07 Mart 2008






Yaramaz Kedi !


Sörf yaparken yukarıda ki resime rastlayınca, birazdan zavallı köpeciğin başına gelecekler gözümde canlandı ve kendi çocukluğa gittim bir an. Çok yaramaz bir çocuk değilmişim anneciğin anlattığına göre ama çok meraklı ve kurcalayıcıymışım.

Seksenli yıllar Türkiye de bırakın ithal oyuncağı, doğru dürüst temel şeylerin bile lüks olduğu çocukluk günlerimde, halam yurtdışından uzaktan kumandalı havlayan, yürüyen, oturan, kuyruk sallayan beyaz bir köpek getirdi bana.

Uzaktan kumandalı dediğim de, tasma gibi köpeğin boynundan kablolu bir kumanda, zannediyorum daha radyo kumandalar yaygınlaşmamış o yıllarda.








Pek sevindim tabi ki, mahallede olay oldu hayvancık, onunla az başka çocukları-kızları korkutmadım. Aradan birkaç hafta zaman geçti ben sıkıldım o oyuncaktan, zaten nasıl çalıştığını da çok merak ediyordum.

Annem evde yokken içini açmaya kalktım, ama o zamanki oyuncaklar da nasıl bir sağlam anlatamam, daha Çin oyuncakları yaygın değil herhalde. Tornavida kullanarak orasını burasını açmaya aklım ermediğinden evin duvarlarına vura vura parçaladım köpeği, ve içini ameliyat yapar gibi bir güzel inceledim.

Tabi annem eve gelince kıyamet koptu. Kadıncağızı oyuncaktan öte, evin soyulan- dökülen duvarları deli etti tabi... Sonuç; yıllar sonra bile unutamadığım nefis bir best of dayak ve ben de geriye sadece anısı kalan, pek sevimli bir oyuncak köpek.



15 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

Aman Tanrım! Ne kadar yaramazmışsın! "Evin duvarlarına vura vura bir oyuncağın içini açmak" değil çocukken, şimdi bile 40 yıl düşünsem aklıma gelmez! :-p

gaykedi dedi ki...

@goddess hadi ordann, eminim tanrıçam, tanrıçalara yakışır ne yaramazlıklar yapmıştır zamanında :p anlatsana blogunda unutamadığın yaramazlıkları bize :p

Goddess Artemis dedi ki...

İster inan, ister inanma, kuzu gibi sakin bir çocukmuşum: Sus denildi mi sus, otur denildi mi otur! Köşe yastığı gibi otururmuşum. Benim yaramazlıklarım 18'imden sonra başladı, onlar da bloğumda anlatılmaz :-p

gaykedi dedi ki...

@goddess çapkın zeus'un kızının da yaramazlıkları bir tuhaf olur tabi :p

ama kesin vardır be tanrıçam iyi düşün, ulan hiç yanlışlıkla vazo falanda mı kırmadın evde be? :p

banadair_berrin dedi ki...

best of dayak benzetmesı super olmus :))

duvara vura vura parcalamanda ıcındekı sıddetı gosterıyor :P

inte dedi ki...

Küçükken tanışıyor olsaymışız kardeşim ve ben sana oyuncak, elektronik alet v.s. içi nasıl açılır öğretirmişiz Gaykedi..Zira televizyon, müzik seti, atariler, org şeklinde devam eden bir tamir listesine sahibiz biz.Orjinaline sadık kalarak kapatırdık hem de..Çalışmadıklarında anlaşılırdı bizim kurcaladığımız..

gaykedi dedi ki...

@bana dair duvara vura vura parcalamam annemin içindeki şiddetide gösterdi :p


@inte ben daha kestirme yoldan çalışamaz hale getiriyormuşum alet edevatı :p

gay_yor dedi ki...

bende çocukluğumda oyuncak arabalrımın içini açıp nasıl yapıldığına ve nasıl çalıştığına bakardım..yani açtıktan sonra bizamanlar nasıl çalıştığına:)ama duvara vurmayı akıl edememişim:)

kişisel depresyon anları dedi ki...

aynı köpekten bende vardı büyük beyaz olanının tasma şeklinde kumandası yoktu. bıraktığın zaman yürüyor ve havlıyordu. birde küçüğü vardı tasmalı, kahverengi. bende onların nasıl havladığını merak etdip ağızlarını açıp içeriye bapmak istemiştim. e haliyle açıyı tutturamayınca fazla açıp ikisinin de ağızlarını cart diye ortadan ikiye ayırmıştım. sonra büyük beyaz köpeği öldü dite gömmüştüm. küçüğü de bodrumda duruyordu o vakit. şimdi çöp oldu sanırım :)
çok özendim ben de bloğuma bir yaramazlık yazacağım :)

gaykedi dedi ki...

@gay-yor duvara vurmanın patentini mi alsam ne yapsam :p


@kişisel d.a caart diye ayşe teyze gibi ortadan ikiye ayırmana çok güldüm, öldü diye gömmen de ayrıca komik, bence yaz bunları, eminim sende daha ne yaramazlıklar vardır :p

Lena dedi ki...

Best of dayak.. süpermiş!
Bunun patentini al bence.. :))

Adsız dedi ki...

Seni meraklı,
kediyi öldüren merekıdır derler ama..bi şarkıda vardı 80 lerde biliyomusun?yaşını tahmin edemedim ama yaa 30 yoksun dimı?
annende sende epey hasar bırakmış sanırım hmm:))

ama iyiki birkaç tahtanı eksiltmişte böyle orjinal bişi olmusun kedicik:)
bendede çok komik bi kedi resmi var yollasammı:P

öptüm

ABLUŞ@

gaykedi dedi ki...

@lena greatest hits dayak nasıl? bunun da patentini alayım mı :p


@abluş kaç tahtam eksik sayabildiniz mi acaba :p

Aylin Yaprak dedi ki...

sonuç kısmından anladığım kadarıyla annende senin için açmak istemiş amaç ameliyat:)))

gaykedi dedi ki...

@aylin kafamı kırmak istemesine, artık ne denirse annece :p