16 Mart 2008







Bir Savaş Alanı Olarak;
Evlilik & Aşk !



Kadın diyor ki: Benim iki ruhum var. Biri modern, biri ilkel…Modern olanı özgürlüğüne saygı duyuyor, öylesine incelikli, öylesine anlayışlı ki.

İlkel olanı seni yalnızca kendine istiyor, paylaşmayı reddediyor. Kimin aradığı belli olmayan her telefonda sıçrıyor, en ufak bir parfüm değişikliğinde karalar bağlıyor. Rüyanda bir kadının seni öptüğünü, iki kolun boynuna dolandığını düşünüp bir cinayet planlıyor.

2500 yıllık köklü bir eğitim almış olsam da, sen aşkın o hayvansı, ilkel yanını benden söküp atamazsın.









Erkek diyor ki: Kollarında bin kez tatmin olsam da, kendimi başka kadınları baştan çıkarabilecek güçte yırtıcı bir hayvan olarak görüyordum. Bu evden her an çekip gidebilmeyi umuyordum. Sadakatsiz olmayı arzuluyordum.

Benim de iki ruhum vardı. Gerçekle yetinmeyi bilmeyen, ona hayranlık duymayı beceremeyen.

Seni ne kadar sevdiğimi söyleyemiyordum. Evliliğimizin en büyük serüvenim olduğunu itiraf edemiyordum.

Aycan Saroğlu'nun bir yazısında rastladığım bu satırlar Fransız felsefeci yazar Éric Emmanuel Schmitt'e ait (Petits Crimes Conjugaux, Evlilikte Ufak Tefek Cinayetler)... Konuyu bugünlük “Dünyadaki en uzak mesafe, iki insanın zihni arasındadır.” diyen Can Yücel ile kapatalım.


11 yorum:

7.oda dedi ki...

budur !! :)

rosebahar dedi ki...

aşkı yaşayan kadın ben! sen beni tasvir etmişsin. alkış alkışşş...
işin esprisi kedicim sen tüm sosyal, metropol şehirlerde yaşayan modern; eğitimli kadınları deşifre etmişsin!! :P

ZAMANDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

Derin üstüne konuşulacak çok şey var ama artık şundan eminimki ben insanım ama kadın bedeni taşıyorum ve bir erkek gibi düşünemiyorum.. düşünmekte istemiyorum..o ilkel geçmişimede yenik düşebiliyorum.. bunun kompleksinide yaşamak istemiyorum..
Oyun atölyesinde Haluk Bilginer ve Vahide Gördüm'den oyunlaştırılmış "Evlilikte Ufak Tefek Cinayetler" tiyatro oyununuda izledim.. İzlemediysen zaman ayır kedi..insan üzerine öğrenecek çok şeyimiz olduğu hatırlatıyor..

gaykedi dedi ki...

@7. oda bu mudur?... sen budur diyorsan budur, çünkü bu konuda oldukça ciddi bir tecrüben olduğunu biliyorum :p


@rosebahar içimizde nasılda vahşi bir hayvan yaşıyor değil mi bu konularda :p


@kıymet bilet çok zor bulunuyormuş, 1-2 aylık doluluktan bahsediyorlar, gene de bulmaya çalışmak gerek :p

patrick dedi ki...

copy-paste falanca mail adresinde ki sevgilim,e�im vs yap�lacak, yap�lan, yap�l�yor t�r�nden bir al�nt� olmu�...:)

gay_yor dedi ki...

bu yazıyı okuyunca okuduğum bir kitap geldi aklıma bildiğini tahmin ediyorum yada duymuşluğun vardır sevgili kedi:)ahmet altan ın en uzun gece..bu kitapta da bu konuya değinilmişti..

gaykedi dedi ki...

@patrick gözlerimden uyku akıyor herhalde bu yüzden, ne demek istediğini tam anlamadım :p


@gay-yor tam ahmet altan tarzı değil mi bu kalemler :p

rosebahar dedi ki...

inanılmaz!

gay_yor dedi ki...

evet:)benimde aklıma ilk o kitap geldi

Asli "Çağlayan" Bingöl dedi ki...

Çok acımasız. Erkek her an evden kaçıp gitme düşüncesinde, kadınsa pençeleri arasındaki avını kaptırmamak için üzerine titreyen bir ruh halinde.

Aksi yok mudur? Kıskançlıktan kavrulan, aşkın ilkel haliyle deliren bir erkek ve her an başka erkekleri baştan çıkarma arzusuyla yanıp tutuşan, kendisini yırtıcı bir hayvan olarak gören bir dişi olamaz mı?

Bu tür oyunlara hiç girmeden her iki tarafın da birbirlerine sonsuz bir güven duymasını beklemek ne kadar ütopiktir? Kadınlar Venüsten, erkekler Mars'tan demeyin bana; her iki tür de Dünya'ya ait. Bu gerçekle yaşamayı öğrenmeli!

gaykedi dedi ki...

@rose inanılmaz ama gerçek :)


@gay-yor değil mi :p


@aslı o dediğin tipte erkekler ve kadınlarla karşılaştım ama gerçekten azınlıktalar :p