16 Ağustos 2007




Rüya !

Rüyalar olmadan sırlarla konuşamayız… Ağlayarak uyandığında oraya gitmişsindir.

Gülerek uyandığında. Ölüler sana geldiğinde. Sinekkuşları gördüğünde. Sevgilin senden uzaktayken, bir an gözlerini açıp, uyuduğu odayı görürsen oraya gitmişsindir.


Ataların sana gelirse ve onlarla başka bir şehre gidersen. Ölmüş baban seni affettiğinde, ölmüş annen kucakladığında. Uyanıp odanda yabancı bir koku duyduğunda, garip bir parfüm ya da duman ya da bilmediğin çiçeklerden bir koku, o zaman oraya gitmişsindir.

Eteğinde çiy, ellerinde tüylerle uyanabilirsin, dudaklarında hâlâ bir öpücüğün tadı olabilir. Melekler bu bölgede dolaşır. Ve ruhlar…


Manu Chao'nun memleketi Tijuana doğumlu yazar Luis Alberto Urrea'nın 'Sinekkuşu'nun Kızı' romanından bu satırları Aycan Saroğlu'nun bir yazısında okudum.

10 yorum:

zoitsa dedi ki...

rüya konusu ;bundan uzun zaman önce ölmüş büyükbabamın sürekli rüyalarıma girip bana bunun bir rüya oladığını hatta kendisi ölürken beni sayıkladığı için-ki bu doğru-ona izin verdiklerini söylemesiyle kafamı meşkul etmişti..araştırmaya karar verdim ve şimdiye kadar inen tüm din kitaplarında özellikle Kuran'da aynı bu şekilde işlendiğini gördüm..
Din kitaplarına göre 3 çeşit rüya varmış.
1.Şeytandan gelen rüya;korkunç bir rüya gördüğümüzde anlık düşecekmiş gibi oluruz ve uyanırız mesela.yada çok etkilenerek kalkarız.işte aslında ordayızdır..
2.Meleklerden gelen rüya;bir rüya görürüz ve bu rüya 2-3 gün sonra gerçek olur.yada bir olay yaşarız yaa ben bunu daha önce rüyamda görmüştüm deriz.aslında ordayızdır..
3.Allah'tan gelen
rüya;ölmüş sevdiklerimizle buluşruz hatta sarılırız,konuşuruz..Aslına ordayızdır..

ps:çok yazdığımın farkındayım ..bu beni çok etkileyen bir konuydu tutamadım çenemi yine:)

gaykedi dedi ki...

@zoitsa

büyükbabanla yaşadığın ruhsal tecrübe çok ilginçmiş, benimde rahmetli babaanneme böyle yoğun bir sevgim var, nur içinde yatsınlar.

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

benim de dedem girer ruyama bazen..
hayatimi dehsetiyle degistiren dedem...
guzel ruyalari buyudukce ogrendim, buyudukce ruyalarda meleklerle de dans edilebildigini..
tesekkur ederim, iyki paylasmissin bu dizeleri bizimle; okurken sanki ben yazmisim gibi oldum.

Iraz dedi ki...

merhaba,
ne anlamlı sözler paylaşmışsınız. okuyunca bana direk Gaiman'ın "Sandman" serilerini çağrıştırdı. Okudunuz mu bilmiyorum, düşler ülkesi üzerine kurgulanmış bir grafik roman. tavsiye ederim kesinlikle.

gaykedi dedi ki...

@gulteinen

umarim dedenle yaşadığım dehşet dedğin şey çok olumsuz birşey değildir, yazıyı beğendiğine sevindim.


@iraz

duydum ama okumadım onları, umarım bir gün okurum, Luis Alberto Urrea'nın kelimeleri gerçekten şiir gibi değil mi :)

debra dedi ki...

Rüya görmem genelde. Belki bu yüzden iyi rüya yorarım.

gaykedi dedi ki...

@debra

herkesin her gece rüya gördüğünü ama bazı insanların rüyalarını hatırlamadığını okuduğumu hatırlıyorum bir yerler de :)

debra dedi ki...

Hatırlanmaya değer değil demek ki...
Hem niye gülüyorsun ki sen?

gaykedi dedi ki...

@debra

alışkanlıktan olsa gerek!

debra dedi ki...

Peki.