21 Kasım 2007







Soylu Hastalık !


Théophile Gautier, “eşcinsellik, sanatçının soylu hastalığıdır” diyordu, daha ölçülü, ciddi olan Krafft-Ebing ise 1898’de “eşcinsel düşkünlük” ile sanatsal duygu arasındaki tıpça kanıtlanmış ilişkiden bahsediyordu.

Eşcinselliğin, düşkünlük kavramının merkezi bir öğesi olan yüksek duyarlılığı belirttiği düşünülüyordu. Düşkünler, “erkeğin inceldikçe daha kadınsı ve tanrısal” olduğunu öne sürmeyi adet edinmişlerdi.


Erkeklik ve Escinsellik , Bu metin “Nationalism and Sexuality”den alınmıştır. Kaynak: Kaos GL, Ekim 1996, Sayı 26




10 yorum:

Elif dedi ki...

Kadinsi ve tanrisali birarada goremiyorum ben. Bence erkekler goksel, kadinlar topraksaldir. Bunu simdi burada, kisacik yerde aciklayamayacagim, ama oyle dusunuyorum. Belki de sanat ortami, farkliya acik oldugu icin, escinseller de oraya yoneliyorlar.

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

@elif

kadınlar daha tanrısal mı ben de bilemeyeceğim ama, daha anaç ve barışçıl olduklarını, empati yeteneklerinin daha gelişmiş olduğunu düşünüyorum. gay'lerin sanata yönelimnde sanki doğuştan gelen özel yeteneklerinin yanında sanatın özgürlükçü ortamınında tetikleyici etkisi olduğunu ben de düşünmüşümdür...

gay_yor dedi ki...

ben bi heykeltraş öğrencisi olarak sanatsal olduğumuza katılıyorum sanatsalı başka bi açıdanda ele almam gerekirse hem cinsimin güzelliğinide keşfedip ona yönelmemde tanrının yarattığı sanatsallığında farkına vardığımı gösteriyor..ve eşcinselliğin beni özel yaptığına inanıyıorum..çoğu insanın karşı cinse duyduğu aşkı biz hem cinsimize duyabiliyoruz..onun güzelliğini görebiliyoruz..onunla aynı bedende ama farklı gözden sevgiyi yaşayabiliyoruz..

Elif dedi ki...

Anac ve bariscil! Bizim icin cok iyi bir mit ama bence mit. Tum kadinlarda analik icgudusu olmasi beklentisi de mit. Bunlar toplumun ol dedigi seyler. Devlet yonetmis kadinlardan hicbirinde bariscillik ve anaclik goremiyorum ben.

Belki !!!!

Belki de sen haklisin: lider olmak icin erkeklesmek lazim ve bu kadin liderler de o yuzden erkeksi savascil ve saldirgan davranislarda bulunuyorlar. :o)

Sanat... Bilemiyorum. Belki escinsel erkekler, duygulariyla yetenekleriyle beyinlerini birlestirip birseyler uretmekten utanmiyorlar. Sanatci olmak icin utanmaz olmak lazim biraz. ;o)

Oglum gay olsun diye birsey yazmistim ben, okumus muydun? Sonunda oglum gay olsun, sanatci ruhlu olsun filan diye birseylerle bitiyordu. Rahatsiz olanlar olmus. Ben onlari kliseler icine sokuyormusum diye. Halbuki ben o cumleleri ard arda o anlamda yazmamistim. :o( Hem de oglum olacagi sevinciyle yazilmis bir yaziydi o. Hesaplanmis birsey yoktu. Herneyse.

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

@gay-yor

erkek estetiği, artı estetik ve eşcinsellik çok tartışılan, taryışılmış bir konu antik yunandan beri özellikle :)



@elif

ben senin blogunu keşif etmeden aylar önce, senin yazını başka kaynaktan bulup blogumda yer vermişim :) bak "1", "2" şu savaş ve kadınlar konusu özellikle ırak'taki amerikan askerlerini görünce daha bir kafamı kurcalamaya başlıyor ama dediğin gibi erkeksileşmek sanki bu, ha bir de türk siyasetinde tansu çiller faciası var biliyorsun çok feci!

gay_yor dedi ki...

tartışılmayada devam edicek tartışıp duran kültür bir eşcinsel gözüyle bu tür aşklara bakmayı akıl edene kadar gaykedi:)

gaykedi dedi ki...

@gay-yor


evet, belki bu ülkede ortalama eğitim seviyemiz ilkokulu biraz aşarsa bazı sorunlar hallolur :)

gay_yor dedi ki...

buda hiç olamıyacağı için biz anlaşılmamya devam edicez..dışarda yanımızda yürüyen sevglimizle biz sadece arkadaşız edlarıyla yürüyüp elimizi omzuna atamadan yaşıcaz..bi gün bu durumlar düzelirse bir rüya gibi olur zaten müthiş bi rüya gibi..

gaykedi dedi ki...

@gay-yor

biz bir ayağımız çukura geldiğinde görebiliriz belki olumlu bazı şeyler, bastonla da olsa :)

gay_yor dedi ki...

:)haklısınv ama birazcık zerre kadar bile olsa umudum var..