24 Ağustos 2007





Pierre et Gilles !


Sevgili Tanrıçam Goddess Artemis beni mimlemiş ve en çok etkileyen fotoğraf sanatçısını ve resmi sormuş, cevabım gayet net, Fransız gay fotoğrafçılar ve aynı zamanda iki sevgili olan Pierre et Gilles* çifti tabiki.

Yüksek ölçüde stilize edilen, bol rötuşlu fotoğrafların sahibi, bu hanım ağbilerimiz, popüler kültürden ilham alıyorlar ve tabi cinsellik, din**, mitoloji ve eşcinsel kültür özellikle sevdikleri temalar. Farkındaysanız bunlar benim de üzerinde en çok yazdığım konular :)

Yaklaşık 15-20 sene önce, Türkiye'de basımı olmayan bir kitaplarıyla keşfettiğim bu ikilinin, benim fotoğraf zevkim üzerindeki etkilerini, blogumda kullandığım bütün resimlerde bariz görebilirsiniz.










Fotoğrafta canlı renkleri, mizahı, öyküyü, kurguyu ve, biraz bütün Gay'lerin çok sevdiği söylenen Kitsch kültürünün albenisini seviyorum. Siyah beyaz fotoğraf, bana nedense renkli fotoğraf kadar zevk vermiyor. Bu yüzden de blogum da açıkçası neredeyse hiç kullanmıyorum.



*
Pierre Commoy (1949), Gilles Blanchard (1953).


** Popüler kültür deyince, işin içinde dinin ne işi var, demeyin, bakın dünyaca ünlü edebiyat kuramcısı, düşünür Terry Eagleton ne diyor, geçen aylarda okuduğum bir söyleşisinde;

"Batı Avrupa solunun teolojiyi bu kadar görmezden gelmesine, din karşısında bu kadar kayıtsız kalmasına hep şaşmışımdır. İşin gülünç yanı, kültürel sol bir de en çok ilgilendiği şeyin popüler kültür olduğunu iddia ediyor! Din kadar etkili, derin, kalıcı, zengin ve popüler olan kültür alanı mı var?"





http://www.google.com.tr/search
http://en.wikipedia.org/wiki/Pierre_et_Gilles



8 yorum:

Goddess Artemis dedi ki...

Canımcım,

Çok güzel bir mim yazısı ve harika fotoğraflar bunlar! :o) Linkini verdiğin web sitesinden, ilk fotoğrafın orijinalini indirebilir miyim acaba?

Aaa, bir de sen kimleri mimledin?

zihni dedi ki...

seni ve konuklarını, BURAdadaki "sevgili ilişkileri" konusnu tartışmaya davet ediyorum.
sevgi-saygılar.

gaykedi dedi ki...

@artemis

"beğendiğin resimin" şurada bir parça daha büyük boyu var canımcığım, ben mimlemeyi unutmuşum hımm, Freedrich Camus ve Diagonel'i mimliyeyim bu seferde :)


@zihni bey

en kısa zamanda oradayım efendim...

morportakal dedi ki...

süper fotolar psycılar galiba

gaykedi dedi ki...

@morportakal

ne kadar psyc bilemeyeceğim ama, mistik bir yönleri var değil mi her bir fotoğraflarının :)

Friedrich Camus dedi ki...

Değerli inan, acep fotoğraf yerine resim şeyetsem olur mu ki?

gaykedi dedi ki...

@Friedrich Camus

olur tabi niye olmasin, bekliyoruz seni :)

Friedrich Camus dedi ki...

Oldu o zaman.