14 Mart 2008






Aile Sırları !


Kimisi naftalin kokulu, kimisi çiçekli, her ailede olan, çoğu karanlık ve sisli sırlar. Annemin gençliğinde babamla evlenmeden önce, başka bir istediği varmış, yeni öğrendim, ama her nedense olmamış.

Dahası, çok sevdiğim torun torba sahibi halam'ın, daha önce birkaç sene çocuk yapmadan birisiyle evli kaldığı, bunu bütün sülalenin yeni nesilden özenle sakladığı, hatta ikinci evliliğinden olan kuzenlerimin bile bunu bilmediği gerçeğini de yeni öğrendim.








Bu olayı, halam'ın çocukluk arkadaşı yaşlı bir aile dostumuzdan duyduğumda, ona böyle birşey olmadığını onun yanlış bildiğini iddia ettim. Peki ya sonra, konuyu babama meraktan sorduğumda, babamın suratının ekşimesine, hatta başta lafı gevelemesine, bunu söyleyeni patavatsızlıkla suçlamasına ne demeli.

Eminim daha da neler var, bilmediğim, duymadığım, tahmin bile edemeyeceğim ve asla öğrenemeyeceğim, çoğu yaşayanlarla birlikte mezara gidecek sırlar.




16 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

Bizim aile bu anlamda sıkıcı. Baba tarafım ölümüne sıkıcı, düzgün ve normal. Anne tarafım daha şenliklidir ama onlardan pek hoşlanmam ve samimi olmadığımdan (daha doğrusu ilgilenmediğimden) hiçbir numaralarını bilmem.

Ev içinde ise, belki sır denemez ama yakın zamana kadar bizden saklanan tek nane: annemin kız kardeşimle benim aramda (aramızda 6 yaş var) bir düşük yapmış olması. What a big deal! :-p

Pembe Kundura dedi ki...

selamlar GayKedi :) benimde asla öğrenemeyeceğim şey bu ve benzeri sırları benden neden sakladıklarıdır. hep son duyan ben olurum. yazındaki gibi herkesin bilmediği değil aslında herkesin bildiği ama birbirlerine söylemeye korktukları. ve evet öyle sırlar vardır ki sahipleriyle birlikte giderler. söyle rahatla ama, değil mi ?

gaykedi dedi ki...

@goddess benim her iki taraf da daha şenlikli galiba, ama aslında sende de çok daha fazlası vardır tanrıçam, sen bilmiyorsundur yahu, tanrıçalar nasıl bilmezlerse artık, bu arada düşükler sır sayılmaz :p

ZAMANDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

Eski adapla büyüyenler aslında bunu sırdan öte olmuş bitmiş, eski defterler kapanmış, konunun temcit pilavı konumuna dönüşmemesi için ağız birliği etmişçesine aldıkları ahlaki terbiye gereğide olmamış ya da yok saymak gibi bir davranış biçimi geliştirmişler..iyide yapmıyorlarmıymış bunu çok bilemiyorum ama sonuçlar 1.sonraki kuşaklara bilgi sağlıklı ulaşmıyormuş.2.şu meşhur arşivcilik bile bu tip nedenlerle gelişmemiş..

Ebru dedi ki...

Fazla kurcalamamakta fayda var ;)

banadair_berrin dedi ki...

ehuehuehu bırden düşündümde kızım buyudugunde benımle ılgılı hangı sırlar ortaya cıktıgında neler dusunecek :)))

gaykedi dedi ki...

@kıymet iyi mi yapıyorlar kötü mü emin değilim, ama sanki biraz fazla sansürcülük var trt gibi yahu :p


@ebru ne kadar kurcalamazsan kurcalama bir gün karşına çıkıyor galiba :p


@bana dair himmmmm, neler olabilir bunlar acaba :p

endiseliperi dedi ki...

hah haaa, çok güldüm. ne komik onların özenle sakladığı sırların bizim için hiç ama hiç önemli olmaması ve işte şurada dalga geçe geçe haklarında konuşuyor olmak.

bizim ailede sır yoktur, herkes her şeyi bilir. hatta bütün kasabanın hayatı, salgın gibi yayılmış durumdadır. çok ender olarak gidiyorum ya, anneme sorarım, hiç dedikodu var mı, diye. o da biraz düşünür, hacı ağaların bir kızı vardı, diye başlar. ben ne hacı ağları bilirim, ne kızını ama hikaye, annemin bakış açısı ilginç gelir, dinlerim.

benim hayatıma ilişkin de hiç sır yoktur ki arçil'den saklayayım. o tantanalı hayatın her hikayesini bilir arçil. belki büyüdüğünde, başka bir gözle bakınca ilginç gelecektir. şimdi sıkıcı büyük insanların hikayeleri olarak görüyor:)

sevgiler.

gaykedi dedi ki...

@peri çok detaylı bilmeseler bile genel olarak bilinmesinin çok daha iyi olacağını düşünüyorum ben de, sizin bu konuda yaptığınız gayet doğru birşey...mesela bunu başkasından duymuş olmaya ben bile şaşırdığıma göre, bunu kuzenim bir başkasından pat diye duysa tepkisi, şaşkınlığı çok daha fazla olur herhalde, buna hiç gerek yok değil mi :p

Esra :) - kadincablog.blogspot.com dedi ki...

çok zevkli gelir bana böyle şeyleri öğrenmek :)

gaykedi dedi ki...

@esra belki pat diye değil de, benim oldukça matrak birisi olan halam'ın kendi ağzından "biliyor musun ben bir koca daha eskittim" şeklinde duysaydım zevk alırdım :p

sevgi.. dedi ki...

anlatılanlar kötü bile olsa garip bir haz alırım eskileri dinlemekten, sırları öğrenmekten (.
iyidir iyi d:
"Eminim daha da neler var, bilmediğim, duymadığım, tahmin bile edemeyeceğim ve asla öğrenemeyeceğim, çoğu onları yaşayanlarla birlikte mezara gidecek sırlar." en doğrusu budur belki de kimbilir. adı üstünde 'sır' değil mi? (:

Elif dedi ki...

o-hooo!!!! Sizin aile pek tutucuymus. Ben annemin, babamin erkek ve kiz arkadaslariyla restoranlara giderdim. Tabii ikisi de birbirinden gizli! ;o)

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

@pembe kundura yorumun arada kamış olmalı okeylenirken :p evet yaa aslında hem kendilerini hem etraflarını çok kasıyorlar, 2 kişinin bildiği şey sır değilmiş boşuna demiyorlar zaten :p


@sevgi o garip haz konusu çok ilginç bir konu, korku filmi sevgisinin psikolojik açıklaması gibi :p


@elif ciddi misin yaa, çok ilginç yazsana bunu blogunda diyeceğim, ama sizin yaşlılar takip ediyorlar galiba yazılarını :p

Elif dedi ki...

Evet, yazamam. Ancak cok cok seneler sonra, aileden artik okuyacak kimse kalmayinca.

Benimkiler yasli degiller. Yas altmisi coktan gecti ama yirmi yasindakine taklak attiracak kafa yapisindadirlar. Belki o yuzden yaslarinin yasli kabul edilmesi bana tuhaf geliyor. :o)

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

@elif mahşallah diyeyim sizinkilere :p