20 Nisan 2008






Kitap HareMim !


Wolkanca kitaplar konusunda mim'lemiş kediyi, nereden başlasam acaba konuya?...

İnternet çıktı çıkalı kitap, film ve müzik cd-dvd fetiş'im azaldı, çünkü birkaç sene sonra istediğimiz bütün kitapları net üzerinden dizüstü-cep bilgisayarlarımızda okuyabileceğimiz gibi, istediğimiz film ve müziğe de bir tuşla ulaşabileceğiz.


Yeni bir kitap-film aldığımda izlerken-okurken hemen aklıma şu düşer;

"aa bunu kuzenim Ahmet, arkadaşım Ayşe ya da yeğenim Erdal v.s. çok sever, tam onun tarzı" der ve okuyup-izledikten sonra verecek birisini bulurum. Elinin altında iyi bir film arşivi ve evinde sıkı bir kütüphane olmasını seven biraz Bibliyoman* arkadaşlarım için eminim ben tam sopalık, pek denyo bir kediyim.









Bu arada, çok beğendiğim bir film bile olsa, tekrar izlemeyi pek sevmem, kolay kolay aynı kitabı tekrar okumam, bu güne kadar bende tekrar izleme-okuma isteği uyandıran film ve kitap pek azdır her nedense. Nakhar sevdiği bir filmi 5 kere falan rahat izliyor ve ben hayretler içinde kalıyorum.

Bu huyum sayesinde eş dost, herkese seveceklerini düşündüğüm bir sürü şey ulaştırmışımdır ve bu benim ruhumu çok mutlu kılar.

Genelde eşcinsel kültür ile içerikli kitap ve filmlerim Diagonel'e gider, ona da sen okuduyup-izledikten sonra bir arkadaşına ver bana geri getirme, onlarda izlesin-okusun derim. Bunun dışında elimde tuttuğum istisna, yemek kitaplarım ile en az 5-10 kez okuduğum birkaç başucu kitabımdır.









Şu an okunmayı bekleyen zannediyorum 20-30 tane kitabım var. Başlamayı düşündüğüm, beni oku diye çığlık attığını, kucağıma gelmek için sabırsızlandığını hissettiğim kitabım ise, Türkiyeli Rum tarihçi, rahmetli Prof. Stefanos Yerasimos'un 15. ve 16. Yüzyıl Osmanlı saray Mutfağı ile ilgili, çok eski tariflerden yararlanarak yazdığı Sultan Sofraları adlı kitap. Büyük olasılık nadide bir cariyem olup, bir daha çıkmamak üzere, kitap haremime girecek, nefis bir eser bu.

Bende Goddes'i, V. Alabaz, Hüthüt Kuşu'nu (Elif Savaş) ve Endişeli Kitap Perisi ile Yaman'ın Perisi'ni sobeleyeyim, sobee!..


* Bibliyoman; Hastalik derecesine varan kitap merakı, kitap deliliğidir. Bu insanlar kitapları okumak ya da okutmak için değil, çoklukla kimsede bulunmayacak bir koleksiyon meydana getirmek için bir araya toplarlar. Bu merakla kitap hırsızlığı yapan, hatta bulunması çok zor bir kitap yüzünden cinayet işleyenler bile olmuştur. (ekşi s. - youtku)


6 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

Beni mimlemek için, tam bana uygun bir konuyu seçmişsin ya... Nasıl da iyi tanıyorsun beni... En kısa sürede davetine (mimine) icabet edeceğim canımcım :o)

gaykedi dedi ki...

@goddess ben bilmez miyim, tanımaz mıyım tanrıça mı p

ZAMANDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

Kedi evde iki iyi okuyucuyuz bizde..eskiden sevmezken vermeyi kitaplarımı şimdi sıkıntı yok paylaşıyorum artık herkesle..şimdi evde yazar bozuntusuda ;) olduğu için kitap ve kitaplar hayatımızın ciddi bir parçası oldu..

gaykedi dedi ki...

@kıymet paylaşmak iyidir yaa, yazar bozuntusu lafına çok güldüm :p

DIAGONAL dedi ki...

kedicik senin bana en son hediye ettiğin gitabın şuan antepte olduğu haberini aldım :P


oraya nasıl gitti kaç kişi okudu bilmiyorum ama kitap şehirler arası geziyor ...

gaykedi dedi ki...

@digin-onel orospu olmuş o kitap bee :p