12 Nisan 2008






Cumartesi Neşesi !


Mevlevi, bektaşi ve softa yemekten sonra ikram edilen bir tepsi baklava için rüyaya yatarlar. En hayırlı düşü gören baklavayı alacak. Öneri kabul edilir. Yatar, uyurlar.

Sabah olunca sofu: "Ne düş gördünüz anlatın bakalım?" der.

Mevlevi sikkesini başına geçirerek: "Hayırdır inşallah göklere çıktım" der.

Hoca da: "Ben ise düşümde cennete gittim" der.

Bektaşi: "Erenler, ben de gece birinizin göklere uçtuğunu, diğerinizin de cennette gezdiğini görünce, 'artık bunlar fani dünyaya dönmezler' diyerek kalkıp baklavayı götürdüm!.." der.



12 yorum:

gay_yor dedi ki...

baklavayı yiyen en akıllısımış:)canım baklava çekti şimdi..bektaşi mi olsam acaba:)

banadair_berrin dedi ki...

hehehe güzelmıs :))
bende goturecek baklava ıstıyorum, elınızı uzattıgınızda rahatca baklava alabıldıgınıze sukredın :P

gaykedi dedi ki...

@gay-yor pratik ve hınızr zeka diye ben buna derim, baklavayla aram yok ama kazan dibine ve sütlü tatlılara ölürüm :p


@banadair... baklava duasına çıkmaya ne dersin :p

banadair_berrin dedi ki...

hehe duadan daha kolayı var bır rıcama bakar da etmıyorum :)

gaykedi dedi ki...

@banadair... dua etmek iyidir, hele baklava duası etmek çok çok daha iyidir :p

sufi dedi ki...

kendi içlerine dönmekten çok bazı şeyleri gökte arıyanların, bu gün baklavayı yarın ise iman zannettikleri şeyi aslında ne kadar
boş yerlerde aradıklarını analtan cok güzel bir kıssadan hissedir (mevlevileri bu sözümden ayrı tutuyorum aslında hikayenin özünde hoca papaz haham ve bektaşi olması gerekiyor) ama anlıyana davulzurna misali ağzına sağlık sevgi ile aşk'la

DIAGONAL dedi ki...

BEKTAŞİLER PEK MENEM ŞEYLER ANACIM BÜTÜN CİNLİKLER ONLARDAN ÇIKIYOR :p

gaykedi dedi ki...

@sufi mevlevilere yakışmıyor dimi bu fıkra, benim okuduğum versiyonu böyleydi eminim daha türlü şeklide vardır, her fıkrada olduğu gibi :p


@digin-onel ohoo daha ne fıkralar var onlarda, ramazanda da birkaç tane yayınlamıştım, anasının gözü bektaşi fıkralarından...

Mr.Food@Onpunto dedi ki...

İyi geceler :) Uzun zamandır böyle gülmemiştim. Resmen gecenin köründe kahkahayı bastım :)

gaykedi dedi ki...

@mr. food umarım kimseyi uyandırmamışsındır gece yarısı :p

volkanalabaz dedi ki...

Çok süperdi. Ama benim canım baklava istedi şimdi. Nerden bulacağım ben gecenin 01.26’da. Bende dün gece rüyamda gerçekten Dikili’de rahip oldum. Çok tuhaftı. Gecenin bir yarısı beni bir aile eve çağırıp İncil okuttu. Bittiğinde gece saat 03.00 sularındaydı. Bende korktum beni öldürürler bu saatte diye onlarda kaldım. Ya şimdi ben Almanya’dayım diye galiba rahip oldum Türkiye’de olsaydım galiba hoca efendi olacaktı imam: D Bir tarafım açıkta kalmıştı galiba. Yarın acil baklava almam lazım.

gaykedi dedi ki...

@volkan bir baklava tavsiyesinde bulunayım sana, denemediysen ve orada bulabilirsen "sütlü nuriye"yi bir dene derim, baklavanın sütle haşlalanı, biraz daha hafif olur, bak benimde canım çekti şimdi :p