09 Ocak 2008







İnleyen Cebrail !


"Hakk'ın dini, kafirlikten daha kötü bir adla anılır oldu; çünkü molla, kafir üreten bir mümindir. Bu din satan adamın hileleri yüzünden Cebrail'in bile inlediğini gördüm. Peygamber'in dininden nasipsizdir o. Yıldızları olmadığı için göğü simsiyahtır. Görgüsü azdır, zevksizdir, gevezedir. Ümmet onun lakırdıları yüzünden parça parça oldu. Kafirin dini savaş planları yapmaksa mollanın dini de, Allah yolunda, diyerek fesat çıkarmaktır."


Şimdi Pakistan topraklarında bulunan Pencap (Hindistan) doğumlu, son yüzyılda yetişen en büyük Müslüman felsefecilerden Muhammed İkbal'in (1873 - 1938) ünlü kitabı Cavidname'den.



3 yorum:

kişisel depresyon anları dedi ki...

eh doğru. boşuna dememişler kıyamet hacıdan hocadan kopacak diye...

Okan Yüksel dedi ki...

Güzel bir paylaşım. Özellikle günümüzü fazlasıyla yansıttığına inanıyorum. Muhammed İkbal'i daha önce de duymuştum ama bu satırlarını okuyunca ciddi ciddi ele alamya karar verdim. Sanırım okunmayı fazlasıyla hak edebilecek bir düşünce sistemine sahip. En azından paylaştığın satırlar bunu gösteriyor..

gaykedi dedi ki...

@depresyon anıları sahi ya, öyle bir söz vardı değilmi :)


@okan Muhammed ikbal önemli biri, ben de daha önce birkaç alıntıyla yer verdiğimi hatırlıyorum,
"şunu da" kaçırma derim :)