26 Aralık 2007







Hödük !


"Köylüler doğuştan salak, hödük ya da kalas değildirler. Toprakla uğraştıkları için biraz sert, kaba olabilirler, o da gayet normaldir. Onlara eşit okuma ve eğitim hakları verildiğinde, onlar da şehirliler gibi keman çalabilmekte, şiir yazabilmekte, matematik uzmanı olabilmekte, salon dansları yapabilmektedirler. "


Neslihan Acu'nun köy enstitüleri ile ilgili bir yazısından bu satırlar, aklıma babamın, dünyanın en gelişmiş ülkelerinden İsviçre'nin bile, köylüsüyle şehirlisinin, yüz metre uzaktan ayrılabildiğini anlatmasını getirdi.



4 yorum:

ZAMANDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

BUNLARI YAPABİLMEKLE ŞEHİRLİ OLUNSAYDI!!! ŞEHİRLİLİK BAŞKA BİR HAL.. ŞEHİR TUTTUĞUNUN "ALTIN" OLMA HALİ OLARAK ADLANDIRILMIYOR MU? KİM TAKAR ŞEHİR DE YAŞAMIN BİR KÜLTÜR İŞİ OLDUĞUNU!!..HALA KENTLİ DE KÖYLÜYÜ "MİLLETİN EFENDİSİ GÖRMEZSE" O KÖYLÜ DE KENDİNİ BU SÖZE DAYANARAK GERÇEKTE KENDİNİ EFENDİ SANIRSA İŞ ÇIKILMAZ HAL ALIR..
YANİ HADDİM OLMADAN DERİM Kİ ÖNCE EĞİTİM SONRASI O KADAR KOLAY Kİ..
DER Kİ ÇETİN ALTAN GEÇENLERDE TELEVİZYON DA ŞEHİRLİ OLMA HALİ 150 SENE İSTER YANİ DEMEM O Kİ BİZ DAHA CUMHURİYET OLDUKTAN SONRA OOOO... SAHİ BU SENE CUMHURİYETİMİZİN KAÇINCI YILINI KUTLADIK??..

gay_yor dedi ki...

sonuçta bu toprakların üzerinde hepimiz eşitiz sadece olanaklar aynı değil..işte büyüklerimiz köylülerimizinde bir şeyler öğrenebileceğini kavrarsa bu ülkeye yeni sanatçılar yeni şairler gelebilir..dahada kalkınır dış ülkelere adımızı dahada fazla duyurabiliriz..hem insanlığına saygı gösteren bir toplum olarak..hemde yeniliklere açık bir ülke olarak..

anahtar dedi ki...

Cok klasik olcak yine de herseyin sonu ayni cumleye geliyoo
"Herseyin basi egitim."

gaykedi dedi ki...

@kıymet çetin altan şehirli olmak konusunda pek yazar, birde ben onun meslek sahibi olmayı insan olmanın için olmazsa olmaz şeyi saymasına bayılırım :)


@gay-yor eğitimde bu yüzden fırsat eşitliği çok önemli, köylü-şehirliden çok tabi bu konuda birde zebgin-fakir ayrımının da minimize edilmesi gerek.


@anahtar eğitim konusunda haklısında, nasıl bir eğitim? hepimizin etrafı üniversite mezunu ayılarla dolu, oysa gene hepimizin tanıdığı çok bilgili, kültürlü fazla okul görmemiş olan insanlarda var, walla bu nasıl iş bende anlamış değilim :)