01 Kasım 2007






Çomak !


Zihni Bey'in mim'ine cevap vereyim, beni en iyi anlatan şiir Sunay Akın'dan kısacık birşey aslında, ama ben bu şiiri ekleyip, bu ülkenin düşünen, acı çeken, sorgulayan, sistemin çarkına çomak sokmaya çalışan insanlarını anlattığını düşündüğüm ve birkaç hafta önce 2. ölüm yıldönümünü andığımız bir Attila İlhan şiiriyle devam edeyim...Bu arada bilgisayarım bozuk olduğu sürece mimlerine yanıt veremediğim tüm arkadaşlarımdan özür dilerim....


pencere tüllerine
gelinlik diye sarılan
o küçük kız nerede şimdi
gemim çoktan battı
denize inen tüm filikalarıma
erkekler bindi.

Sunay Akın



***


Ağır Kan Kaybı

Biz yalnızlıktan doğduk, o dağdağalı sudan
Biz yani Erdoğan, Ayşenur, Ali ve Ahmet
Birkaç litre kan, bir hayli kemik, epeyce korku
Sanki bir tesbih koptu, tane tane savrulduk
Köy köy, bucak bucak, memleket memleket
Yani Afyon, Adilcevaz, Akçadağ, Turgutlu
Birkaç litre kan, bir hayli kemik, epeyce korku










Buzlu mehtap alçakca kesmişti yolumuzu
Bütün kapılardan açıkca kovulmuştuk
Silahımız avcumuza yapışmıştı soğuktan
Biz yani Erdoğan, Ayşenur, Ali ve Ahmet
Birkaç litre kan, bir hayli kemik, epeyce korku


Kestiremedik ne yaptığımızı kim olduğumuzu
Sanki bir tesbih koptu tane tane savrulduk
Köy köy, bucak bucak, memleket memleket
Yani Afyon, Adilcevaz, Akçadağ, Turgutlu
Birkaç litre kan, bir hayli kemik, epeyce korku


Ne kadar korkmuştuk elimizden tutmadılar
Doğrudur kendi içimizde daraldığımız
Kim neyi savundu bilinmez nereye kadar
Biz yani Erdoğan, Ayşenur, Ali ve Ahmet
Başka bir yalnızlıkta boğulduk / havasızlıktan
Sanki bir tesbih koptu tane tane savrulduk
Köy köy, bucak bucak, memleket memleket
Ne solculuğumuz solculuktu ne sağcılığımız
Karanlık bir kapı, ölüp üstümüze kapandılar
Kimse bizi sevmedi / ağır kan kaybıyız.

Attila İlhan


ha birde "şu şiirde " de çok şey bulurum ben kendimden bir gay olarak...

6 yorum:

zihni örer dedi ki...

Teşekkür ediyorum gaykedi, ilgilendiğin için:)

Kural olarak "dörtlük" olsun demişler ama, biz anarşistlik yapıp kuralı bozmuşuz:)) Olsuuun, her zaman kurallı olunmaz ki.
Ben de Sunay akın'ın bütün şiirlerini taradım, birkaç parça buldum ama, Başka şairlerle kıl payı vaz geçtim.
Bu arada şiire susamışlığımızla, dudağımıza düşen birkaç damla dörtlük te serinletebildi.

gaykedi dedi ki...

aa dörtlük mü olacaktı, hiç dikkat etmemiş şiir olarak anlamışım, böylesi daha doyurucu ve iyi galiba zihni bey değil mi :)

rosebahar dedi ki...

güzel kedim =) ne kadar hassas, ince ve anlayışlısın..... keşke, keşke tanıdğım tüm insanlar bir parça anlayış taşısalar...

bir dip not ekleyeyim, zeki müreni seveceksiniz anlamlı cidden.. bir gün insanlar, olayları irdelemeden anlayışa gelecekler..... o günü sabırla bekliyoruz =)

Kayıp Kedi dedi ki...

Ben de mimlemistim seni gaykedi ama gozunden kacmis herhalde:(

gaykedi dedi ki...

rosebahar...güzel şiir değilmi zeki müren'i seveceksiniz :)

sevgili kayıp kedi...deme öyle yaa, üzme beni, yukarıda özür diledim unuttuklarımdan ama :( bunlarda senin için gelsin, "Lina' nın Gözleri", "Yolculuk sırasında"

Kayıp Kedi dedi ki...

Aaa, benim gozumden kacmis, nasil dikkatsizce okuduysam artik, ben ozur dilerim gaykedicim. Siirler icin tesekkurler, sectigin butun siirler cok guzel, ozellikle de 'Lina'nin Gozleri'.
Benim iki satirda siyrildigim mim isine bu kadar enerji ayirdigin icin ayrica ellerine saglik diyorum:)
Sevgiler.