15 Eylül 2007





Cumartesi Neşesi !

Ramazan dolayısyla bu hafta Bektaşi fıkraları anlatalım;


Bektaşi camiye gider, cemaatle namaza durur. Namaz bittikten sonra doğrulurken üzerindeki boş içki şişesini düşürür. Bunu gören cemaat hücum eder: "Bre gafil... Günahı işlemişsin madem, günaha vesile olan alet ile camiye gelmeye utan bari!.." Erenlerin cevabı: "Her birinizde zina aleti yok mudur? Kapıda bırakıp mı girersiniz içeri?.."

Caminin önünden geçerken Bektaşi'nin biri nasılsa camiye girmiş olan bir domuzu müezzinin koca bir sopa ile döve döve çıkardığını görünce şöyle demiş: "Sofunun domuzunu görmüştüm ama, domuzun sofusunu ilk kez görüyorum!.."

Bektaşi'ye Ramazan nasıl gidiyor diye sormuşlar, "Şu gece yediğimiz sahur yemeğini öğleye alsalar, daha güzel gidecek" demiş....



İyi ramazanlar efendim, Tanrı sevgiyle yapılan bütün ibadetlerinizi kabül etsin...


2 yorum:

zoitsa dedi ki...

selam gaykedicim..maalesef bloğuma yaptığınız ziyareti ,diagonel ve senin yorumlarınızı konuyla birlikte silmek zorunda kaldım.çok üzgünüm :( kıskanç sevgilinin son boğma girişimlerinden sonra ayrılma döneminde silinmek zorunda kaldı..
allahım ..
nasılsın..umarım herşey yolundadır..
sevgiler..

gaykedi dedi ki...

@zoitsa

yorumun silinmesi önemli değil canım, sen iyi ol, ne o "boğma" girişimi falan, çok üzüldüm valla, kendine dikkat et...görüşürüz...