03 Mart 2008






Zehra !


Türkçe müzikle aram açıkçası pek yoktur, genelde radyom ruh halime göre, hiç reklam almayan ve Dj'siz yayın yapan Swiss Jazz, Klasik ya da Pop istasyonuna, bazen de İngilizce, Fransızca, Almanca haberlerine tahammül edebilirsem Radyo 3'e ayarlıdır.

Neden Türkçe müzikle aramın çok iyi olmadığını bazen kendi kendime düşünmüş ve kaliteli Türkçe müzik dinlemek isteyenlerin karşısında, hem radyo istasyonu hem yorumcu olarak fazla alternatif olmamasına bağlamışımdır.

Bugün, pek duymadığınız bir türden olağanüstü 2 adet mp3'e yer vermek istiyorum. Ben de bunlara sevgili "Süetkafa"'nın blogunda rastladım. Sema bizi yaklaşık bir yüz sene öncesinin İstanbul'una ışınlıyor. Çok seveceğinize eminim.


"Fikrimin İnce Gülü"
"Zehra"


22 yorum:

Frankly Mr Shankly dedi ki...

Türkçe müzik konusunda daha esnek davranmaya çalışıyorum, öyle ki, Yıldız Tilbe'yi bile dinlerim. Nitekim, bazen çok iyi gelebiliyor. Sema'da iyi gelenler arasında, önlerde. Konserleri de kabere gibiymiş, Birgün'de bir roportajı var, okusana bi'.

Suetkafa seni seviyor, teşekkür ederim.

Ergin dedi ki...

Çok güzel eserler.

Keşke indirebilseydik :)

gaykedi dedi ki...

@süetkafa eminim yıldız tilbe' nin ve daha birçok sanatçının çok güzel şarkılarıda vardır, ama bahsetmek istdiğim genel bir kalite & sanat çizgisi ki bunu yakalayan sanatçı az bu ülke de...


@ergin hard disk'in çoktan lüpletmiştir bile şarkıları :p

banadair_berrin dedi ki...

ıkı parcada hoştu..
kalıte ve sanat cızgısını yakalayan sanatcımız ilhan ıremdır..

mYbiSgeN dedi ki...

bu kadar da kötü değil yerli müzik/sanat yelpazemiz...
yerli müzik konusunda yardımcı olabilirim. yeter ki türünü söyleyin..

küçük bir tavsiye listesi ( türler falan karışık )
-657
-seRdar kesKin
-ışığın yansıması
-dede efendi
-Sema
-fatih erkoç
-ezginin günLüğü
-handan aydın
-nev
-erkan oğur
-fuat saka
-tolga çandar
-mfö
-yansımalar
-baba zula
-fikret kızılok
-buLent ortaçgil
-zuhal olcay
-aşkın nur yengi
-cem karaca
-doğan canku
-.....
-...
liste bitmez...
kişisel kanaatim total olarak albüm anlayışından ziyade seçme şarkılar oluşturmanın daha anlamlı olacağı yönündedir.
sözgelimi ( tamamen subjektif bir yargı içerdiğini peşinen ekleyerek ) büLent ortaçgil'in "Kimseye anLatmadım" şaRkısı bilinmez ve pek popüler değildir ancak rüya gibidir...

gaykedi dedi ki...

@berrin ilhan irem fena değildir bilirim ama nedense yıldızlarımız pek de barışmamıştır kendisiyle :p


@bisgen liste için tesekkürler bu isimlerin bazılarını hiç duymamıştım ben yahu :p

saat11igeciyordu dedi ki...

zehra'nın daha fazla insana ulaşmaması
yazık olurdu,seni kaynak göstererek blog uma taşıdım,şamar fiske gibi yan etkileri olur mu bunun:)

gaykedi dedi ki...

@saat 11 iyi yapmışsın, dinlesin insanlar :p

volkanalabaz dedi ki...

Klasik müzik konusunda hem fikiriz. Sakin, net, açık ve insanı yüz yıllar öncesine taşıyabiliyor. Ama yinede Türk Müziğinde birkaç seçenek var kendimce bana göre. Bunun yanında en kötüsü Almanların özellikle Bayern bölgesinde meşhur olan yerli halk müzikleri. Aman Tanrım dedirtmişti ilk dinlediğimde. Bu kadar hayatıma zulmeden bir şeyle daha karşılaşmamıştım. Almanlar kabul etmese de iki konuda gerçekten başarısızlar biri giyim diğeri Müzik. Ayrıca özellikle ‘’Fikrimin ince gülü’’ için teşekkür ederim.

7.oda dedi ki...

gaykediiiiii bu şarkıların linklerini nasıl ekledin böyleee.. lütfen bana da öğret.. biliyorsun her yazımın bir şarkısı var benim ve rapid bir ay sonra siliyor linkleri :(

gaykedi dedi ki...

@volkan bir kere o bahsettiğin alman müziğini canlı dinleme fırsatm olmuştu, müzikler ve danslar hatta yöresel kıyafetleri bile felaket komikti :p


@7.oda bunun nasıl yapılacağını yorumlarda "şurada" yorumlar kısmında diagonel'e anlatmıştım, oradan öğrenebilirsin :p

Frankly Mr Shankly dedi ki...

fileden'e dosya yüklemek çok eğlenceli birde...

Nazan Öncel el altı olmadan önce çok iyiydi...

ben de seni linklere eklesem ben de gay olur muyum? -:P-

olur muyum sence :P

Frankly Mr Shankly dedi ki...

şaka bir yana, salak kuzenlerim sitem hakkında her boka karışmaya başladı. sesleri biraz kesilsin, hemen linkini ekleyeceğim. bu tedirginliğim benimle çelişiyor, ironik bir durum fakat açıkcası onlara laf anlatmaya çalışmakla zaman kaybetmek istemiyorum. özür diler, teşekkür ederim. kahrolsun homofobik baskı! ben üniversiteye girince, fazişm'de üniversitelere girecek, peşisıra bu geldi aklıma.

gaykedi dedi ki...

@frankly eşcinsellik bulaşıcı değil, bulaşıcı olsaydı bile eminim linklerle bulaşmazdı :p link verme konusunu hiç dert etme, bu konuda seni çok iyi anlayabiliyorum emin ol :p

7.oda dedi ki...

ben sorumu yanlış sormuşum sanırım.. link vermeyi biliyorum ki ben.. benim sormak istediğim soru: sende şarkı adlarının üstüne tıkladığında hemen "aç kaydet iptal" bölümü çıkıyor.. yani şarkılar başka bir siteye yönlenmeden iniyor ?? bu nasıl oluyor ??

gaykedi dedi ki...

@7. oda ben yüklenmiş dosyaları direkt arkadaşın blogundan aldım, "fileden" sitesini ben daha önce hiç kullanmadım, sanırım o siteyle alakalı birşey canımcım :p

Ergin dedi ki...

ben bir yorum daha yapmıştım ahlaka mugayir mi bulundu acep :)

gaykedi dedi ki...

@ergin kolay kolay ahlaka aykırı bulacağımı zannetmiyorum çünkü kendimde pek muzır olduğum için :p

zannediyorum blogger'in azizliğine uğradı son günlerde goddess'inde birkaç yorumunu yemiş :P

inte dedi ki...

D&R da albüm çıktığı zaman çalıyolarken denk geldim Sema'ya.Çalanın ne olduğunu öğrenip hemen edinmiştim albümünü.Tek hatam albümü yanımdaki arkadaşa hediye etmem oldu.
Ha bir de yorumları blogger yemedi.Ben yedim.

gaykedi dedi ki...

@inte yiyen yiyene yorumları, arkadaşına sen kendi ellerinle yedirmişsin albümü ama :p

inte dedi ki...

Yedirdim sonradan hakikaten :)) Albümü hak etmemişti de yediğini hak etti..Neyse..
Albümü edinip edindirdiğim için illegal yollara başvurmuş olmam bir suç teşkil etmez değil mi hocam? Caizdir yani..

gaykedi dedi ki...

@inte burda ki tadımlık, o yüzden zekeriya bembeyaz hocaya göre caizdir :p