07 Ekim 2007







Neler Yapabiliriz (VIII)


...ve son söz gülmeyin ama (annemin pek hoşuna gitmesede) çevreyi koruma için yaptığım komik birşey :) evdeyken çişimi bir kaba biriktiyorum ve kap dolunca onu gidip her gün bir başka ağacın dibine boşaltıyorum, bu ağaçlar için çok faydalı olduğu gibi kendimi çişle de olsa doğayla çok bütünleşmiş karışmış hissediyorum :) artı her yıl yaklaşık bir tondan fazla atık suyu doğaya faydalı bir şekilde kazandırmış oluyorum :)

Tabi yavru ağaçlara torpil yapıyorum, onlara daha sık döküyorum, çok beslenmeleri güçlü olmaları için :) ama korkmayın sebzelerin, maydanozların, taze soğanların üstüne falan atmıyorum :) bahçemizde yaklaşık 60 ağaç var ve her ağaca iki ayda bir vitaminlenme sırası geliyor :)

aslında bizimkileri ikna edebilirsem evdeki üç klozetten birini sırf çiş toplamak için dizayn etmek gibi çevreci zihni sinir procelerim de var :) bu arada sadece bunu benim yapmam bile bir yılda eve aldığımız şu büyük su damacanalarından 50 adet demek, küçük görmeyin yani :)

bir günde size hayatında hiç hayvan görmemiş babamın akıllara zarar inek koyun yetiştirme denemelerini anlatırım, çok komik :) doğa kimlerine göre tanrıdır, tanrı ve doğa sizinle olsun....


4 yorum:

zoitsa dedi ki...

çok güldüm:))
köydeki evimizde içerde tuvalet yoktu,yunanistandan gelen ninem gece senin taktiğini uygulayıp gündüz ağaca dökerdi.demek ki taktik doğruymuş yaw ..ne varsa eskilerde var:P

DIAGONEL dedi ki...

kuzen çiş olayına bittimmmm

tamam sen kazandın sen iflah olmaz bir green peace holiganı bile olursun bu gidişle ...


ee ne diyelim darışı tüm halkımıza..

morportakal dedi ki...

selam gaykedi. senin yaptıkların çok güzel ama toplum olarak öyle bir yaşam sürüyoruz ki az cok bilirsin işte tüketim tüketim tüketim apartman ve site hayatı falan filan ve çevrede hiç kimsenin umurunda değil.

bence cevre için yapılması gereken şey dünyanın tekrar rayına oturması için gereken şey kaos dur. devletlerin yok olması ssavaşların durması karbonun artık dünyaya pompalanmasını önlemek için bütün araba ve sanayi sektörüne dur demek. e tabi bunlar bir hayal ilk duyuşta. ama ne bileyim kyoto, uyarı levhaları falan senin yaptıkların hepsi ölüm döşeğinde sigarayı bırakmaya benziyor. etrafıma insanların yaşayışlarına falan bakıyorumda pek de umurlarında değil kendi bokumuzda bogulmaya başlayınca farkına varacaklar.

gaykedi dedi ki...

zoitsa;

eskiler işini bilir :)



diagonel;

böyle holigan olmaya can kurban :)



morportakal;

kesinlikle haklısın bu sistemin bir format yemeye ihtiyacı var, yama falan tutmuyor artık, benim bilgisayar gibi çökmüş durumda, aslında herkes kafayı resetlese belki oda olur ama, sisteme format daha komple kesin çözüm olur tabi :(