07 Ekim 2007





Neler Yapabiliriz (II)


Hepimizin evleri merak edip aldığımız ama kullanmadığımız eşya, araç, gereç, kıyafet v.s şeyle dolu, tüketim konusunda şu maymun iştahını bırakmalıyız artık, her boka merak ediyoruz, ne varsa! Mesela ben koşu bantı aldım, bir hafta sonra sıkıldım bir daha kullanmadım.

Ama genede bu istisna bir durum diyebilirim genel olarak ailecek ihtiyacımız olmayan şeyleri sevmiyoruz, bu yüzden bizim evimizde hiç vitrin denilen şey girmedi, annem'e göre kullanmadığı tabak, çanak, bardakla süslenen bu mobilya gereksiz çünkü. Bir arkadaşım evdeki dev vitrinde annesinin biriktirdiği yüzlerce kullanılmayan gereksiz eşya depremde kırılınca, sevindiğini oh olsun diyerek anlatmıştı yıllar önce bana :)


Ailecek eski eşyaları değerlendirmeyi seviyoruz diyebilirim, resimlerde gördüğünüz benim odamdaki bilgisayar masası, aslında salondaki eski tv sephamız, odamda solda gördüğünüz sarı çekmeceli dolapta, benden daha yaşlı, annemlerin ilk evlendiklerinde 35 sene önce aldıkları mobilyalardan, akvaryumun altındaki sepha eski müzik setimin dolabı mesela.

Geçen günlerde Nakhar annesiyle çıktığı tatil dönüşü benim annem'e gümüş bir süs çaydanlığı getirmiş, ona tatilden bir kaç kilo yöresel peynir, mahalli tatlı yada köy sebzesi getirseydi annemin daha çok sevineceğini söyledim, çünkü kullanılmayan eşyadan hoşlanmadığını anlattım :) yarın şu tüketim konusuna biraz daha devam edelim.


Hiç yorum yok: