20 Aralık 2007






Korkunç Olan !


En büyük savaş aslında İslamın kendi içinde. Evine bırakın eti, ekmek, yumurta, bebeğine süt, bir parça tavuk bile alamayan fakir-fukaranın yaşadığı bir ülkede, inek ve koyun eti dağıtmak yerine, para ya da erzak olarak dağıtılılabilir diyenlerle, illa kan akması gerek diyenler arasında.

Yeryüzünde İslamı en vahşi din gibi gösteren, çoğu kişiyi korkutan da, bu "mutlaka kan akması lazım" diyen kesim işte.


İyi bayramlar dostlar, bu konuda geçen sene farklı bir açıdan yaklaşarak bir şeyler "yazmaya çalışmıştım", belki ilginizi çekebilir.



14 yorum:

atila dedi ki...

korku filmi gibi bayramlar; hıncahınç şehirler birden bire boşalıyor sabahtan. elinizde kahveniz, pencereden insanları arıyorsunuz. "neyse" diyorsunuz "saat daha erken." keyifle giyiniyorsunuz, köşedeki fırından bir simit alıp dolaşma fikri var aklınızda. fırın da kapalı. içiniz ürperiyor. sonra gözünüz çocuk parkına takılıyor. evet onlarca insan var. salıncaklar da olabildiğine kalabalık. ilk başta gülümserken, salıncaklara asılmış hayvanları görüyor gözleriniz. ürperip diyorsunuz ki "evet bayram bugündü, değil mi?"

ZAMANDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

GÜLEN YÜZLÜ BAYRAMLAR OLSUN GAYKEDİ..
DİN O KADAR İLKEL BİR NOKTA DA Kİ.. HERŞEY GELENEKSEL OLMALI İNADINDAN İÇİM BULANIYOR..KURBAN EDİLEN HAYVANLARIN EHLİ OLMAYAN ELLERDE ÇEKİLEN ŞU IZDIRAPI SON BULMALI.. DİYANET YIRTINSA DA DEĞİŞEN BİR ŞEY OLMAZ TELEFONUNA KUŞ SESİ KAYDET DİYEN ADAMLARIN VARLIĞI DEVAM ETTİKCE..

elif dedi ki...

Kan akitilmasi gelenegini anlamak lazim once. Yahudiler'in kanla olan tuhaf inanclari, rituelleri... Muslumanlik'a girmis toreleri. Kanin insanlik acisindan anlamlari, hayat ve zehir tasiyan kan.

Ama anlamak inanci disari supurebilir. O yuzden anlamamak, bilmemek, ogrenmemek en iyisi. :o)

Sana da iyi bayramlar!!!! :o)

www.elifsavas.com/blog

gay_yor dedi ki...

ben kurban bayramının hiç gelmemesini isteyen biriyim..bu çocukluğumdan beri böyle.. çünkü ;hayvanların yaşamasını istiyorum..4 gün insanların keyifle yediği o etlerden ben hiç yemedim..tavuk yerken bile kötü oluyorum..ama annemin büyük ısrarları sonucu tavuğu zorlada olsa yemeye çalışıyorum sırf annem üzülmesin diye..vücudumun gereksinimini karşılamak için..şekerler ne güne durur masaların üstünde o renkli jelatinleriyle bilmem ama ben bayramlarda şeker yenmesinden yanayım..neden hayvanlarımız bide berbat koşullarda kesiliyorki..onlarında bi canı var sonuçta..ve her zamn hayret etmişimdir..elinin altında çırpınan bir hayatın boynunu nasıl keser insan..

Icha dedi ki...

Kesinlikle aynı fikirdeyim kedicim.. Katılıyorum sana demekten başka daha fazla şey gelebilseydi keşke elimden elimizden..

Bunların üstüne bir de mutlu bayramlar demek sanki yakışmayacak bana ama..

gaykedi dedi ki...

@atila mini bir öykü tadında anlatmışsın bu hoş olmayan durumu, ne güzel.


@kıymet kimilerine göre "din ilkel" kimilerine göre "dindarlar ilkel", belki her ikisi de ilkel ne diyeyimm be sevgili kıymet, iyi bayramlar...


@elif yahudilikten çok önce de, dünyanın en ilkel dinlerin de, basit kabilelerde bile görülen bir uygulama kurban :(


@gay-yor benim de ahlaki nedenlerle, et yemek konusunda çok çekincelerim var sevgili gay-yor.


@icha kocaman bir iyi bayramlar da benden gelsin o zaman :)

cihan dedi ki...

bilmem farkındamısınız ama hayvana eziyet etmenin milyarlık cezası var.
Çoğu yasa gibi kitapta kalmanın ötesinde hem,gayet güzel denetlenio

uğur dedi ki...

Ulu orta, hijyenik olmayan ortamlarda, çocukların önünde, kıtır kıtır hayvan kesmek yerine marketlerden temiz, hijyenik et alıp yardımı öyle yapsalar acaba daha mı az sevap işleyecekler?

Ya da merak ettiğim başka şey, sonuçta kurban olayı allaha adak adayarak bunun yanında fakirlere yardım etmek. E peki bakliyat yardımı "yardım"dan sayılmıyormu? Sevap için illa canlı öldürmek mi gerekiyor?

Bildiğim kadarıyla islam dini "şekilciliği" yasaklayan bir anlayış biçimi.

Ama gel görki bu zihniyette "gösteriş yapmak" çok yaygındır.

"Bak sokak ortasında kesiyorum, yardım ediyorum, iyi birisiyim ben, sevaplarda gani gani geliyor misss" anlayışıdır bu.

Bunun yerine yaptırt bir "erzak paketi". Ama olmaaazz "gösteriş" yapmadan ne tadı kalır sonra yardımın?

Hepsini geçtim, günlük yaşamda sevecen, tatlı dilli, karıncayı bile incitmeyen olarak bildiğimiz bazı amcaların eline bıçak alıp "besmeleyle" boğaz kesmesi bana "tuhaf" ve birazda "korkutucu" geliyor doğrusu. Aklıma nedense "uyuşturucu" alıp gözünü kırpmadan önüne geleni öldüren insanlar geliyor.

Konu kurban bayramı ama nereden nereye geldim. Bu kurban bayramında olanlar yüzünden çok dolmuşum be gaykedi :)

Sonuç olarak, "akıtılan kanların hesabı sorulacak!" diyerek bu anarşik yorumuma noktayı koyuyorum. :)

elif dedi ki...

Yahudilikten once de kurban etme oldugu kesin de, Muslumanlik'a Yahudiler'den geldigini tahmin ediyorum. Pekcok dini kural ve inanis birbirini takip ediyor veya benzesiyor.

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

@cihan konunun özünü tam anlamamışsınız zannediyorum.


@uğur kan akmasının anlamına daha mistik şeyler yüklüyor bazı müslümanlar.


@elif sonuçta ortadoğu dinlerinin hepsi yakın akraba, en çok kavgayı da aralarında onlar ediyor ama :)

Adsız dedi ki...

Gay olduğunuz için gerçek anlamda bir anlayış bekliyorsunuz fakat gay lerden kat be kat fazla olan müslümanları anlamak için çok çaba sarfetmiyorsunuz!
Yine sizin yazılarınız biraz ılımlı ve muhattap alınabilecek birisiniz.Ya diğerleri...

gaykedi dedi ki...

adsız
yeterince çaba sarfetmediğimi nereden biliyorsunuz? peki müslümanlar gay'leri anlamak için çaba sarfediyor mu sence hiç? çünkü dünyada şu an itibariyle en homofobik müslümanlar da!

Adsız dedi ki...

Bu konu çok uzar ki yorumlamamda siz yanlış bir şey anlarsınız ben sizi yanlış anlarım uzar gider.İsterdim ki konuşabilcek güzel bir ortam olsun.
Herkesin tercihi kendinedir.Vebaline katlancak olan da kişinin kendisidir.
Ben de bir müslümanım ve gay biriyle çok rahatlıkla arkadaşlık kurabilirim.
''mutlaka kan akması lazım'' dıyen bır kesım yok sızın dedıgınız uzere.
İşte burdan belkı bı gun tartısma sansımız olur.
kolay gelsın

gaykedi dedi ki...

adsız
"şunu" okumuş muydunuz?