18 Ocak 2008








Kırmızı Başlı Horoz
ve Hrant !



"Eski zamanlarda sessiz ve sakin insanların yaşadığı bir köy varmış. Ama bir gün birileri, köyün kırmızı ibikli, kırmızı başlı güzel horozunu öldürmüş.

Olayı duyanlar, 'Yazık oldu, sevimli bir horozdu' demişler, ama çok da aldırmamışlar. Sadece köyün yaşlı ninesinin tepkisi çok farklı olmuş. Feryat figan 'Kırmızı başlı horozun katilini bulun' diye herkese seslenmiş. Ama 'Ne çok gürültü yaptı bir horoz için!' demişler.

Kısa bir süre sonra da köydeki kınalı kuzuyu öldürmüşler. Köylü ona olayı anlatıp ne yapmak gerektiğini sorunca 'Kırmızı başlı horozun katilini bulun' demiş. 'Nine bunadı herhalde' demişler, 'ölen bir kuzu'. Sonra sarı öküz katledilmiş.










Köylü yine nineye fikrini sormuş; o yine 'Kırmızı başlı horozun katilin bulun' demiş. Sonra doru tay öldürülmüş, köylüler öfkeyle 'Artık bu kadarı da fazla!' demişler ve doru tayı öldüreni bulmaya çalışmışlar.

Ancak onlar doru taydan bahsederken daha büyük bir felaket yaşanmış ve köyün bir delikanlısı öldürülmüş. Onu da başka cinayetler izlemiş. İnsanlar öldürülürken her seferinde nine, 'Kırmızı başlı horozun katilini bulun' diyormuş."


Bekir Berat'a ait bu halk öyküsünü ben de Yıldırım Türker'de okudum, bu ülkenin Kırmızı Başlı Horoz'u Uğur Mumcu mu, Ahmet Taner Kışlalı mı, Bahriye Üçok mu, Turan Dursun mu, Muammer Aksoy mu, Çetin Emeç mi artık orasını siz tahmin edin dostlar.



7 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

Daha önce de alçakça katledilmiş aydınlar vardır elbet ama benim ölümünü anımsayabildiğim ilk aydınımız, İTÜ Elektrik Fakültesi dekanı Ord. Prof. Bedri Karafakioğlu'dur.

Şimdiki İTÜ'lülerin kim olduğunu bile bilmedikleri hoca, Abdi İpekçi ve Papa II. Jean Paul suikastlarının planlayıcılarından, ülkücü militan Musa Serdar Çelebi tarafından 20 Ekim 1978'de katledilmişti.

Bu durumda, çocuk yaşımda katledilmesine inanamadığım kırmızı başlı horozum rahmetli profesör oluyor.

miso dedi ki...

Gaykedi, bu konuda hiç ümidin var mı senin? Bende bir gram bile yok inan. Bu bağlamda Neandertal olduğumuzu düşünüyorum. O kadar!

pıhhh

gaykedi dedi ki...

@goddess tanrıçam benim en çok etkilendiğim nedense uğur mumcu ve hrant oldu...Tanrı o günleri bir daha göstermesin, elleri kırılsın o kan sever kurtlanmış beyinlilerin :(


@miso umut olmadan da olmuyor be miso kedi, ben bu köydeki horoz katillerinin soyunu, birgün kurutacak bu insanlık, buna inanmak istiyorum...

Okan Yüksel dedi ki...

Evrim her daim insanı geliştirerek zaman harcıyor. Her geçen an gelişiyoruz, ilerliyoruz; en azından bilim bunu iddia ediyor. Bilime inanmak istiyorum ama insanların içine girdikçe ümitlerim yok olup gidiyor. Uğur Mumcu, Necip Hablemitoğlu gibi nice aydın bu halk için canlarından oldular, ama bu halk onları hala "Allahsız Komünist" diye aşağıladığını sanabiliyor. Bilmiyorum, sadece görüp üzülüyorum..

gaykedi dedi ki...

@okan ben de bazen, insanlık ilerliyor mu, geriliyor mu diyerek karamsarlığa düşüyorum :(

mYbiSgeN dedi ki...

umarım reklam olarak algılanmaz.
http://bisgen.blogspot.com/2008/01/sesli-hrant-dink-yazlar.html

gaykedi dedi ki...

@bisgen çok tesekkür, ben de geçen gün homolojiye "Su Çatlağını Buldu" başlığını girmiştim...