04 Şubat 2008







Ulak !


Dün birtanemle, evdeki ufak tefek eksikler için alışverşe çıktık ve Ulak filmine gittik. Ülkemizdeki yozlaşmaya, erkek egemenliğine, kadın ve birey üzerindeki zıvanadan çıkan, toplumsal, dinsel baskıya göndermelerle dolu bu filme, gitmenizi öneririm dostlar...


Siz inanmayın bir gün değişir elbet
güneşe ve penise tapan rüzgarın yönü
çünki ben okumuştum muydu neydi
biryerlerde tanrılara kadın satıldığını
ah canım Aristophones.


Ulak'ın aklıma düşürdüğü, rahmetli Z. Özger'e ait bu dizelerden sonra, filmi pek bir güzel anlatan Gülenay Börekçi den kısa bir alıntıyla bitireyim yazımı bu günlük;









" Ulak kusurlu bir film mi? Evet, hakikaten haz veren tüm güzel şeyler, tüm sahici insanlar gibi, onun da kusurları var. Lakin o kusurlar arasında samimiyetsizlik, kabalık, çirkinlik yok.

Çağan Irmak defalarca yinelenmiş bir şablonu takip etme kolaycılığına kapılmıyor çünkü. Gerektiğinde geçmişi bir hamlede silip atmamızı önermekten, geleceğe dair korkularımızı beslemekten; kasvetten, karanlıktan çekinmiyor. Ve ondan ‘Babam ve Oğlum’daki türden bir affedicilik bekleyenleri fena halde şaşırtıyor. Cüretkar ayrıca; temiz ve usturuplu görünmeye uğraşmıyor.

Sinemamızda kaç film vardır bir çocuğun babasının mezarına zafer duygusuyla işemesini gösteren? Kaç filmde düşmüş kocasını terk ederken ona mağrurca gülümseyerek el sallayan bir anne seyrettiniz?".



12 yorum:

BaL dedi ki...

Kedi!

Özledin mi beni? (Hayır! dediğini duyar gibiyim :))))) )

Yine epey zaman sonra, aklıma düştün; gelip, bir bakayım dedim.

Henüz izlemedim Ulak'ı; ama Maşuk'la gideceğimiz filmler listemizde -sanıyorum- ikinci sırada...

Tereddütlerim vardı. Fakat iyi ki yazını okumuşum; gitmemiz gerekiyor.

Sevgiler...

BaL

not: Bu arada blog listeni işgal etmişim yahu :))) Bir giremediğim ve bir sildiğim blogla :))) Sil onları sen KeDicim :)

endiseliperi dedi ki...

arkadaş z. özger benim gençliğimde okuduğum bir şairdi, ne zamandır hatırlamıyordum, ne güzel oldu.

ulak filmini ben de merak ediyorum. geçenlerde radikal'de neredeyse tam sayfa ayırmışlar, orada okumuştum. çağan ırmak nedense çok kuşkuyla karşılanan bir yönetmen, ama yine de kimse samimi olmadığını söyleyemez sanırım.

sevgiler.

Okan Yüksel dedi ki...

Ulak benim de dikkatimi çekti, Çağan Irmak malum başarılı bir yönetmen. İnternetten Ulak'ın fragmanını izledim ve oldukça ilginç geldi. Özellikle küçük çocuğun oyunculuğuna hayran kaldım. Umarım en kısa zamanda izleyebilirim..

gaykedi dedi ki...

@bal aman yarabbim kimleri görüyorum, blogger kaçakları, sinemada izlenmeyi hakeden bir film ulak, umarım sizde beğenirsiniz :)


@pericim z. özger'i hepimiz nedense hafızamızın hep sisleri ardında unutuyoruz, genç yaşta ölmesi belki buna sebep oluyor, ulak'a çocukları da götür derim ben :)


@okan bakalım beğenecek misin? bir de sen izle ve yaz bakalım fikirlerini :)

Kara dedi ki...

selam gaykedi, ben de bir kediyim. ama bir masal kedisi. tesadüfen dün geldim bloguna ve keyifle okudum. hani şu dolaptan çıkma hikayesi var ya ben bu sürecin karşı tarafında yer aldım: yani işte eşcinselliğe ilişkin klasik marksist fikirlerimle gayliğe ve gaylere ilişkin genel geçer görüşlerim vardı, hiçbir zaman heteroseksist değildim ama sanırım farklı cinslere de kördüm. yakın bir arkadaşımın kimliğini bana açıklamasının şaşkınlığını henüz üstümden atamamışken; dünya yakışıklısı, eşinden yeni boşanmış, iki çocuklu kuzenimin önce gay olduğunu sonra da HIV+ olduğunu açıklaması bütün ailede tam bir deprem etkisi yarattı. dehşetle fark ettiğim şey şu: bu kadar yanımızda, yakınımızda, sizi severken kendinizi saklamak zorunda kalmanız ne kadar ağır bir yük, düşünmek bile dehşete düşürüyor beni. en çok kuzenimin durumu (ki ben ona abi diyorum) beni sarstı; çünkü kendini bizden bile gizleyip, evlenmek zorunda kalması, 4 yıl boyunca nefret ettiği bir evliliği sürdürmesi ve sonrasında yaşananlar ve tüm bunlar olurken bizim hiçbirşeyden haberimizin olmaması gerçekten çok ağır. bizim ailede bu durum farklı tepkilerle karşılandı. sonuçta baba tarafından gayet feodal olan tanınmış büyük bir ağa ailesine mensup olan kuzenim herkes tarafından hoş karşılanmadı maalesef. bu konudaki tek tesellim onun yurt dışında yaşıyor olması. çünkü burda kopan fırtınalara dayanabileceğini sanmıyorum. iki yıldır başta halam olmak üzere herkes kendini ve birbirini suçladı. aslında bildiğimi zannetiğim bir çok kavramı bu sürede yeniden düşünmek zorunda kaldım, özgürlük, kimlik, baskı, faşizm vs. ailenizle, çevrenizle hesaplaşmanız, yüzleşmeniz çok ağır olabiliyor. üstelik bir başkasının kimliği üzerinden yürüyen bir mücadelede. bir de sizleri düşününce gerçekten ne diyeceğimi bilmiyorum. ama bildiğim bir şey var toplumun her tür dogmatikliğinin, her tür baskının, faşizmin her türünün en büyük hedefi eşcinseller. büyük sömürünün en zayıf halkaları onlar. hiç bir mücadele eşcinseller olmadan kazanılamaz. ancak eşcinseller de "muhafazakar" olarak hiç bir mücadeleyi kazanamaz sanırım. sevgiler.

ANAHTAR dedi ki...

bugün izledim, adi cinebonus.. daha filmlerin afişlerine bakarken anons edildi: "gençturkcell kampanyası bugün geçerli değildir" diye.

filmdeki kostümler ve mekanlar çok güzeldi. film arasına kadar hikaye sürükleyici gidiyordu ama sonrasında masal öyle garip yerlere gitti ki, filmden çıktığımızda anladıkki film havada kaldı, taşlar oturmamıştı.

ben beğenmedim, ama türk sinema tarihinde benzeri görülmemiş bi film diyebilirim. filmde görselliği ön planda tutanlar için izlemeye değer.

burcyni dedi ki...

merakım gittikçe arttı.bir an önce izlemem gerek.

güzel bir site.kutlarım

gaykedi dedi ki...

@kara evli eşcinseller hep içimi çok burkmuştur, onlara genelde yeterince cesur olmadıkları için hep kızmış hemde onlar için çok üzülmüşümdür. Kuzeninizin hikayesi gerçekten çok dokunaklı. Umarım hastalığ eşine bulaştırmamıştır, bu arada muhafazakar düşünceden eşcinsel ve kadın hareketine cacık bile olmaz haklısın :)


@anahtar ne tür filmler seviyorsun normalde bilmiyorum ama herkese göre bir film değil :)


@burcyni izledikten sonra buraya yazıver bakalım iki satırda olsa görüşlerini :)

SIRADIŞI dedi ki...

YAZGIYA KAİNAT DERLER,
SUSMA BIRAK DERYANA SEVDAYI
KONUŞAN SEN OL YÜREĞİNDE
KISKANAN UZANSIN UZAĞINA...SIRADIŞI

gaykedi dedi ki...

@sıradışı güzell :)

wolkanca dedi ki...

ben o işyen çocuktum izlerken.

gaykedi dedi ki...

@wolkan yazını okudum sende beğenmişsin zaten beğenilmeyecek bir film değil, müzikleri de harika... bu arada senin site bana bana ulak'ın müziğini çaldı, ulak yazısını okurken ne akıllı bir siten var yahu :p