28 Ekim 2007





"Lost"landık !


Ne zamandır erteliyorduk, Nakhar'ımla 24 saat içinde 15'e yakın Lost seyrettik, eğer ben çok müşkülpesent değilsem, X files'in yandan yemişi diyebilirim izlemediyseniz size. Orta+ bir dizi ama basında zevklerine çok güvendiğim insanların bile ağızlarının feci suyunun aktığını görünce daha fazla şey ummuştum doğrusu...

Lost, X files tarzı gerçeküstü konuların sanki bir bütün halinde Closed Box şekilde işlenmişine benziyor, sonuçta nerde kardeşim Six Feet Under'ın yere sağlam basan ayakları, ya da Gizli Dosyalar'ın ilk olma çarpılığı. Bu arada müzikleri ve jeneriği beni hiç çarpmadı, son olarak eklemiş olayım.



Closed Box
; Hollywood’taki senaryo erbabının kullanmayı pek sevdiği bir dramatik yapı numarası. yani, Kapalı Kutu...bu klişe, zıt kişilikli bir grup insanı bir mekana hapsetmek esasına dayanıyor.mesela bir uçak dolusu kazazede ve esrarengiz ada...prensibi basit bu işin: birincisi, o mekandan isteseler bile ayrılamıyor olacaklar. ikincisi, aralarında ciddi çelişkiler olacak ki ortamın baskısıyla iyice gerilip didişmeye başlasınlar. seyirci de patlamış mısırını yiyerek seyretsin.


2 yorum:

ridvan keskin dedi ki...

Türk dizileri nasılsa Amerikan dizileride aynı stratejiyi izliyor. Bizde ağa, aşiret dizisi tuttu mu? Hemen yapmayan kalmasın durumu. Elin Amerikalısı ne yapıyor? Doğa üstü güçler, doğa üstü olaylar hemen yapalım izleniyor.
Her yerde hep aynı birbirinin çakması o kadar çok dizi var ki...

ertank dedi ki...

Benim sıralamamı yapsam şu çıkar sanırım:

Firefly -bu listede miadını doldurmuş tek dizi, bir Joss whedon başyapıtı, benim her bölümünü ellişer kez falan izlemişliğim vardır-
House M.D.
Dexter -Six Feet Under'dan tanıdık bir simaya rastlayacaksın-
Prison Break -üçüncü sezona henüz başlamadım-
Six Feet Under

Benim için çöpü boylayanlar ise:
Heroes
Lost