09 Mart 2008







Gay İtiraf !


Bugüne kadar dostlarımdan ve blogumu takip edenlerden bana çok sorulan bir soru, eşcinsel olduğunu bildikleri ya da tahmin ettikleri, çok sevdikleri arkadaşlarının, akrabalarının hatta oğullarının kendilerine açılmasını nasıl sağlayacakları ve onunla bu konuyu nasıl konuşmaları gerektiği olmuştur. Naçizane birkaç tavsiyede bulunmaya çalışayım.

Bu konuda bir anısı, söyleyeceği bir şey olan herkes, unuttuğum ya da yanlış yaptığım bir yönlendirme varsa belirtsin.

* Acele etmeyin, mümkünse direkt bu konuyu siz açmayın, onu kırıp tamamen kaybedebilir ya da çok üzebilirsiniz. 30-40 yaşına gelmiş ama halen kendisine bile gay olduğunu itiraf edememiş, bu konularda inanılmaz hassas eşcinseller çok vardır.








* Ona eşcinsel düşmanı (homofobik) olmadığınızı, başka kişiler, olaylar üzerinden, dolaylı yoldan, laf arasında belli edin, anlatın.

* Ona, herkes zaten biliyor, tahmin ediyor, konuşuyor, ben zaten biliyorum, şundan duydum falan demeyin, bu onu çok üzebilir.

* Mizah her zaman işe yarar, beraber son zamanlarda gülecek-eğlenecek fazla şeyler yapmanız, ona fazlaca ilgi-sevgi gösterip, zaman geçirmeniz iyi olabilir.

* Ve tekrar ediyorum asla ve asla bunları yaparken acele etmeyin, eşcinsellik konusuna siz girmekten çok, konu açılmasını ya da konuyu onun açmasını bekleyin...Bol şans sevdiklerinizle...



13 yorum:

DIAGONAL dedi ki...

açılmak yada açılmasını sağlamak başlı başına çetrefilli bir süreç dediğin gibi öncelikle acele etmemek gerek bunun akabindede alt yapıyı sağlam kurmak gerekiyor ....
muhtemelen out olma sonrasında binbir soru her iki tarafında kafasını kurcalayacak bunlara ortak bir cvp bulabilmek kolay olmasada imkansız değil ....

out değilim ama out olmuş kadar rahat hareket ederek olası sorulara yarı net cvplar verebiliyorum sanırım ....

herkese bu anlamda bol şansss kendim içinse hem şans hem de sabır diliyorum :D

cherry pie dedi ki...

tesekkurler gaykedi acıklayıcı bir yazı olmus. bazen gercekten escinsel arkadasıma nasıl yaklasabilecegimden emin olamıyorum cunku fazla kırılgan ya da ani ruh degisimleri icinde bulunabiliyor. sanırım sevkat ve sabır her turlu zorlugun ustesinden gelmemizi saglayacaktır ,her iliski turunde oldugu gibi. mailime de bu sekilde cevap verdigin icin tesekkur ederim.arkadasımın bu blogu takip edip etmedigini bilmedigim icin ben artık cherry pie'm ;))

Goddess Artemis dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın; yol yordam göstermişsin insanlara... Eline, kalbine, beynine sağlık! :o)

gaykedi dedi ki...

@digin-onel ben senin alt yapına güveniyorum :p


@cherry pie herkesten kırılgan, daha duygusal iniş çıkışlı olabiliyorlar bazen eşcinseller, bir parça yardımcı olabilmişimdir umarım :p


@goddess teşekkürler tanrıçam, keşke elimden daha fazla şey gelebilse :p

DIAGONAL dedi ki...

kuzenim gaykedi m o alt yapıya bu akşam sağlam bir taş daha ekledim :P anladın sen onu :P

gaykedi dedi ki...

@digin-onel dün takıldığımız cafe-bardaki hollanda'dan gelen yakışıklı garson çocuğu ayarladın değil mi motor :p

PaNDoRa dedi ki...

Bu bilgi bana da yol gösterdi teşekkürler...

gaykedi dedi ki...

@pandora umarım birazcık dahi olsa işe yarar yazdıklarım :p

miso dedi ki...

Gaykedicim,
İyi ki yazmışsın yazıyı. Bazen insan bütün iyi niyetine rağmen kaş yapayım derken göz çıkartabiliyor. Evet evet, en önemli madde acele etmemek olmalı. Ya zaten neden acele edilsin ki? Karşıdaki istediği anda paylaşır zaten. Mühim olan gönül açıklığı değil mi?

marruu

DIAGONAL dedi ki...

gay kedii vallaha kimseyi yoldan çıkarttığım falan yokkk
içinde belli bir potansiyel taşıyan ama kendine bile açılamayan tipler beni buluyor zatennnn
ve bu arada hollanndalı yakışıklı garsonum bir süre daha platonik kalsın ...

gaykedi dedi ki...

@miso ah miso kedicim ahh, ne güzel bir kelime, gönl açıklığı değil mi?


@digin-onel potansiyel potansiyeli çekiyor diyorsun bir mıknatıs gibi :p

E. Ali dedi ki...

Kafam karıştı şimdi. İlginç ve değişik bir konu naba göre.. Şimdiye kadar hiç düşünmemiştim. Yani bildiğim kadarıyla (yanlış öğrenmemişsem) her 6 kişiden biri biseksüel ve de her 100 kişiden biri homoseksüelmiş. O halde şimdiye kadar tanıdığım şu anda görüştüğüm arkadaşlarımın arasında kesin bu ketegorilerde olanlar vardır. Ama bütün bu olasıklara rağmen hiç kimse bana bu konularda derdini açmadı. Zaten kimliklerini saklamayanları hariç tutuyorum. Onlar sayılmaz. Demek insanların bana açılmamaları yönünde bir izlenim uyandırıyorum arkadaşlarımda. Evet, yazınızı okuyana kadar hiç böyle bir şeyi düşünmemiştim. Arkadaşlarım neden bana böyle bir derdini açmaz? Her şeylerini anlatırlar oysa. Belki de arkadaşlarımdan böyle kişiler yoktur, şimdiye kadar hiç olmamıştır. Ama ya varsa diye kendimi despot gibi görmeye başladım şimdi. Ben biraz düşünüp hatırlamaya çalışayım. Belki açmak isteyen, bir şekilde içini dökmek isteyenler olmuştur da ben davayı çakmamışımdır konu kaynayıp gitmiştir! Ya işte insan her şeyi bilmeli, anlamalı, düşünmeli. Bu konuyu bana düşündürttüğünüz için teşekkür ederim. Bundan sonra insanların dertlerini anlatma girişimlerine karşı daha duyarlı bir dinleyici olacaksam bu sizin sayenizde olacaktır.

gaykedi dedi ki...

@e. ali insanların çoğu ve doğa biseksüel eğilimli, gerçek %100 eşcinsel ve düzcinselin aslında sandığımızdan çok daha az olduğunu kinsey daha ellili yıllarda kanıtladı, genede eşcinsel eğilimlerinin "bariz" farkında olan insanların oranını bende %10 olarak okuduğumu hatırlıyorum, tabi bu orana lezbiyenlerde dahil :p