13 Aralık 2007







Koçan Bebek !



Diyanet İşleri Başkanlığı zaman zaman uyarıyor ama türbelerde olan biteni de izlemekle yetiniyor..Telli Babalar, Oruç Babalar.. Her taraf türbe dolu...

Bilecik’te Şeyh Edebalı’nın türbesine yolum düştüğünde, orada da ağaçların çaputlarla dolu olduğunu görmüştüm. Hatta çaputlardan ayrı, dallar arasında iplerden bir beşik kurulup içine mısır koçanı konulduğunu gördüğümde ise şoke olmuştum.

Arapları herkes yeri geldiğinde eleştiriyor, Türk İslamı’nın farklılığından söz ediyor ama, Medine’de Hazreti Peygamber’in kabri başında bile ellerinizi kaldırıp dua edemiyorsunuz. Ne istenilecekse Allah’tan istenir diye...Türbeler konusunda ciddi bir çalışma yapılması gerekiyor. Hem de acilen... Elif Çakır



5 yorum:

gay_yor dedi ki...

hiç unutmuyorum biz üniye hazırlanırken sınava 1 hafta kala bir arkadaşımızın kafasına uyup üsküdardaki bir türbeye gitmiştik..aramızdan bazıları bir yıl boyunca hiç hazırlanmamışlar orda inş kazanırız die mercimek filan serpiyorlardı türbenin üstüne..türbe türbe değil bakliyatçı gibi olmuştu:)ben çok şarşırdım hadi sende dua etsene oturmaya mı geldin dediler..ne diyeceğimi şaşırmıştım..ama bende mercimek yok ki dedim:) o zamn neden almadın dediler fıkra gibiydi ya:)bende arkadaşıma camiye gitseydik daha iyi olmazmıydı dedim..oda ama annem hep buraya gelir üni yi kazanmam için dua eder dedi..şaşırmaktan ağzımın açık kaldığını ve bir süre kapanmadığını hatırlıyorum:)

gaykedi dedi ki...

@gay-yor neden mercimek acaba, başka bakliyat sevmiyor galiba o türbenin evliyası :)

gay_yor dedi ki...

:):)

elif dedi ki...

Bu aliskanliklar incelenirse Yunanlar'dan, pagan inanclardan, samanizmden kalma aliskanliklar. Zarari olmadiktan sonra, ben komik buluyorum ama bunu da mi yasaklayacaklar yani? Suudiler gibi mezar bile yapmayan, herseyi en sert sekliyle, insanlarin zaaflarinin, insanliklarinin uzerinden buldozer gibi gecerek ve asirilastirarak mi yasayalim? Kadincagizin teki besik yapmis, icine kocan koymus, dilek tutmus. Ayol, olmayan tanrilara, meleklere inanmak normal de, bu kadincagizin gayet insani dilegi mi anormal?

Soke olmusmus. Ben de Allah'tan birseyler istemesine soke oluyorum, ne edecez simdi? :oP

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

@elif güzel bir açıdan yaklaşmıssın, dinlerin mantıklı düşününce hepsi birbirinden saçma, benim en çok güldüğüm şeylerden biriside şeytan taşlamak :)