15 Şubat 2008







Yavşaklar Günü !


Dün akşam annem bir komşumuzla dertleşirken kulak misafiri oldum, komşu kadıncağız, çocuğunun sevgililer günü için, altın takı + iki kişilik lüks bir yemek için çok para harcamasından, sonra kredi kartlarını öderken sıkışmasından dert yanıyor, yeni neslin neden bu kadar çok tüketim ve gösteriş meraklısı olduğunu tatlı tatlı çekiştiriyorlardı.

Hepimizin etrafında bolca bulunan, sevdiğinin sevgisini, ona aldığı hediyenin olası fiyatıyla değerlendiren embesiller, eminim sizinde gözünüzden kaçmıyordur. Ara sıra yabancı tv kanallarını izleyenler, bizden çok daha varsıl hiçbir ülkenin televizyonlarında bu kadar altın ve pırlanta reklamı yapılmadığını görmüşlerdir.

Tanrım! annelerimizin belki ailesi muz alamayan çocuk vardır diye düşünerek, beslenme çantamıza muz v.s gibi yiyecekleri bile koymaktan çekindiği günlerden ne hallere geldik.










Taraf yazarı Ümit Kıvanç, 14 Şubat Sevgililer Günü üzerine, tüm basında çarçaf çarşaf çıkan "Sevgilinize yakışır bir kutlama", "eşsiz İstanbul manzarası", "sizin için doğru alternatif", "kişi başı 200 YTL (KDV Dahil) " v.s tanıtımlara sinirlenip "Ya kusura bakmayın, kendimi tutamıyorum" diyerek bakın neler yazmış;


Sardı aşkın amansız ateşi
Tohum bekleyen toprakları
Döküldü aşk kırmızısı
Gül yaprakları.
Vladivostok'tan Buenos Aires'e
Stockholm'den Rabat'a
Çok yavşaklık gördüm ama
Erişemez hiçbiri 14 Şubat'a.



12 yorum:

Alp&Ege'nin annesi dedi ki...

Ne is yerinde, ne de evde konu edildi. Yolda sadece evine bir demet cicekle giden adam gördum. Bir de cocuklara bos zamanlarinda kalpli birseyler cizdirmisler, radyoda da ABD nin cilgin VD kutlamasi konu edildi...Bizim ulkemiz koyun surulerinden gecilmediginden, cobani ABD'nin pesinden meleyerek gidiyor iste...

Estoy gritando callado yo te llamo, te escucho, lo intento-Sessizce sesleniyorum,Sen'i arıyorum,Sen'i dinliyorum,Çabalıyorum.. dedi ki...

harika bir yazı... teşekkürler kedicim.....
ayakda alkışlıyorum seni :)

gaykedi dedi ki...

@alp & ege'nin annesi karaman'ın koyunu, sonra çıkar oyunu diye bir deyim var :)


@estoy beğendiğine sevinim, böyle bir yazıyı yazmak zorunda kalmamayı dilerdim :)

gay_yor dedi ki...

dün gece evimizin teli çaldı arayan izmirden yani bizim memleketten annemin pek samimi olmasada arkadaşım die isimlendirmekle geçiştirdiği biriydi annem teli açar açmaz kadın başlamış konuşmaya susturabilene aşkolsun aaaa biliyomusun canım bana ismet tek taş aldı bide yanında müthiş bir gerdanlık demiş.. tabi benim canım anneciğime konuşacak bir aralık bırakmadığı için annem sadece dinlemekle yetinmiş evet evet eminim demiş tek taşlı hatun ismet beni çok seviyor..annem bu telefon görüşmesini detaylarını anlatınca hem çok güldüm..hemde kadına bak sevgiyi neylerle ölçüye diye üzüldüm..aşkın hediyenin pahalılığıyla ölçülmesi ne kadar acı bir durum..ne büyük yavşaklık gerçekten

kişisel depresyon anları dedi ki...

kapitalist bir düzende yaşıyorsak onun gereksinimlerini karşılamak yani tüketim yapmak zorundayız. bunun için de en kolay yol özel günler belirleyip değerlerle değer anlatılan icatlar yapmak.

herkes biliyor arkadaşlar, ne kadar pahalıysa sevgi o kadar büyüktür.

gaykedi dedi ki...

@gay-yor valla neler var haklısın, gay'ler arasında da sevgilisinin değerini penis boyuyla ölçenler yok mu sanki :)


@kişisel d.a inanılmaz bir tv basın pompalaması var bu konuda, kardeşim bu kadar da göze sokulmaz ki be değil mi ama!

Okan Yüksel dedi ki...

Güzel ve yerinde bir yazı olmuş. Ben de blogumda birşeyler karaladım ve Ümit Kıvanç'tan aynı alıntıyı yaptım. İnsanlar nasıl olabiliyor da böylesine güzel bir günü bu kadar maddileştirebilip ruhundan uzaklaştırabiliyorlar?

gaykedi dedi ki...

@okan o sorunun cevabını bir bilsek, ah bir bilebilsek :( bu arada ümit kıvanç'ın şiiri, en ünlü ama romantik olmayan sevgililer günü şiiri olarak türk tarihine geçsin yahu :)

gay_yor dedi ki...

:)haklısın o sınıf gayler hayatlarını aşklarını penisin boyuna göre idame ettikleri için heterolar tüm gayleri aynı sınıfa koyuyor..at gözlükleriyle bakmayı iyi bildikleri için..ama seninde hakkımda köşende belirttiğin gibi bu ülkede hayatlarını güzel yaşayan düzgün gaylerde var..

kacakkova dedi ki...

valla dikkat etseydim ben de koymak isterdim bu ümit kıvanç şiirini benim konduya....

kayhanovic dedi ki...

Sardı aşkın amansız ateşi
Tohum bekleyen toprakları
Döküldü aşk kırmızısı
Gül yaprakları.
Vladivostok'tan Buenos Aires'e
Stockholm'den Rabat'a
Çok yavşaklık gördüm ama
Erişemez hiçbiri 14 Şubat'a.

Yani başka bir şekilde acıklanamazdı gülmeme vesile olduğun için tşkür...

gaykedi dedi ki...

@gay-yor homoloji de bir başlık vardı "seksten başka konuşacak birşeyi olmayan eşcinsel" diye, aklıma o geldi bir an :)


@kacakova bir daha ki yavşaklar gününe unutma derim :)


@kayhanoviç kara mizah :)