16 Şubat 2008






"Ben"
Nasıl Oluşuyor ?



Cevap belki de Alman Fenomolog E. Husserl'in, "Biz başkasının Ben'iyiz, Ben'imizin içinde başkasının Ben'i yaşar" diyen cümlesinde gizlidir.

İnsan, embriyolojik dönemde muazzam bir dönüşüm geçirip (maddenin cenindeki ontojenetik gücünü kullanıp) işlenmemiş bir potansiyel halinde yeryüzüne düşer, çevrenin filtresinden geçer, onun tarafından isimlendirilir. Böylece madde üstün güçlü bir efendi olarak kendi amacına uygun köle yetiştirir; Beklemeyi, kendini ertelemeyi, içindeki değil, dışındaki sesleri dinlemeyi öğretir insana ve fazlaca döl verdiği ölçüde yüceltir onu.

Tahir M. Ceylan


4 yorum:

gay_yor dedi ki...

sevgili gaykedi ben bu yazı için bir yorum yazmaya karar vermiştim aslında ama çok tekerleme vari olur die yazmamıştım..düşündüm düşündüm yazayım dedim bir nebze gülümsetmek babında:)her yeni doğan bebek bir kutu gibidir..ve onlardan büyük dolu kutular içlerinden alıp ona atıp dururlar..ve oda yeterli malzemeyi alınca kendi oluşturacağı kutulara atmaya başlar:)böyle bi şiydi işte:)

gaykedi dedi ki...

@gay-yor güzelmiş, kutumuzu temiz tutalım, çöp atılmasına izin vermeyelim :)

Brajeshwari dedi ki...

Yazılarınızı severek okurken,
bir yandan da bu kadar etkileyici fotograflari nereden buldugunuzu merak ediyorum....

gaykedi dedi ki...

brajeshwari
yazıları ve resimleri beğendiğinize sevindim, netten toplayarak yıllardır biriktirdiğim binlerce resimden oluşan bir arşivim var.