11 Eylül 2007






Kozmetik Yalanları !


Dergiyi okurken gözlerim yerinden fırlayacak gibi oldu, zaten kocaman gözlerim var; bu halimi gören olsa mutlaka ciddi bir check-up'tan geçmemi önerebilirdi. 'Stem cell creams' yazıyordu, ilanda!

Kozmetik ilanları birçok insan gibi beni de delirtiyor; gençleşmeyi, beyazlaşmayı, parıldamayı, ışıldamayı, gerginleşmeyi vaat eden kremler her zaman içimizdeki 'acaba bu defa olur mu' duygusunu kaşıyor ve daha ürünün raftaki yeri soğumadan parayı ödüyor oluyoruz. 'Belki bu defa doğru söylüyorlardır'a kapılmak, bu kadar basit işte.

Geçen kış sigara dumanına karşı cildi koruyan kremler kullandım, bir de ciltteki DNA'yı onaran kremleri. Yüzüne eczaneden aldığı üç-beş liralık merhemleri sürenlerden farkım yok gibi, ne ani ve çarpıcı bir güzelleşme yaşadım, ne de ilanlardaki kızlar gibi oldum.









Elif Aktuğ ne güzel anlatmış dostlar, inanmayın kanmayın şu adi kozmetikçilere, o pamuk yüzlü ninelerimiz banyo sabunundan başka birşey mi sürüyorlardı sanki yüzlerine...

Kozmetik konusunda eğitim almış, bir ürünün sadece içindeki maddeler kısmını okuyarak ne kadar işe yarar olduğunu söyleyebilen, bir kız arkaşımla muhabbetimizde, bana paramızın karşılığını en çok alabileceğimiz, en kaliteli ve güvenilir içeriğe sahip markanın Nivea olduğunu, ve Nivea'nın 20-30 liralık bir göz altı kremiyle, bilmem ne özel markasının 200-300 liralık kremi arasında gözle görülür önemli bir fark olmadığını anlatmıştı uzun uzun. Aman dikkat derim, yedirmeyin paralarınızı bu şerefsizlere.


7 yorum:

dolphin dedi ki...

ben şimdi bu açıklamadan sonra koşa koşa gidip kendime nivea göz altı kremi almazmıyım :) fiyatlar el yakıyordu zaten demekki herşey marka yüzündenmiş :) saol kediciğim beni büyük bir dertten kurtardın valla :)

Goddess Artemis dedi ki...

Kozmetikçiler yalancı, iki yüzlü ve ayrımcıdır! Ne mal olduklarına dair, bir örnek de benden:

Kozmetik Devi L'Oréal Irkçılıktan Suçlu Bulundu

gaykedi dedi ki...

@dolphin

birşey değil şeker... kozmetik mağazalarındaki satış elemanlarıda genelde cironun ve karların belkide kişisel komisyonlarının yükselmesi için genelde "bu gerçekten çok iyi, bilmem hangi ünlü yıldız bu markayı kullanıyor, yeni çıktı" falan diye millete feci gazlıyorlar pahalı ürünleri be :)

@artemis

ahh evet tanrıçam, o haberi hatırlıyorum, avrupa kendi ırkının batılı güzel beyaz kadın imajını bütün dünyaya güzel gazlıyor, pehh!

morportakal dedi ki...

bakımlı olmak güzelde, slipknotın solistinden kalın makyajla gezenleri sevmiyorum abartı her zaman kötüdür

gaykedi dedi ki...

@morportakal

doğal güzellik her zaman bir başka oluyor, en güzelide makyajsız güzellik tabiki...

ertank dedi ki...

sizin kıstaslarınızı bilmem ama benimkiler arasında hayvanlar üzerinde deney yapıp yapmadıkları var, ve nivea, loreal ile birlikte bu konuda en kötü karneye sahip iki firmadan biridir.

bu hayvan testlerinin ne menem şeyler olduğunu okuduktan sonra, bir daha düşünürsünüz umarım. ben yalnızca bir testi örnekleyeyim:

Draize tahriş testleri: "Bu testlerde hayvanlar genellikle sadece başlarını dışarıda bırakan aletlere sıkıştırılıyor. Böylece hayvanın gözünü kaşıması ya da ovuşturması engelleniyor. Test edilmek istenen madde her bir tavşanın tek gözüne damlatılıyor. Sonra göz kapatılıyor. Tavşanlar her gün gözlemlenerek, gözlerinde çıban, şişme, enfeksiyon ve kanama olup olmadığı saptanıyor. Büyük bir kimya şirketi için çalışan bir araştırmacı, en yüksek reaksiyon düzeylerini şu biçimde betimliyor: Korneanın ya da gözün iç bölgesinin içsel olarak zedelenmesine bağlı tam görme kaybı. Hayvan sürekli gözlerini kapatıyor. Bazen çığlık atıyor, gözlerini tırmalıyor, sıçrıyor ve kaçmaya çalışıyor." (Peter Singer, Hayvan Özgürleşmesi, s. 97-98)

Ayrıntılı bilgi için:
http://en.wikipedia.org/wiki/Draize_test

Tüm testlerin listesi ve içeriği için:

http://www.worldanimal.net/cos-background.html

Hangi firmların hayvanlar üzerinde test yaptığını, hangilerinin yapmadığını görmek için:

http://www.caringconsumer.com/resources_companies.asp

gaykedi dedi ki...

@ertank

sevgili ertank bu iğrenç konuda lorealı duymuştum ama nivea'yı bilmiyordum, kendim parfüm-deodorant dışında kozmetik ürün kullanmayan birisi olarak öğrendiğim gene de çok iyi oldu, tesekkurler...