25 Mart 2008





Depreşmek !


Biraz karamsar, mahzun ya da gerçekleri tüm çıplaklığıyla gören kişinin “hafifçe depresif” ruh hali ile bir ruhsal bozukluk olan sahici depresyon arasına net bir çizgi çekmek lazım.

Oysa sahici depresyon, intihar, işgücü kaybı, sağlığın bozulması gibi ağır sonuçları olan bir ruhsal bozukluktur...

Prof. Psikiyatrist Yankı Yazgan'da okuduğum bu satırlar, depresyona girmenin bile öyle sandığımız kadar kolay iş olmadığını hatırlattı bana, yok öyle kolay kolay bunalıma girmek ona göre, hoop kime söylüyorum :p



17 yorum:

patrick dedi ki...

yaw depresyona bile öyle her isteyen giremiyorsa batsın bu dünya kardeşimm...

olsun benim doktordan raporlu anksiyete bozukluğum var en azından; depresyon gibi olmasa da bu da bişeydir:P

PaNDoRa dedi ki...

8 yıl önce sahici depresyon yaşadım intihar düşüncesi, aileden vs uzaklaşıp gitmek ve iş gücü kaybının yanı sıra daha birçok kötü durum ile karşı karşıya geldim, uzun süre tedavi gördüm ve geçmedi, bağlantısında da panik atak oldum izleri hala var ama takmamaya çalışıyorum bu durumları. Depresyonun ne menem bir şey olduğunu çok iyi biliyorum. Ama kim korkar ha,n kurttan. Yıllardır başımı yiyemedi artık bu saatten sonra o bana hiç bir şey yapamazzzzz :)))

gaykedi dedi ki...

@patrick vize istiyormuş girmek için, sadece pasaportla girilmiyormuş, çok girmek isteyen olduğu için seçiyorlarmış artık :p


@pandora bir bağışıklık söz konusu artık anladığım kadarıyla, aşı gibi bu mikrop bulaşmış ama bulaştığı da iyi olmuş sanki bağışıklık sisteminiz için galiba :p

inte dedi ki...

Herkes bilse şu durumu da şu geleneksel "Çok üzüldüm, çok fena oldum, depresyona girdim, çıktım mağazaya girdim..v.s...v.s.." triplerinden kurtulsak insanların.Her unutulan terkedilenin zamanında girip çıktığı bu hal öyle kolay almıyor içine.

zoitsa dedi ki...

nerde bu devlet nerde bu millet diyeceğim ama devlet ve millet zaten depresyonda..susuyorum susuyorum...susuyorum..

gay_yor dedi ki...

ya taliss okusun bu yazıyı mutlaka ama o da zaten depresyonda deilmiş artık :)..çok sevindim..çünkü nerdeyse tüm arkadaşlarım depresyondayım diyor..bu arada hani bi hatun vardı adı aklıma gelmiyor gökseldi galiba..ne moda olmuştu şarkı önüne gelen depresyondayım unutuldum aldatıldım sevgilimden ayrıldım çok yanlızım diyordu:)

gay_yor dedi ki...

bu arada şaka bir yana anneciğimde bu aralar öyle bir sıkıntılı dönemden geçti..troid rahatsızlığını kafaya takmaktan:(

gaykedi dedi ki...

@inte depresyonu da iyice maymun ettik değil mi :P


@zoitsa siyasal bunalımı boşver kendi başını kurtarmaya bak önce :P


@gay-yor annecike çok geçmiş olsun, depresyon kelimesini de yalama yapıyoruz galiba milletçe haftada bir depresyona girerek :P

Pembe Kundura dedi ki...

tanıdığım herkes depresyonda :) tanıdığım herkeste biraz şizofrenlik var! kendileri söylüyor bunu işin garip yanı. marifet sanki. :D ama harbiden bende yaşamıştım bunu Pandora gibi. özellikle intihar. marifet ya anlatıyorum :P

banadair_berrin dedi ki...

depresyonunda bır şerefı var dıyorsun yanı :)

var tabı var, bendekı şerefli :P

gaykedi dedi ki...

@pembe.... intihar düşünmemiş hayatta kimse yoktur galiba değil mi :P


@berrin kuyruklusu var kuyruksuzu var, kuyruksuz depresyon depresyon değilmiş, benimkisi hem kuyruklu hem boynuzlu :P

kişisel depresyon anları dedi ki...

geç oldu ama kafama taş geldi gibi hissettim, Psikiyatrist hanfendinin göüşlerine katılmıyorum. yaptığım araştırmaara göre ki doktaorcuklarım da bunu der herkesin depresyonu standart olacak diye birşey yok. tabi bu hususta herşey de depresyon demek değil :)

gaykedi dedi ki...

@kişisel.... yankı yazgan bir beyfendidir, duymasın seni küser :p standart bir depresyon yok tabiki haklısın, bütün genellemeler yanlıştır ya da bir yere kadar doğrudur diyelim :p

kişisel depresyon anları dedi ki...

@ gaykedi cidden adam duymasın (adam deidm daha erkeksi olsun diye :)) hem kadın dedik hem tezini onaylamadık büyük ayıp işledik :) özür dileriz kendisinden lakin en basidi parasız da depresyona girilmiyor işi nırakırsam nasıl depresyona gireceğim ki ben depresyona girersem çok yer içerim :)

gaykedi dedi ki...

@kişisel... tam depresyona girmek istiyorsan işi de bırakacaksın yok öyle kolay depresyon :p

Ferhanca dedi ki...

Aman ne zormus depresyona girmek..oda oda icinde sanki en son oda depresyon odasi ulasmak epey zaman aliyor demek::)))

gaykedi dedi ki...

@ferhanca depresyon odası deyince, aklıma "panik odası" filmi geldi, kel alaka :p