17 Nisan 2008





Modern Bektaşi !


İlhan Selçuk bezen kızsam bile sevdiğim birisidir, en çok kızdığım konu Cumhuriyet gazetesinde sırf görüşleri uymadığı için, biraz daha liberal ama sol kökenli insanları barındırmaması (şu meşhur bölünmeyi hatırlarsınız) ve bu yüzden gazetenin çoğu zaman bazı konularda tıkandığını görmemdir.

Bu yüzden haftada sadece 4 gün Cumhuriyet alırken, Radikal'i her gün alıyorum. Herneyse 80 küsür yaşındaki bir insan masada kalabileceği bir ameliyata girerken bile, ölüme karşı bu kadar mı soğukkanlı ve matrak olur be kardeşim, kendi ağzından okuyalım;


Bugün pazar!.. Pazartesi günü yürekten ameliyat olacağız., söylenenlere bakılırsa epey gıllı gışlı bir operasyonmuş, nalları havaya dikersek bozulmayalım, olur böyle şeyler...









Son haftalarda 'nalları havaya dikmek' deyişini çok kullanmaya başladım. Benim hoşuma gidiyor; kimileri sevimsiz buluyor ama, Türkçe mizahın baş yapıtlarından biri. İnsanlarla hayvanlar arasında eşitlikte sağlıyor.


Bektaşi'ye sormuşlar;

-Allah neden ölmüyor?

yanıt

-Allah'ı yok da ondan


Nalları dikmezsem... Daha görüşürüz... Dikersem, her ne kadar kusurumuz da olsa, affola... İkisine de eyvallah...





4 yorum:

Elif dedi ki...

He he he! Ben fikrayi cok sevdim!

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

2 kelimde bu kadar mı çok şey anlatılır değil mi yaa, hastasıyım bektaşi mizahının, artık kaybolmaya yüz tutan anadolu hümanizmasının :p

Ferhanca dedi ki...

Yine zevkle okunan bir yazi..

gaykedi dedi ki...

@ferhanca fıkra için çok teşekkürler, bayıldım :p