26 Şubat 2008






Ösym
Götümü Ye !



Ben şu 2 kadının şahitliğinin 1 erkek yerine geçmesini uyduruk bir hadis zannediyordum ama Kuran'da da açık olarak yazdığını öğrendim geçen gün, üstelik emin olmak için Yaşar Nuri Hoca'nın çevirisine de baktım, bu konu hakkında daha fazla bilgisi olan var mı yahu?

Tabi ki benim için bu uygulamanın hiçbir mantıklı açıklaması olamaz, sadece dincilerin bu konuda nasıl kıvırmaya çalıştığını öğrenmiş olurum :p



Size bir Ösym Götümü Ye! sorusu;


1 Erkek = 2 kadın şahit olursa,

1 Erkek = kaç Gay şahit eder?



31 yorum:

sinan dedi ki...

ozellikle fotograf secmindeki özen ve ironilerin cok guzel.tebrikler.

Okan Yüksel dedi ki...

Müslümanların en büyük sorunu, kutsal saydıkları Kuran'ı zahmet edip de okumamaları. Bu noktada ailem çok duyarlı yaklaşmıştı zamanında ve ben pek çoklarından erken okumuştum. Söz konusu şahitlik meselesi Kuran'da geçiyor ve hadis değil. Bunun yanısıra Kuran'da kadın-erkek notkasında daha pek çok farklı uygulama var. Örneğin miras hukuku noktasında da kadın erkeğe göre çok daha az pay sahibi oluyor.
Bu uygulamalar çağ dışı görünebilir, olaya Arapların cahiliye döneminde bakmak noktasında ise anlamlı görünür. Çünkü Hz. Muhammed, insan sayılmayan kadını yarım da olsa insan yerine koydurarak bir devrim yapmıştır.

Peki bugün ne yapmalı? Bence yeni devrimler yapmalı, aydınlanma yolunda..

otopsiraporu dedi ki...

beni karıştırmayın ösym sizin g.tünüzü yesin :wow: ben başka bişe yedirecem (:

Goddess Artemis dedi ki...

Şahitlik konusuyla ilgili arama yapmadım ama; Nîsa Suresi'nin 11. ayeti şöyle başlıyor:

Allah size çocuklarınızla ilgili olarak şunu öneriyor: Erkek için, iki dişinin payı kadar. İkiden fazla kadın iseler, ölenin bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer çocuk sadece bir kadınsa, mirasın yarısı onundur.

Nîsa Suresi ile ilgili diğer ayrıntılar için Ah, Şu Nîsa Taifesi adlı yazıma bakabilirsiniz.

Hazır, elime Kur'an-ı Kerim'i almışken, bana ilginç gelen iki ayrı sureden birer alıntı daha yapmak istiyorum:

Bakara Suresi, 62. ayet:

Şu bir gerçek ki, iman edenlerden, Yahudilerden, Hristiyanlardan, Sâbiîlerden Allah'a ve ahiret gününe inanıp, barışa yönelik iş/hayırlı iş yapanların, Rableri katında kendilerine has ödülleri olacaktır. Korku yoktur onlar için, tasalanmayacaklardır onlar.

Âli İmran Suresi, 85. ayet:

Kim İslam'dan gayrı bir din ararsa, artık o, ondan asla kabul edilmeyecektir. Ve o, ahirette hüsrana düşenlerdendir.

Önce Bakara Suresi, ardından Âli İmran Suresi geliyor. İkincisi, birinciyle çelişiyor.

Şahitlikle ilgili sureler için bilgi:
Sende de Yaşar Nuri Öztürk'ün çevirisi varsa, baştaki Karma İndeks'e bakıp, oradan şahit(tanık) ile ilgili sureleri bulabilirsin.

Bu yorumdaki ve link verdiğim yazımdaki tüm Kur'an-ı Kerim ayetleri
Prof.Dr. Yaşar Nuri Öztürk'ün Kur'an-ı Kerim ve Türkçe Meali adlı eserinden alıntılanmıştır. Yeni Boyut - İstanbul, 1994

gaykedi dedi ki...

@sinan beğendiğine sevindim :p


@okan haklısın okan ama o devrimi tamamlamaya kalkanlara dinsiz suçlaması yapılıyor hemencik biliyorsun :(


@otopsi r. sen hala burada mısın yahu, gayköpeği üstüne saldım sen kaç kurtul bence :p


@goddess bütün dinlerde o kadar çok ki bu tip tutarsızlıklar, ösym sorusuna cvp vermemişsin :p

gay_yor dedi ki...

inan çok güldüm ösym sorusuna dinle ilgili bu konuda pek bir şey söyleyemicem ama..bu soru şaşırtmacalı bir sorumu:):)

kişisel depresyon anları dedi ki...

okan'a bu konuda katılıyorum ve reformdan öte algılama sorununa çözüm bulmak lazım diye düşünüyorum.

goddess'in çelişki yorumuna gelince Bakara Suresi 62. ayetten çıkardığım sonuç dini, meshebi ne olursa olsun insan için iyilik yapmış kişi Allah katında mükafatlandırılacaktır yönünde.

Âli İmran Suresi 85. Ayette ise İslam'dan üstün başka ve ayrı bir dini görenlerin ahirette azap çekecekleri yönündedir.

Bu durumda bize öğretilen sadece Müslümanların cennete gideceği hususuna kitlenmiş olunmamalıdır. İslam dinine göre Müslüman olmak belli ekstralar getirebilir ancak olmayanlarında direkt cehenneme gideceği gibi bir tutum yoktur. Aksi taktirde eğer Müslüman olmayan ölülerin kıyamet gününde dirilmesine hiç gerek yoktur.
Bir de islamiyetten öncesini hesaba katarsak bence bu saçmalıktır. İslamiyete kısaca kul hakkı yemek önemli bir kıstastır. Diğerleri bu kıstasa yapılacak eklerdir.
diye düşündüm birden :)

gaykedi dedi ki...

@gay-yor denklem sorusu :p


@gay-yor atatürk'te senin gibi islamın şeriattan temizlenmesi gerektiğini düşünmüş ama adı dinsize çıkmış :p

banadair_berrin dedi ki...

4

teyzenteyfik dedi ki...

Delisin sen ayol!
:)

banadair_berrin dedi ki...

hiç bir zaman matematıgım ıyı olmadı düşündümde 4 yanlıs olabılır daha ıyı bır denklem kurmalıyım :)

gaykedi dedi ki...

@banadair yani bir gay, erkeğin yarısının yarısı ediyor diyorsun :p


@teyzem delirttiler beni ayol bu ülke de :p

Goddess Artemis dedi ki...

@ kediciğim,

ÖSYM götümü yesin, bu bir. VÖSYM varken, ÖSYM'yi naapmalı, kaynar kazana atmalı, yandım Allah dedikçe, altına odun atmalı! Bu da iki. Edebiyat bölümündenim ben, matematikten anlamam, anca böyle tekerleme yazabilirim :-p

Karōshi dedi ki...

Önce bir erkek bir şahit etsin.. Sonra düşünülsün..

Uykum geldiği için saçmalamadım. Sayıkladım..

Gaykedi: Okuyorum yazdıklarını. http://kaotikherif.blogspot.com/ Bu da dostumun blogu.. Bakarsınız belki.. Paylaşım adına .. İYİ GECELER ben yatmalıyım. Yarın öğrencilerime öğreteceklerim var ..

DIAGONAL dedi ki...

1ERKEK = 1GAY DİYORUM

EE MALUM GAY OLMAK İÇİN ÖNCE ERKEK OLMAK GİBİ BİR DURUM VAR DA....



BEN KADINIM AMA KENDİMİ GAY GİBİ HİSSEDİYORUM DİYENLER ARADA ÇIKSALARDA ALDIRMAYIN SİZ ONLARA 1 ERKEK=1GAY

1ERKEK+1GAY= 1BİSEXUEL


:d

DELİ KUZENİM ÖPTÜM SENİ

Elif dedi ki...

1 Erkek 1 geyi sehit eder, 5 gey sahit 1 erkek etmez, aralarina 2 kadin katarlar, 1 erkeki gebertip konuyu aralarinda kapatirlar. :o)

Sebebi suymus Efenim: kadin o siralar cahilmis, 2 kadin 1 erkek yapiyormus ama tabii 1 cahil erkek nasil 2 cahil kadin yapiyormus, orasi karisik. Belki 2 cahil erkek 4 melek, onlar da 2 cin yapiyorlardi.

Herneyse.

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

@goddess himm benim akıllı tanrıçam hemen anlamış vösym göndermesini :p


@karoshi evet cidden uykun gelmiş olmalı, iyi geceler :p


@diagonel otur sıfırr :p


@elif bu ne yaa! kuantum fiziği duymuştum da bunun matematiğide mi var yahu :P

Adsız dedi ki...

bence 1 gay = 2erkek şahit

gaykedi dedi ki...

@isimsiz pozitif ayrımcılık yapıyorsunuz, güzell :p

pastanino dedi ki...

A-aa demekki 1 erkege karsi tek basıma şahitlik yapabilirim:)2 kadın kadarımda..Yahuu olurmu böyle şey yaa.Öyle birşeyin bilgisini bile istemiyorum.

gaykedi dedi ki...

@pastanino himm kilo teorisi ilginç, ama sarıklı tayfası bunu yemeyecektir :p

miso dedi ki...

heheh, süper soru sormuşsun. Uğraşıp dursunlar artık :))

marruu

gaykedi dedi ki...

@miso hocam cevap? :p

Osman S Borutecene dedi ki...

bence bu konudaki erkek egemen düşünce biçimi gayliği bile aşar ve gayliği görmezden gelerek 1 gay = 1 erkek = 1 şahit olur.

şimdi bu hakça mı görünüyor? hayır bence kıl bir durum bu. çünkü gayliği yok sayıyor, görmezden geliyor. pratikte bir erkeğe eşitlemiş ve ona göre değer biçiyor gibi görünebilir ama kendi içindeki tutarlılığı açısından eşcinselliğe karşı ayıp.

ama eğer gay bir adam da eninde sonunda bir erkektir diye yaklaşırsak bu bizi rahatsız etmeyebilir. anlatabildim mi?

ama yine de ta*ak geçmeden edemeyeceğim, bence gayler de 1,5 ya da 3 oranı olsun. yani 1,5 gay bir erkek sayılsın ya da 3 gay bir erkek sayılsın. bu durumda ne oluyor? 1,75 kadın 1 gay eder mi?

şimdi gırgır faslından tekrar ciddiyete döneyim:

veda hutbesini düşünün, kurandan bazı ayetleri düşünün... insanlar diyor inananlara, insanlar... ey insanlar şöyle yapın böyle edin, ey insanlar, karılarınıza...

evet olay burada düğümleniyor: ey insanlar, karılarınıza...

yani insan dediğin erkektir. gerisi insan değildir.

bu yaklaşım felsefi olarak meşruiyet kazanabilir mesela diyebiliriz ki imtihan edilmek üzere buraya yollanan insan erkektir. kadınlar bu sınavda bir sorudur. al sana işte kuranla gayet tutarlı oldu. o zaman ne gerek var o kaç şahit eder bu kaç şahit eder?

özetlemeye çalışayım: bu şahitlik oranını esas alacak kadar düşünmekten uzak birine eşcinselliği anlatamazsın bence. ister dogma de ister tabu de kafası almaz. gerizekalıdır demek istemiyorum, o kadar konu dışı kalır ki onun için adamın devreleri yanar.

o nedenle soru çok haklı bir soru ama cevabı da yok, boş küme.

ayrıca gaykedicim, özledim görüşelim.

gaykedi dedi ki...

@osman osman yazdıkların bana şeriatta islam dinini bırakan bir erkeğin öldürülmesi gerekirken, kadının tam insan sayılmadığı için islamdan çıksa bile öldürülmesine gerek görülmemesini hatırlattı...

biz de sizleri çok özledik...ana tanrıça bize yapsın bir program...bu konularda çok maharetli o :P

Goddess Artemis dedi ki...

@ gaykedi:

Evet, telefonlaşalım da yapalım artık bir şeyler. En son, babama kan vermek için geldiğinizde görüşmüştüm NaKHaRcığımla ve seninle.

Bir de kadın, İslam'a göre insan sayılmıyorsa, mürted olsa bile katli vacip değildir. Bu duruma göre ben yırtıyorum öldürülmekten :-p

gaykedi dedi ki...

@goddess santral-istanbul yapmaya ne dersiniz, biz daha gezmedik?

CEREN GULER dedi ki...

Ben de bunu 5-6 yıl önce kuzenimin nikahında öğrenip sinir olmuştum ama o zamanın şartlarını düşününce, kadınların şahitliğinin kabul edilmemesi, mirastan hiç bir hak alamamaları gibi durumları, biraz daha mantıklı gelmeye başladı. Şahitlik ve vasiyet hakları yarım da olsa verilmiş. Ama biz bunca yüzyılda ne kadar ilerlemişiz kadın haklarında, orası tartışılır.
Cevap:) 1 gay diyebilirim de tam emin değilim :)

gaykedi dedi ki...

@ceren dinler aslında çok olumlu yöne doğru da yorumlanabilir, bu konuda mustafa kemal'i bir kez daha sevgiyle anmak düşer bize, bu arada emin değilim ne demek yahu :p

gloomy sunday dedi ki...

1 gay = 1 erkek + 1 kadın diye düşünürsek;
1 erkek = 1 gay - 1 kadın
1 gay - 1 kadın = 2 kadın

o zaman 1 gay = 3 kadın (vay beeeeee=))ezilmiş hissettim kendimi=P)

başka bir denklemle de
1 gay - 1 erkek= 1 kadın
1 erkek = 2(1 gay - 1 erkek)
1 erkek = 2 gay - 2 erkek
2 gay = 3 erkek
1 gay = 3/2 erkek

işte bu gereksiz işlemlerden çıkan sonuca göre gayler bir birim erkekken iki birim kadınlarmış=))

üşenmedim hesapladım bu da benden olsun dedim=))

gaykedi dedi ki...

glommy
ay innamıyorum yakında "oyun teorisi" gibi bilimsel bir teori haline bile gelirse şaşmam, ellerinize sağlık :D