01 Şubat 2008







Ballad !



Öyle melodiler vardır ki, sizi sizden alır, neredeyse sırtınızda kanatlarınızın çıktığını hissedersiniz dinlerken. Kökeni yemyeşil Kelt ülkesinin pagan tanrıçalarına kadar gittiği söylenen, en az 500 yıllık, bestecisi bilinmeyen bir ballad olan Greensleeves ile benim ilişkim de böyle birşey işte.

Flüt, piyano ya da gitar ile biraz ilgilenenlerin bildiği, çoğu kaynakta İngiliz halk ezgisi diye geçen bu melodiyi, kimileriniz TRT radyo 1'in artık efsane olmuş programlarından Bir Roman Bir Hikaye'nin başlangıç ve bitiş ve müziği olarak hatırlayacaktır.








Deep Purple
ve Rainbow 'un unutulmaz gitaristi Ritchie Blackmore'nin yorumuyla "şu site" den bilgisayarınıza mp3 olarakta indirebilirseniz.

İstek olursa, bir daha ki sefer size, oldukça farklı Loreena McKennitt yorumunu da yayınlarım, iyi dinlemeler, flüt ve yaylılar 50. saniyeden sonra giriyor, umarım bu melodi
benim gibi sizi de beş asır öncesi Shakespeare dönemine götürür...



7 yorum:

mYbiSgeN dedi ki...

İstek olursa, bir daha ki sefer size, oldukça farklı Loreena McKennitt yorumunu da yayınlarım..
istek var efendim :)

gaykedi dedi ki...

@bisgen unutursam hatırlat birkaç hafta içinde canımcım...

mYbiSgeN dedi ki...

ben senden de unutkanım ama yazdım bir yere, hadi bakalım :)

gay_yor dedi ki...

şimdi keşke hopörlörlerimi babama vermeseydim diyorum ve üzülüyorum:(

gaykedi dedi ki...

@gay-yor kulaklık kullan varsa :)

gay_yor dedi ki...

bugün aldım dinledim bile gerçekten müthişti:)

gaykedi dedi ki...

@gay-yor beğendiğine sevindim kulaklarına afiyet olsun :)