31 Mart 2008





Tanrı,
Ölüm & Einstein !



12 ülkeden 20 bin kişi üzerinde yapılan 88 araştırmanın ortak sonucu;


- Ölüm korkusunu şiddetle yaşayan insanların tutucu görüşlere sahip olma olasılığı 4 misli daha fazla.

- Dogmatik tipler daha tutucu, yeni deneyimlerden çekinmeyenler daha ilerici.

- Muhafazakarlar basit ve karmaşık olmayan resimleri, şiirleri ve şarkıları seviyorlar.(*)







Einstein hastalanınca, o zaman için oldukça yeni bir tedavi olan, ölülerden alınan damarların kullanıldığı bir tedaviyi kabül etmeyip, bakınız doktoru Frank Glen'e ne demiş;

"Yeterince yaşadım, hayatım boyunca çok çalıştım, hayatın tadına vardım, ben istediğim zaman giderim. Hayatı yapay olarak uzatmayı istemek tatsız bir olaydır. Çalışmalarımı bitirdim, şimdi gitmek zamanıdır. Ben bunu cesaretle yapacağım."(**) Devam edecek...


(*) 2003 New york Üniv. Psikolog John Lost ve ekibi (American Pschologist, vol 61, p 651 )

(**) İstanbul Üniv. Öğretim görevlisi Rıza Gerçek'in bir yazısından (Einstein, Albert, Fiziğin Evrimi, Onur yayınları)


6 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

Albert Einstein deyince ve Türkiye'nin bugünkü hâline bakınca; şu özlü sözü geliyor hemen aklıma:

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."

Yani diyor ki;

"İki şey sonsuzdur: Kainat ve İnsan'ın Aptallığı; ve Kainat konusunda emin değilim."

kıyak dedi ki...

Baylar
Derler ki; Ölümden en çok, ihtiyarlar korkar!
Yaşlı sayılmam.
sayılsaydım kalan günlerimi sayarmıydım bilmiyorum.
Çünkü o zamana kadar yaşlanıcam...

gaykedi dedi ki...

@goddess bir cümleyle ne kadar çok şey anlatmış değil mi tanrıçam, dahi olmak böyle birşey galiba :p


@kıyak babaannem hiç dindar değildi ve ölümden pek korkmazdı, anneannem dindar ama ölümden korkuyor çok ilginç :p

kıyak dedi ki...

Baylar
Hmm benim annanem dedemden korkardı ama dedem dindar değildi:)
dinle alakası var mı bilmiyorum. ama ya varsa? :)

Pembe Kundura dedi ki...

"Hayatı yapay olarak uzatmak" şuan tedaviler bunu sağlıyor. Artık "Kader" mi böyle yoksa insan oğlu "Kader"i mi değiştiriyor karar vermesi güç. "Çalışmalarımı bitirdim" evet bitirdi ama bizlere söylemeyi unuttu. yada biz bilmeyi,duymayı haketmedik |zamanda yolculuk |. heralde çoktan yok etmiş olurduk dünyayı.
teşekkürler Kedi.. :)

gaykedi dedi ki...

@kıyak "ya bir bağlantı varsa" iyi soru, araştırmak gerek ya da kısaca bütün genellemeler yanlıştır deyip kestirip atmak :p


@pembe... mütevazi insanlar her şeylerinde sevimli oluyorlar, ölümlerinde bile sanki :p