29 Ocak 2008







Beyzbol & Türban !


Bir kadın doktorun Mine G. Kırıkkanat'a gönderdiği şu mektubu okuyunca, aklıma hemen çok severek aldığım, ama 15 dakika sonra kafamın boğulduğunu hissedip sıkılıp çıkardığım beyzbol sapkalarım geldi.

"Muayeneye gelen tesettürlü kızlarımız ve kadınlarımız soyununca, dayanılmaz bir ter kokusu yayılır. Memelerinin altı kırmızı ve kokulu bir sıvı ile kaplıdır. Din uğruna eliniz ıslanır, mideniz bulanır.

Türbanları yumurta gibi sert olsun ve dik dursun diye, eski röntgen filmlerini kesip, iki kat eşarbın altına koyuyor bazıları. Başlarını açtıklarında, baş derileri, havasızlıktan suları akan, cılk yaradır.








Ve bizden, yani hekimlerden, tam da bu yaralar için tedavi isterler. Dünyada bu kadar iğrenç bir manzara ile karşılaşmamışsınızdır Mine Hanım. D vitamini eksikliğinden geçtim, fındık kadar beyni olan erkek zihniyetinin marifeti bu işte.

Yeryüzünde kadınlarına bunu reva görürken, öbür dünyada açık saçık hurilerin hayali ile yaşamak yetiyor o zihniyete!.."



25 yorum:

bliyaal dedi ki...

Bu aralar Kırıkkanat’ın bu dediğini ben de yazayım diyordum, sen benden önce davranmışsın :))

Burada kadınları kapatıyorlar, öte tarafta açık karılar ile sefa sürüyorlar. Acaba öte taraftakiler de kokacak mı?

Okan Yüksel dedi ki...

Çok çarpıcı bir yazı ama bence bunun suçunu erkek milletinde aramak yanlış bir yaklaşım olur. Bugün türban öyle ya da böyle kadınların kendi istekleriyle de var olan birşey, aksi olsaydı seçimlerde farklı sonuçlar alırdık..

gaykedi dedi ki...

@bliyaal özellikle çalışan, hareket eden terleyen kadın için zannediyorum daha bir eziyet haline gelecektir türban ve tesettür, ama onların hayallerindeki toplumda kadın çalışmaz evinde oturur zaten!


@okan "hz. isa'nın pipisi" yazımda yazmıştım, kendi isteğiyle türban takmak isteyen kadınlar var tabi ki ama onların sayısının kat ve kat fazlası abisinin, babasının ve kocasının baskısıyla türban takmak tesettüre girmek zorunda kalanlar var bu ülkede, türban için kendini paralayanların onlar için birşey dediğini ben duymadım...

kişisel depresyon anları dedi ki...

söz hurilerden açılmışken bir arkadaşımın bir lafı var o aklıma geldi "diğer tarafta hurileri düşünürken eldeki kuştan olmamak lazım" diye... bu işin bir arası-deresi olmalı aslında :)

bu türban olayı biraz da büyütülüyor, sonuçta kişisel seçimdir. kişisel seçim ve özgürlüklerin kişisel görüşler çerçevesinde aşağılanmasını pek onaylamıyorum. adı geçen doktor hanım eğer bu olaydan tiksiniyorsa bu kişileri muyene etmez olur biter. diyeceksiniz ki devlet hastahanelerinde oluyor bu diye... hepsinin bir özel kurumla çalışmışlığı/çalışıyorluğu vardır ki devlet hastahanelerimiz de döner sermayeye geçtikten sonra özel hastahaneleri aratmıyor. insanlar nasıl para kazanmak için yeri geliyor lahımlara girebiliyorsa bu kişilerin de bunlara ses çıkartmaması lazım. ama benim bu yazıda ve mekupta sezdiğim artniyettir.

ikincil olarak ben de erkek milletine dayatmaları anlayamamışımdır. türbanı erkek mi taktırıyor kadına?

size bir örnek vereyim; bir çok anadolu köyünde/kentinde yaşanır bu olaya eski insanlarda... dedemizde ninemizde.
köylerde erkek adam içer, hatta her gün içenler vardır; kadınlarımız da 5 vakit namazlarını kılar, başları kapalıdır. bu durumda bile her akşam sofraya kocalarının rakısını mezesini hazırlamadan durmazlar. bu onlar için bir görevdir, vazifedir (saygı unsurundan bahsediyorum) erkekte ona başını aç, şunu yapma bunu yapma demez.işte asıl laiklik budur. kimse kimseye karışmaz herkes görevini yapar. biz nedense bu bilinci hala insanlara aşılayamıyoruz. kişi ne olursa olsun görevini adam gibi yapsın... ama toplum öyle bir yoğruluyor ki gidişat keismleri birbirine düşürmekten başka bir işe yaramıyor...
saygılarımla :)

Elif dedi ki...

Igrenc! :o(

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

@kişisel d.a kadınlar üzerinde başta tesettür ve türban konusunda olmak üzere inanılmaz bir erkek (baba, ağbi, koca hatta amca, dayı ve diğer erkek kuzenler) baskısı var bunları duymuş olmalısın.


@elif hem iğrenç, hem üzücü :(

kişisel depresyon anları dedi ki...

evet baskıları biliyorum, eski kıaz arkadaşım da aynı savaştan çıktı hatta şiddete bile mahsur kaldı ancak yine de istediğini başardı şimdi karışanı edeni yok, isteyince de olmuyor değil yani...
sustum artık :)

CHeeTaH dedi ki...

gaykedi bir süredir blog yazılarını izliyorum.Kısmet bu konuya yazmakmış.Ben bu konuyu kendi bloğumda "Yorumsuz-Gündem" bölümünde işlemeye çalıştım.Daha doğrusu zor da olsa yorumsuz bırakarak bir nevi tepki gösterdim.Sana katılmamak mümkün değil ama biz kızlarımızı ve oğlanlarımızı yetiştirirken yani taaa en başından hatalar yapıyoruz.Onları bir kalıp içerisine koyarak farklı davranışlar içinde bulunuyoruz.Kuş beyinli erkekler kadar eğitmediğimiz bazılarının kuş beyni dahi olamadığı kızlarımız, kadınlarımız da suçlular.Neden kızlarımıza eğitim verilmiyor, işte cavabı erkek hegemonyasının oluşturulmaya çalışılması..Nasıl bir zihniyettir anlamak güç ama, kadınlarımızın ve kızlarımızın da erkek himayesinde olmak,onları mutlu etmek adına böyle bir şey yapması tartışılamayacak kadar kötü..Söyleyecek çok şey var aslında en iyisi "yorumsuz"...

gaykedi dedi ki...

@kişisel d.a kız arkadaşın gene şanslıymış, en ufak bir asilikte namus temizlemeye kalkan ailelerden birine denk gelmemiş...


@cheetah kesinlikle haklısın bu ülkede en liberal ailelerinin bile kız ve erkek evlatlarına bakışları arasında dağlar kadar fark var...

ses(s)iz dedi ki...

Bütün türbanlılar ya da kapalılar ter kokuyorlar ya da türban taktıkları için başları cılk yara demek bana göre doğru değil. Tanıdığım türbanlı arkadaşlarımda böyle bi olayla karşılaşmadım. Üstelik ter kokmak vs kapalılara özgü bi durum da değildir..özetle spesifik bi takım olaylar dışında öyle iğrenç bi şey söz konusu değil.

Adsız dedi ki...

kesinlikle artniyetle yazmis o doktor, sayet yazmissa tabii . ve kirikkanat kicindan uydurmamissa tabii . yapar cunku arada boyle seyler ...

asil salakca olan su ki erkeklerle olan meselenizi (hani kadinlari zorla kapattiriyorlar ya) bile , guya sozumona o acidiginiz, o kurtarmaya calistiginiz kadinlara bok atarak, onlari asagilayarak, onlari ezerek yapiyorsunuz . sonra yuzune bi tomar tukuruk ve zifos firlattiginiz o kadinlarin sizi "kurtarici" gibi gormesini bekliyorsunuz , boyle bisi olabilirmis gibi.

birbirinizi gazliyorsunuz, "helal olsun,super laf ettin" filan, elleriniz bellerinizde oylece dikilip gozlerinizi kisarak ufka bakiyorsunuz , "way beee, ne bicim
toplumsal hizmetler yapiyorum" diye .

dusunuyorum, cidden bu kadar salak olabilir misiniz ... bu raddede ...

cok yazik ...


Seval N.

gaykedi dedi ki...

@sessiz hepsinin öyle olmadığına bende eminim, ama gene de özellikle yazın tesettür giyimin daha bir sorun çıkartacağına eminim her açıdan...


@isimsiz kırıkkanat çok dengeli bir insan sayılmaz açıkçası, ama burda yazılanlarda haklılık payıda var ona eminim, kendimden de örnek verdim, ben bile bir şapkayı 15 dk sonra çıkarıp atma isteği duyuyorsam diyerek...

deryik dedi ki...

mesele temelde şuna dayanıyor: islam, daha doğrusu islam'ın kuran dışında kalan hadis vb kısımları günlük hayatı fazla düzenliyor. dişini misvakla fırçalamaktan, eti nasıl keseceğine kadar, devlet işlerine kadar. iyi-kötü meselesi değil; bu islam tarihiyle ilgili bir şey. ruhani yanından öte, ileri derecede uygulamaya yönelik düzenlemeleri var, başka dinlerde olmayan... ve hatırlatırım ki islam, katolikliğin yaşadığı protestan ayaklanmasını, yani "din sadece kitap olmalıdır" fazını yaşamadı. yaşasa dahi zaten hala kuranın bozulmadan geldiğine inanan bir sürü müslüman var, tarih tam aksini gösterse de. bunun hadisi var, sünneti var, farzı var.. öyle gidiyor.

islam'da örneğin imam vardır, imamiye vb bir şey yoktur. yani rahip-rahibe diye baktığınızda en azından kilisede (eşit olmasa da) kadın bulunur. eğer imamiye olsaydı (imam hatip mezunu kadınlar da iş bulurdu hem), ben bu dinin eşitlikçi olduğuna inanabilirdim. ama çok doğal olan adet dönemini bile "kirlilik" sayıyorsa, burda tuhaflık var. bu bir erkeğin ereksiyonuyla aynı şey değil ki. hormonal, benden bağımsız bir şey.

ayrıca başörtüsü, fazlasıyla yoruma açık. buna göre, alevileri yeterince müslüman saymıyorlar mı yani? camiide baş örtmek saygıdan olsa da, bu dinler tarihinde de var zira, sokaktaki amca tahrik olacak diye ben isilik olmam, olamam. olana da kızarım, zira ben bir kadının kendisini bu kadar tahrik unsuru görmesini anlamıyorum. "kendi ziynetimi kendime saklıyorum" değil, o kadar basit değil; çünkü hemcinsinden saklamıyorsun zira lezbiyenlik diye bir şeyi de yok sayıyorsun. sen kuran'ın bu kadar farklı okumaları arasında bunu seçmişsin, tamam seç; ama bu tercih mutlak değildir ve bunu seçmeyen diğerlerince eleştiriye açılacaktır. başörtüsünün sımsıkı sıkı sıkı günlük kullanımı (anadolu'ya referans yapacaklara: o teyzelerin perçemi görülüyor) seçtiğin yorumca verilen seksüel (ve sadece seksüellikten ibaret) rolü kabul etmektir. ben cinsiyetim ve cinselliğim dışında da varım, bana bakınca bundan fazlasının görülmesini isterim. dindar olsaydım da bunu seçerdim. zira 2008 yılına gelmişken islamın günlük hayata dair bütün bu düzenlemelerini en azından, reforme edebiliriz... ama bunun lafından bile irkilenler varsa, rica edicem o zaman modern dünyanın tıp sektörüne sağladığı röntgen filmini kullanmasınlar.

ha doktora gelince: her şeyden böyle iğrenecek kadar nazeninse yandı gülüm keten helva. 1. dereceden yanığa napıyo peki, "ay cılk yara ne fena" diyp başını mı çeviriyo? hipokrat yemini din, ideoloji falan dinlemez. doktor sıfatıyla hastalarına iğrenerek bakamaz.

ay içim şişmiş gaykedi :)

gaykedi dedi ki...

@deryik ben bu yaşıma geldim türlü cinsel fetiş gördüm de saçtan tahrik olan insan tanımadım henüz, hem kadınlarında erkeklerin saçlarından tahrik olma ihtimali de var değilmi yaa, boşuna türban benzeri birşey takmıyor galiba arap erkekleri :)

morportakal dedi ki...

allah erkek gibime geliyor bazen. ya da muhammedin ta kendisi olabilir mi?
kuran, nur süresi 31.ayette de emreder basörtüyü. hayır 50 tane kadına sahip oldugun yetmiyor sanki. nisa 34 de de iyi kadınlar itaatkardır der. bre pısırık peygamber ben yazdım desene cıkıp şu kur'anı. evet iktidarsızdım kadınların hakkından gelmem lazımdı diyemedinmi. takan kadınlarında alayı peygamber tavugu ne diyeyim.

gaykedi dedi ki...

@morportakal allah-baba diye bir deyim boşuna kullanılmıyor halk arasında, çünkü allah-ana diye birşey ben hiç duymadım...mor portakal eleştiri ok. ama ne olur inançlı arkadaşlarımızın kırılmaması için üslübumumuza birazcık daha dikkat edelim olur mu?

Aymen dedi ki...

TESADÜFEN BLOGUNUZA GİRDİM, ÖNYARGILI OLMADAN YAZILARINIZI OKUDUM TAAA Kİ BU YAZINIZA KADAR. BEN TÜRBAN KULLANMAYAN BİRİYİM KULLANMAYIDA DÜŞÜNMÜYORUM. ÜSTELİK TÜRKİYENİN EN ÖNEMLİ HASTANELERİNDEN BİRİNDE UZMAN DOKTORUM. BUNU ŞUNUN İÇİN BELİRTTİM; BİR DOKTOR EĞER BU TÜR BİR YORUM YAPMIŞ VE ÖZELLİKLEDE 3. ŞAHISLARA BİLGİ VERİŞSE ETİK ANLAYIŞA TAMAMEN TERS ANLAYIŞLA HAREKET ETMİŞTİR. BU MESLEĞİ SEÇİP SONRADA MİDESİNİ BULANDIRAN HADİSELERDEN ARAYA SİYASETİDE KATIP BAHSETMESİ BENİM MİDEMİ BULANDIRDI. BU HADİSE TESETTÜRLÜ BAYANLARDAMI GERÇEKLEŞİYOR SADECE? YÜZLERCE DETAYLI ÖRNEK VEREBİLİRİM SİZE AMA AYNI DURUMA DÜŞMEK İSTEMEM.
SİZ GAYKEDİ, LÜTFEN GAY OLDUĞUNUZLA KALIN VE ETRAFINIZA ÖZELLİKLE SİZİN DÜŞÜNCENİZE SAHİP OLMAYAN İNSANLARA SALDIRMAYIN AKSİ HALDE SİZE TAHAMMÜL EDEMEYENLERİN SAYISI DAHA FAZLA OLACAKTIR. AVRUPADA UZUN YILLAR BULUNMAMA DAYANARAK, SİZLERİN BU TÜR DAVRANIŞLARINI İLKEL BULUYORUM VE KINIYORUM. VELEVKİ BİR KONUNUN BÜTÜNÜNE HAKİM OLMADAN BİR KÖŞESİNDEN ALINTI YAPIP BAHSETMENİZ İSİZ GÜLÜNÇ DURUMA DÜŞÜRÜYOR.SİZİN GİBİ BEYİNLER GENELDE GELİŞMEYE MÜSAİT OLMAMAKLA BİRLİKTE ÖNYARGILARINIZLA KENDİNİZİ YARGILAYARAK BİR GÜN BİR KÖŞEDE YAPAYALNIZ KALMAYA MAHKUM OLABİLİRSİNİZ. KENDİNİZE GELİN, SALDIRMAYIN, DEMOKRATİK OLUN, BU TÜR DÜŞÜNCELER SİZLERİN BEYİNLERİ İÇİN İLK BAŞTA ZARARDIR ZARARLIDIR. BENDEN SÖYLEMESİ.

gaykedi dedi ki...

@aymen olarak yazan arkadaş!
önce siz gidin başkasının şifresiyle yorum yapmamayı öğrenin sonra gelin konuşalım...

gaykedi dedi ki...

@gerçek aymen isterseniz silebilirim o yorumu?

Aymen dedi ki...

sevgili gaykedi benim blogum açıkken google dan sizin blogunuza başka bir sekmeden girildiğinde ve yorum yapıldığında dahi açık olan blogun ismi çıkmakta. herkes fikrinde özgür olduğundan yorumu silin diyemem size bırakıyorum.
benim kendi düşüncelerim ise, yorumuda okudum yazınızıda, gerçekten çok acımasızca ve genellenerek yapılmış eleştiriler. Ben her zaman her kesime ılımlı olmaktan yanayım. Değil insan bu bir hayvanda olsa bitkide olsa yaşam hakkı ve tarzı sorgulanamaz infaz hiç edilemez.
Aslında sizler gibi insanların daha farklı düşündüğünü sanırdım. Her ne ise sizin blogunuz ve insiyatifi size bırakıyorum.
Huzur diliyorum.

gaykedi dedi ki...

@aymen alıntı yaptığım her yazarın fikri benim katıldığım bir fikir olmak zorunda değilki, gerçekten ilginç geldi o doktorun söyledikleri, söyleme üslübu biraz sertte olsa...tanrı tüm dünyaya huzur, yüreklerimize daha fazla sevgi versin....

Aymen dedi ki...

Her ne ise, alıntı yaptığınız yazarların yalan yanlış fikirleri insanları birbirine düşürecek tarzda anlaşılan. Son sözüm; kime olursa olsun gerçek dışı bu tür iddiaları, neye ve kime inanılıyorsa Tanrıya, şeytana veya Allaha havale ediyorum. Sevgiyle kalın aksi halde sevgisizliğin sonuçları çok fena..

gaykedi dedi ki...

@aymen her görüşten blogumu takip eden insanlar var, genelde soru sormayı, düşündürmeyi ve şaşırtmayı seviyorum.

Aymen dedi ki...

Maçoların bir sözü vardır hani; saygı duyuyorum. Esaslı lafmış vesselam.

gaykedi dedi ki...

@aymen ok :)