22 Aralık 2007








Ninemin Ahreti
Anlatan Sesi !



Dün annemle, eski bayramların insanı niçin daha çok heyecenlandırdığı ve o kaybolan duyguların muhabbetini yaparken, bugün arşivimde rastladım bu şiire. Çetin Altan yaklaşık 60 sene önce yatılı okulda okuyan bir delikanlıyken yazmış;




Çocukken


Çocukken kırlarda gezer oynardım;
Ne gurbet bilirdim, ne uzlet, ne gam.
Neşe'eden kurulmuş saf bir diyardım,
Ruhumdan parçaydı her şen kahkaham.

Annemin babamdan gizlediği suç,
Günde iki defa tuttuğum oruç,
Dadımın masalı Sihirli Pabuç
Ve her gece beni korkutan yamyam.

Ninemin ahreti anlatan sesi,
Babamın uykumda beni sevmesi,
Şimdi bana öyle uzak ki hepsi,
Yüz yıl geçmiş gibi aradan tamam.



4 yorum:

arzın merkezine yolculuk dedi ki...

Ebe oldum ben de sizi sobeliyorum:)

gaykedi dedi ki...

@arzın merkezine yolculuk hay allah, gene mi çıktı ebelemece-sobelemece? bir ara bir şeyler yazmaya çalışırım ben de :)

elif dedi ki...

Altmis yil once, eskiden kendini cocuk sayan bir sair, acaba simdi, o siiri yazan hakkinda ne dusunur?

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

@elif kabuk değiştiriyoruz sanki zamanla, bazı hayvanlar gibi değil mi?