02 Aralık 2007






İçli Bir

Pazar Yazısı !


Birleşmiş Milletler Raportörü Jean Ziegler'e göre "Dünyada her gün (buraya özel dikkat "her gün!" ay ya da yıl değil) 100 bin kişi açlık ve onun yol açtığı hastalıklardan ölüyor." Bu ne demek biliyor musunuz arkadaşlar, 4 tane insan dolu Ali Sami Yen stadı düşünün ve tabi en az bunun 2 tanesinin sırf çocuk dolu olduğunu gözünüzün önüne getirin, her dinden, ırktan ve memleketten.

Siz bu minik yazıyı okuyuncaya kadar bir minibüs dolusu insan daha açlıktan ölürken, kimimizin tek derdinin sadece, daha lüks bir araba, ev, ya da daha üst model bir cep telefonu, belki de daha büyük bir televizyon olması ne acı. Nasıl bir dünyada yaşıyoruz tanrım!



11 yorum:

paranteziçi hayatlar dedi ki...

çok... çok çok müthişsin... seni tanımaktan dolayı çok mutluyum...

wecarealot dedi ki...

Çok feci.

www.hungersite.com

Girin, tıklayın; hiç olmazsa yediğiniz yemekten biraz tat alın.

gaykedi dedi ki...

@parantez içi hayatlar beni utandırıyorsun.


@wecarealot bu tür sitelerden hoşlanmıyorum sanki bir tür yanılsama yaratıyorlar, markete gidince de görüyorum bazı ürünlerin üzerinde bizi tercih ederseniz bu ürünün yüzde bilmem kaçının bedelini bilmem nereye bağışlayacağız falan yazıyor gıcık oluyorum, sanki diş macunuyla, şampuanla çözülecekmiş bu sorunlar gibi yahu!

Dery@ dedi ki...

Düsünmesi bile kanini donduruyor insanin.. hayatin akisina kapilip kendi derdine düsen insanlar, bunun zerre kadar farkina varabilip azda olsa üzerlerine düseni yapabilselerdi bu sayi çok daha aza indirgenebilirdi.. ama nerde bizlerde o sorumluluk duygusu.. Tok anlamiyor açin halinden!!.. MAALESEFF..

wecarealot dedi ki...

Bu kadar büyük sorunların bu kadar küçük çabalarla çözülmesi elbette mümkün değil. Ne var ki, yüz kişinin karnını doyuramıyorum diye, elinde fırsat varken bir kişiye yardım etmekle uğraşmamak da hiçbir çözüm getirmez soruna.

Bir tıklamayla bir kişinin karnı doyuyor, çok da kötü değil. Duygu ve inanç sömürüsüyle yapılan şeylerden daha masum bence.

gaykedi dedi ki...

@wecarealot inanç sömürüsüyle yapılan şeylerden daha masum olduğu konusunda çok haklısın.

gay_yor dedi ki...

şu an yağmur yağıyor hava buz gibi ben bu yorumu yazarken bile evsiz paltosuz kaç insan donarak ölüyo hükümet diye başa getirdikleri..oğlu yeni bir palto alırken yada lüks arabasının klimasını ay çok sıcak oldu diye kapatırken kaç insan biraz ısınabilsem diye inliyor ben bu örneği sadece benim ülkem için vermiyorum..ama biz tamamen gerilerde kalmışız insanımza hiç değer verilmeyen bir döngünün içinde sıkışıp kımıldamaya çalışıyoruz..ne olucak halimiz bilmiyorum..çoğu kez karşıma çıkan Afrikalı çocukları düşününce iştahım kesiliyor..bir parça ekmek uğruna yırtıcı bir kuşun mdesini dolduran o çocuğu ise aklımdan söküp atamıyorum..bir parça ekmek uğruna ya..insanların bayatlamış diye attığı ayy bozulmuşmudur aman diye döktüğü yemekleri onlar ölme pahasına bulmaya çalışıyorlar..keşke herşey güzel olsa yaşanıcak bir yer olsa dünya insanlar açlıkla, sefaletle cezalandırılmasa..Allahım sen tüm aç kalanlara ve üşüyenlere bir evi, giyecek ayakkabısı bile olmayanlara yardım et..insanlara bir zerrede olsa vicdan ver..aziz Allahım..

wecarealot dedi ki...

Bir şey daha eklemek istiyorum. Aynı değil, ama biraz ilgili, benzer...

Hani ekran koruyucunuz çalışıyorken işlemciniz kanser araştırmaları için filan kullanılıyor ya. Dünyanın en gelişmiş bilgisayarına dudak uçuklatacak miktarda büyük iş hacmi sağlanıyor.

Çok ufak bir çaba ile toplamda büyük kazanımlar elde edilebiliyor.

gaykedi dedi ki...

@gay-yor üşüme dedinde geçen gün bu ülkede bir bebek donarak öldü fakirlikten duydun mu?


@wecarealot bazen küçük gördüğümüz şeyler inanılmaz bir güç haline gelebiliyor birikince.

gay_yor dedi ki...

işte dedim ya baştakiler ay çok sıcak diyor bir bebek daha gözlerini dünyaya yeni açmışken ölyo

Adsız dedi ki...

100.000 kişi :s