28 Aralık 2007








Zaaflarımızla İnsanız !


Nietzsche'yi okuyup karamsar olan adamlar var, onlara "sopayla girişmek istiyorum" bazen. Adam demiş ki, ben bir enerji kaynağıyım. Benim insan gibi insan olabilmem, içimdekilerin olabildiğince bastırılmadan ortaya çıkabilmesidir.

Oysa yaşam buna izin vermiyor, birbirimizi maskelemek zorunda kaliyoruz. Gerçi Freud medeniyetin temelinin bu oldugunu söylemiş. Biz de içimizdeki hayvanlığı bastıracağız diye, içimizdeki insanlığı da bastırmışız. Hala içimizdeki erotik enerjiyle ilişkimizde sakatlık var.










Erotik yanımız ortaya çıktıktan sonra ayıp bir şey yaptığımızı düşünüyoruz. Onun için vatan millet sakarya, ilim aşkı, sanki hiç eros yokmuş gibi davranıyoruz, dava adamı kalıbına sığınıyoruz.

Bütün bu kalıpların dışında felsefe; çözüm arayanların değil, soru soranların yeridir, şeytanla muhabbettir. Ne zaman ki şeytan sizi alt eder, o zaman insan oldugunuzu anlarsınız.

Felsefe Prof. Ahmet İnam



5 yorum:

rosebahar dedi ki...

aşk yasak!! aşk yapmak yasa! ayıp günah... kadın delice sever aşık olur, aşk yaparda fakat erkek arkasını döner yeni aşk arar! yeni heycan, kadın anlayamaz açıklama bekler... bitmişdir herşey, azgın teke yeni arayışlar içindedir.. bu yüzden aşk yasak kedicim bu yüzden... tabular yıkılmadıkça, düşünceler deişmedikçe, egolar tatmin edilmedikçe asşk bize yasak!

gaykedi dedi ki...

@rosebahar bazı sakallarını sıvazlayanlar karıları üçer-dörder alıyor, ama kadınlar iki erkek bile alamaz :)

Estoy gritando callado yo te llamo, te escucho, lo intento-Sessizce sesleniyorum,Sen'i arıyorum,Sen'i dinliyorum,Çabalıyorum.. dedi ki...

alamaz, artı sevdiği erkekle bile yapsa, erkekde paranoya başlar başkasıylada yapar!

hmm.. bizlerin yargılanmayacağı, sorgulanmayacağı yen bir ülke lütfen,arıoruz......

umberto dedi ki...

ben yeni okudum daha bu kitabı Metaforla Saadet Olmaz. Prof. Dr.Ahmet İNAM, Prof. Dr. Cengiz GÜLEÇ 7-8 lira bişiydi... çok güzel kitap ben başlayıp bitirmiştim hemen...

Adsız dedi ki...

Aslında ben her insanın aşık olabileceğine inanıyorum ve herkesin sevdiği insanla delice sevişmesi gayet normal ve insan bunu yapmalıda bana göre en doğrusu bu