24 Ocak 2008







Yiğidim Aslanım !


Tanrım 15 sene olmuş bile, sevgili Uğur Mumcu öldürüleli, daha dün gibi aklımda o gün. Duyduğum da ilk başta sersemlediğimi, bir an Uğur Mumcu mu yoksa Uğur Dündar mı anlayamayıp beynimin kilitlendiğini hatırlıyorum, her nedense Hrant ve Mumcu beni en çok etkileyen siyasi cinayetler olmuştur bu ülkede.

Nur içinde yatsın, katilleri bulmak bu ülkenin namusudur diyeceğim, ama daha o kadar çok namussuzluklar var ki, Tanrı yardımcımız olsun. Uğur Mumcu'yu Bedri Rahmi Eyüboğlu şiirinin, Zülfü Livaneli tarafından bestelenmiş mükemmel ötesi haliyle anmak istiyorum;

Maria Faranduri öyle güzel söylüyor ki Yunanca, Yiğidim Aslanım şarkısını, "şuradan" hem dinleyebilir, hem isterseniz bilgisayarınıza mp3 olarak indirebilirsiniz.



5 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

Sanki sözleşmişiz gibi, ben de bugün Zülfü Livaneli yorumunu yayımladım Uğur Mumcu'nun anısına... Başımız sağolsun >:-(

Okan Yüksel dedi ki...

Uğur Mumcu, çok değerli bir isim! O'nu yitirdiğimiz zaman kim olduğunu anlamamıştım, sadece annemlerin yorumlarından önemli birisi olduğunu çıkarttım. Yaş ilerledikte tanıdım Uğur Mumcu'yu ve her geçen yıl onu tanıdıkça daha fazla üzülüyorum..

gaykedi dedi ki...

@goddess kalp kalbe karşı vakası, hemen birazdan ordayım, bakalım neler yazmış tanrıçam...


@okan öyle cesur ve bilgili bir adamdı ki, neredeyse deyim gibi artık dilimize yerleşen "bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olmak" sözü ona aitti ve kendisi asla o denyo gazetecilerden olmadı, oldukça titiz ve araştırmacı bir gazeteciydi....

miso dedi ki...

Cenazedeydim ben gaykedi. Ömrüm boyunca böyle bir insan seli göreceğimi zannetmiyorum inan. Ankara'nın bütün sokakları dolu gibi gelmişti bana. Muhteşem bir gündü; ama öyle kaldı işte. Bak arkasından daha kimler gitti :(

marruu

gaykedi dedi ki...

@miso ah be miso kedi ah, bize kalan tek şey geriye, canın yanan kediler gibi acı acı miyawlamak sadece :(