06 Aralık 2007







Hard Diskimiz !


Türk ana babadan doğan bir bebeği alıp dünyanın herhangi bir yerindeki başka bir anne babaya verin. Çocuk o anne ve babanın dilini, milliyetini, dinini benimseyecektir. Boş bir hard disk gibi yani anlayacağınız çocuk beyni.

Bu dincilerin neden çocukken verilen din eğitimine çok önem verdiklerini de açıklıyor, bir yetişkin insanı kandırmanız, beynini yıkamanız daha zordur çünkü. Şu dünyada en çok sorgulamamız gereken şey insanların işletim sistemi gibi olan, dünya algılarını, kültürel kodlarımızı, tabularımızı belirleyen, dünyanın başına musallat olan din ve milliyet gibi kavramlar.

"Ne mutlu kendine format atabilen güçlü beyinlere, her şeyi sorgulayan insanlara" diyerek, bu formatlamanın en güçlü örneği olan,
başta sonradan Müslüman ve hristiyan olanlar olmak üzere, tüm din değiştiren insanların dünya barışına çok katkıda bulanabileceği düşüncemi ekleyerek lafımı bitiriyorum.



8 yorum:

gay_yor dedi ki...

boş bir beyne herşeyi işleye bilirsiniz..ama dolu beyin özgürlüğüne kavuşmuş beyindir kimse ona zorla birşey sokamaz..ya doğruyu benimser ya yanlışı ama benimsemeyi bilir ona göre doğru olan neyse onu yapar ..bu her konuda böyledir..

miso dedi ki...

gaykedi,
Bu yazının üzerine kötü bir haber vereyim sana. Üniversite gençleri arasında yapılan bir ankete göre "din" olgusu sosyal hayatımızı belirlemesi gereken şeyler arasında başı çekmiş. Sanırım yüzde 62 böyle söylemiş. Haberi dinlerken araba kullanıyordum. Bir kadın olarak daha ne kadar araba kullanabileceğimi merak ettim.

pıhhh

gaykedi dedi ki...

@gay-yor boş bir beyne hümanist görüşler işlemekte mümkün her dinden ve milliyetçilikten aşırı şeylerde ne yazık.


@miso okumuş ama görgüsüz cahil, yobaz, faşist v.s insanlar beni her zaman daha çok düşündürmüş ve üzmüştür miso.

Okan Yüksel dedi ki...

Hayatta insanları öyle ya da böyle devşirmek yoluna gidiyoruz. Bunu en gelişmiş siyasal organizma olan devlet bile yapıyor. Politik endoktrinasyon uygulamaları her devlet tarafından uygulanıyor ve herkes insanı, senin tabirinle Hard Disklerimizi kendince doldurmaya çalışıyor. Bu noktada bizim yardımımıza "eleştirebilmek" koşuyor. Ne güzel bir söz: "Eleştiri olmadan nereye gidilir?" Eleştiri olmadan bizi sokmak istedikleri yola gidilir, kendi yolumuza değil!!!

uğur fidan dedi ki...

Bu şartlar altında kendine format atmayı bırak "format atmayı düşünebilmek" bile çok çok zor :(

Zaten olayı en başta bitiriyorlar. Yeni doğmuş bebeğin konuşabilme yetisi olmadığı için "bi dakka valide sultan, peder efendi hani dinde zorlama yoktu? din hanesine müslüman yazdırdınızda bana sordunuz mu?" diyemeyeceği için hard diskimize ilk virüs orada sokuluyor.

Bu virüs öylesine sistemli bir düzenekki yıllar geçse bile sorgulanmasına katiyen izin verilmiyor.

Baba biz neden namaz kılıyoruz Niye? "hişşşşt cehennemde yanarsın, taş olursun"

Baba şu gökyüzünün rengi neden mavi? "lan allahın işine karışılmaz demedimmi ben sana!"

Anne neden türban takıyorum ki? "bana bak ayşe eğer takmazsan abine söylerim seni eşşek sudan gelinceye kadar döver, tak dedim şunu sana!"

örnekler çoğaltılabilir... Bu virüsün yapısını inceleme hakkımız olmadığı gibi virüsü reddetme hakkımızda yok. E malum "cehennemde odun" olmak var...

Düşünme, sorgulama, yat-kalk, elhamı söyle. Öbür dünyada huriler bizi bekliyor!

Oldu! Gözlerim doldu :)

gaykedi dedi ki...

@okan ah o devletler, hepimizin hard diskine kafayı takmış durumda değil mi?


@uğur hepimiz için en iyi virüs tarayıcı olan bilim öneriyorum bende bol bol :)

Goddess Artemis dedi ki...

Bu güzel yazını yayımladığın gün okudum ama ancak şimdi yorum yazabiliyorum.

Beynine ve eline sağlık diyorum canımcım :o)

Yedi ceddi müslüman bir ailede yetişmiş; üstünde hiçbir misyonerlik çalışması yapılmadan, yalnızca kendi tercihleri ve çok okuması/araştırması [bu satırların yazarı 2 yıl Kur'an kursuna devam etmiştir, Kur'an-ı Kerim'i okuyabilir] sonucu, 19 yaşında din değiştirmiş ve Presbyterian olmuş biri olarak; benim gibi özgür irade ve bilinçle din değiştirmişler adına, güzel sözlerin için binlerce defa teşekkür ederim. Sağol! :o)

N.B. Unutmadan; hard diskinizi virüslerden temelli kurtarmak, bir daha virüs nedir bilmemek için, işletim sisteminizi değiştirmeniz gerekir! Kahrolsun Microsoft, çok yaşasın Linux/Ubuntu!

gaykedi dedi ki...

@goddess canım benim, seni görmek güzel, sonunda başını biraz işten kaldırabildiğie sevindim, presbiteryenliği kalvinizm ve prorestanlıktan ne farkı var senden okumak isterim bir yazında ve tabi eşcinsel kiliseleri var mı yada bu konuya genel bakış açıları nedir onu da merak ettim?