14 Şubat 2008






Aşkla Ölmek !


Ölüme ve tabulara meydan okuyan kedisever ünlü bir gay ile, bir kadın arasında garip bir aşk hikayesine yer vermek istiyorum bu sevgililer gününde, Tuna Kiremitçi'ye ait uzun bir yazıyı anlamına fazla dokunmadan biraz kısatma ve birkaç küçük eklemeyle;

Mary Austin ve Freddie Mercury, ünlü sanatçının dengesiz sanatçı kişiliğine ve değişen cinsel tercihlerine rağmen, dostlukları ayrıldıktan sonra da süren fırtınalı bir aşk ve evliliği yaşamıştı. AIDS’in pençesindeki Freddie, ölüm döşeğinde ne zaman gözlerini açsa karşısında o kadını buldu...

Eskiden onun için bir şarkı yazmıştı; “Hayatımın aşkı” diye...'Hastalığın ilerlediği dönemde beraber çok zaman geçirdik. Bu odada çok fazla anı var' diyor kadın...“Onu tükenmiş, acılar içindeki haliyle yatağında görür gibi oluyorum. O zaman her şey yeniden aklıma geliyor... Uyandığında saçını tarardım, çünkü sırt üstü yattığında saçı başı dağılmış olurdu hep...” Her gün başucunda en az altı saat dururdum... Aniden uyanıp gülümser ve şöyle derdi: ‘Ah, bu sensin... Eski vefalı dostum.’









“Bu sırada ona gerçekten aşık olduğumu anladım...” diyecekti kadın daha sonra iki oğlunun vaftiz babası olacak Freddie için : “Sonun yaklaştığını biliyordu. Son haftalarda büyük acılar içindeydi. Yemek bile yiyemiyordu. Buna rağmen kederli olmadığını defalarca söyledi.” “Yatağının başından ayrılırken yanağından öptüm ve onu çok sevdiğimi söyledim... Artık beni duymuyordu.”

Freddie Mercury, Mary Austin hakkında: Bütün aşıklarım niye onun yerini alamadıklarını soruyorlar. Çünkü bu imkansız. Tek arkadaşım Mary ve ben başka birini istemiyorum. O benim yasal eşim. Bu benim için evlilik gibi. Birbirimize inanıyoruz ve bu bana yeter.










Bir erkeğe, Mary'e aşık olduğum gibi olamazdım, dese de 1983'te Jim Hutton adında bir erkeğe feci aşık olmuştur. Hutton onun yaşamının son altı yılında onunla birlikte olmuş, hastalığı sırasında ona bakmış ve öldüğünde de yatağının yanıbaşında Mary Austin ile birlikte o da bulunmuştur.

Bir şarkısında dediği gibi, “fazla aşktan” öldü adam. Ama bu aşklardan sadece biri onun şöhretinin ardındaki kırılgan çocuğu gördü, korudu ve yaralanmaya açık ruhuna güvenli bir sığınak verdi. Şimdiyse uzaktaki bir yabancı, hiç bilmedikleri bir dilde yazdığı yazıda onlardan bahsediyor işte. Kulaklarında “Love of my life”, aklında Ömer Hayyam’dan bir mısra: “Sevdin, sevildin. Daha ne isteyesin?”

İşte "şurada" konuyla ilgili birkaç resim ve" şurada da" o unutulmaz beste, bu da "bonus". Unutmayın aşkın ve ruhların cinsiyeti yoktur, sevgililer gününüz kutlu olsun dostlarım.



11 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

love of my life you've hurt me
you've broken my heart and now you leave me
love of my life can't you see
bring it back bring it back
don't take it away from me
because you don't know
what it means to me
love of my life don't leave me
you've taken my love you now desert me
love of my life can't you see
bring it back bring it back
don't take it away from me
because you don't know
what it means to me
you will remember
when this is blown over
and everything's all by the way
when i grow older
i will be there at your side to remind you
how i still love you i still love you
back hurry back
please bring it back home to me
because you don't know
what it means to me
love of my life
love of my life


Cankardeşlerim gaykedi ve NaKHaR, siz birbirinizi böyle güzel sevdikçe, her gününüz "sevgililer günü"dür zaten. Sevgiyle kucaklarım ikinizi de :o)

bliyaal dedi ki...

Ooo, bugün Freddie Mercury hakkında bir yazı var …

Benim blogumdaki profil resmim (ya da şu yorumun yanındaki resim) Freddie Mercury’nin Londra’daki evinin kapısının önünde çekilmiştir. Orası aynı zamanda öldüğü evdir, şimdi orada Mary Austen yaşıyor.

Hatta şurada ev hakkında da yazmıştım.

Böylece bize de hava atma fırsatı doğdu. :))

gaykedi dedi ki...

@goddess tesekkürler tanrıçam, hep sevgiyle bahsettiğini gördüğüm osman ve sana da dilerim tanrıdan huzur mutluluk dolu yıllar :)


@bliyaal aa bilmiyordum o resmin orada çekildiğini :)

gay_yor dedi ki...

aşkı kalbinde taşıyan tüm dostların sevgililer günün kutluyorum..

ANAHTAR dedi ki...

aşık olmak için doğmuş gibi, tam bi aşk adamıymış.

gay_yor dedi ki...

ve ayrıca özellikle senin ve nakharında sevgililer gününü kutlarım içinizdeki aşk hiç sönmesin tanrım nazarlardan sakınsın sizi sevgili kedi..

gaykedi dedi ki...

@gay-yor sana da mutluluklar ve nice seneler sevdiğinle sarmaş dolaş :)


@anahtar sanatçılar ve sanatçı ruhlu insanlar, aşkı daha mı derin yaşıyorlar ne? değil mi :)

Karnımdaki Terbiyesiz Fısıltılar dedi ki...

Tüm bunlar bana, gerçek sevginin "ihtirası çıkarılmış aşk" olduğunu söylüyor, öyle mi acaba?

ZAMANDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

Aşk dolu yıllar geçirelim Gaykediii..

Elif dedi ki...

Cok guzel sesi vardi be herifin! Cok guzel sarki soyluyordu. Opera meraki vardi feci halde. Sanirim sesi ona da uygun olsaydi, opera da soylemek isterdi. Zaten muzigi operatikti biraz, degil mi?

Sevdiceginle (ve sevdiklerinle)sevgi dolu bir Sevgililer Gunu diliyorum sana! :o)

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

@karnımdaki t.f evet kesinlikle öyle, kılçıksız balık fletosu gibi tadından yenmeyen birşey oluyor o zaman o aşk işte :)


@kıymet sanada canımcım, sevdiceğinle nice mutlu yıllar :)


@elif kesinlikle bir opera etkisi bariz hissediliyor müzüğinde, sana be brian'a da mutlu ve sanat dolu yıllar canım :)