14 Aralık 2007







Depresancı Eşekler !


Sürekli şişiriliyor gençler, sen akıllısın diye. Ailelerin de beklentisi büyüyor. Ama küçük bir basarisizlikla karşilaştiklarinda hemen bunalıma giriyorlar.

O kadar el bebek gül bebek yaşamaya aliştirilmislar ki, acılara tahammülü olmayan insanlar yetişmeye başliyor.

Yaralar almaya başlayinca, bir çikis noktasi bulamayinca ya antidepresanlarla tahammül etmeye çalisiliyor ya da savunma mekanizmalari aşiri gelisiyor.










Başarili olsan, başarinin hiçbir ölçütü olmadigi için, nerede duracağini bilemiyorsun ve başarı dangalaği oluyorsun. Sürekli önüne havuç konmuş eşek gibi koş Allah koş. İşkolik oluyorsun.

Bunlarin disinda üçüncü bir yaşamin pesindeyseniz yaratici olmak zorundasiniz. Yani dünyaya posta atmiş, egemen değerlerin disinda bir insan olmak gerekir. Dünyaya posta atabilmeniz için de önce kendi değerlerinizin olmasi gerekir...

Felsefe Prof. Ahmet İnam



4 yorum:

gay_yor dedi ki...

insan değerleriyle yapılanır zaten..çocuğunuz daha yolun başındayken onu pısırık.. bu tabir ne kadar uydu bilmiyorum:)(ama günümüzde ailesinin zincirinin dışına çıkamayanlara böyle deniyor.)yetiştirirseniz..yaptığı ve yapacağı herşeyi ezbere yapacaktır..ve bu büyüdükçe okul çağı , iş hayatında kendine güveni olmayan ama sadece bilgi konusunda kafası işleyen..dayatmalarla bir yere gelmiş bir birey olucaktır..o yüzden her zamn insan yaşamı boyunca aileden aldığı kültürle ama onların baskılarının çerçevesinde yetişmeden kendini yetiştirmeli ve başlı başına bir birey olmayı başarmalıdır..hayatta sağlam adımlarla yürümek ve bu ben'im demek ancak böyle gerçekleşir..

gaykedi dedi ki...

@gay-yor başarıya ve para kazanmaya çok şartlandırılıyor çocuklar resmen yarış atı yetiştirir gibi yetiştiriyor çoğu aile...

Okan Yüksel dedi ki...

Kopyala/Yapıştır noktasında çok sert kıstaslarım vardı, blog okuyacaksam blog olumalıydım: kopyala/yapıştır değil! Bu noktada çok farklı bir yerdesiniz, hayattan çok farklı noktaları sunuyorsunuz. Bilmiyorum ama sizi okumaktan çok mutluyum ve bu blogu okuduğum zaman hayata benimle aynı pencereden bakan insanları görebiliyorum. Bu da güven veriyor bana...

gaykedi dedi ki...

@okan beni tek kelimeyle utandırıyorsun diyebilirim :)

hepimizin beyni birer süzgeç gibi, süzgecime takılanların ilgini çekmesine, birşeyler paylaşabildiğime sevindim :)