herkes de son model telefon.

gaykedi dedi ki...

@volkan türklerde ve araplarda bunu çok gözlemliyorum, birde hint ve rus toplumunda var galiba bir parça, yazık ki ne yazık, gelir dağılımı dünyanın en bozuk ülkeleri bunlar, bu eşitsizlik toplumların beyinleride mi çürütüyor ne :(

ece arar dedi ki...

geçen gün mtv'de crpis miydi adı?, zengin ve meşhurların evlerini gösteriyor ya, onu izledim. manasız biri vardı, anımsayamıyorum. her odasındaki plazmasını gösterdi ve "adamım" dedi, "bir plazman yoksa hayatta hiçbir şey olamamışsın demektir...", "aaa" diyerek kaldım, demek ben, sen, o, biz "hiçbir şeyiz" bu hayatta. vay be...

gaykedi dedi ki...

@ece bahse girerim o bahsettiğin kişiler zenciydiler :p