13 Ağustos 2007






Lezbiyen
& Gay !


İnternetteki lezbiyen sitelerindeki kullanıcıların yüzde
90’ı erkek... Nerdeyse her 3 erkekten 1’i internetteki sohbet programlarına kadın nick’leriyle giriyor...
‘Second Life’ adı sanal hayat yaratılan oyunun kullanıcısı erkeklerin yüzde 25’inden fazlası kendisine ikinci bir hayat olarak bir kadını seçiyor…

Yiğit Karaahmet'ten okuduğum bu bilgiler bana erkeklerin gay'lerden pek hoşlanmamasına rağmen lezbiyenlere deli olmasını hatırlattı.










Gene geçen aylarda şu an nerede okuduğumu hatırlayamadığım bir ankette, apartmanınızda bir gay'in yaşamasını ister misiniz sorusuna büyük oranda hayır diyen Türk erkekleri, apartmanında lezbiyenin oturmasına büyük oranda evet demişler.

Genelde erkeklerin gay'lerden hoşlanmama durumu psikoloji bilimince, bir “savunma mekanizması” olarak “projeksiyon” yapmak olarak tanımlanmakta, yani homofobik erkekler eşcinsel olmaktan duyduğu korkuyu karşındaki insana nefret olarak yansıtmakta. Bu arada bazı kızların, bazı gay'leri çok çekici bulmaları da ayrı bir konu!



20 yorum:

Adsız dedi ki...

Günaydın çok güzel bir hafta diliyorum ve yine alakasız bir soru sorup fikrinizi almak istiyorum.Ben lise-resim mezunuyum ancak aile baskısı ile üniversite okuyamadan iş hayatına başladım.
Bu sene fakülte resim sınavlarına hazırlanıyorum. 34 yaşında 2 çocuk annesi çalışan bir kadınım. Öss'de güzel bir puan aldım. Ancak olurda kazanırsam işi bırakmam gerekecek.
Acaba doğrumu yapıyorum ? Bir yanda sahip olduğum ve ayda 920 YTL kazandığım bir işim ve yaklaşık 8-9.000 YTL tazminatım ve emekliliğe kalan 4 sene, diğer yanda içimde ukte kalan idealim. Şimdi bu ölümlü dünyada ya içimden gelenimi yapmalıyım resim okumalı ve öğretmenlik hakkı kazanmalıyım yada ailem ve özellikle çocuklarımın geleceği için ihtiyacım olan parayı kazanmaya devammı etmeliyim ? ne dersiniz ?

gaykedi dedi ki...

hay allah sizin durumunuz bana, Ajda Pekkan’ın “Ben şöhretin bedelini anne olamayarak ödedim” lafının tam tersi bir durumu hatırlattı... emekliliğinize de çok az kalmış...artı 2 çocuğun sorumluluğu var üzerinizde...resminiz çok çok iyi değilse zaten yetenek sınavını geçmek çok zor...ama ben genede sınava girin derim, kazanamassanız aklınızdan tamamen çıkar bu fikir...

eğer kazanırsanızda ben genede düzeninizi bozmayın derim...öğretmenlik size mesleki duygular olarak çok şey verebilir ama maddi olarak şu ankinden daha fazla çok şey sunmayacak, artı 4 sene boyunca bir sürü ek problem getirecek eğitiminiz süresince....sonra kadro bekleyeceksiniz... kadro çıkmasını yıllarca bekleyebilirsiniz..ne bileyim zor gözüküyor açıkçası...ha bir de sayfanın hakkımda bölümünün altında mail adresim var oe@ttnet.net.tr buradan bana yazarsanız başkalarına rahatsızlık vermemiş oluruz....ama tabi burada tartışmak istiyorsanız bir şey diyemem çünkü başka arkadaşlarda yardımcı olabilirler tavsiyede bulunabilirler size...

dolphin dedi ki...

bazı gayleri çekici buluyoruz çünkü kıllı ve ter kokan erkeklerden, maganda tipli heriflerden daha temiz, bakımlı ve daha insani yaklaşmasını biliyorlar :) ama kendiyle barışık olamayanların saldırgan olduklarını itiraf etmek zorundayım. bunu karşı cins olan bir arkadaşımla tartıştığımızı hatırlıyorum. bana düşün ahmet diye çok samimi bir arkadaşım var ve birgün pat diye ben gayim diye itirafta bulunuyor sonrasında o ahmet benim için aynı ahmet olamazdıki hemcinsimle beraber olan bir adamı ne anlıyabilirim nede olduğu gibi kabul edebilirim diye itirafta bulunmuştu.

oysa kadınların gaylere olan tutumu daha anlayışlı ve insani. üstelik karşı tarafla empati kurabilmesini daha iyi becerebiliyorlar. bir kaç gün önce ayşe armanın ailesiyle karşı karşıya gelmiş bir gayle yapmış olduğu röportajı okudum... oğlunu anlamamakta ısrar eden,ve gay olmasını geçici bir heves gibi gören, ısrarla bir kadınla evlenmesi konusunda baskı uygulamaya çalışan ve oğlunu gay olduğu takdirde kendisini ölene kadar kaybetmekle tehdit eden bir anne ile yaşadığı sıkıntıyı anlatıyordu...

hem aileye düşkünsün hemde kendini tamamen farklı hissettiğin için olduğun gibi yaşayabilme arzusu içindesin... çok zor bir durum. ama bir evlat kolay yetişmiyor. ben anne değilim fakat çocuğumu bu kadar çabuk kaybetmeyi göze alamazdım sanırım...

http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/7059742.asp?yazarid=12

gaykedi dedi ki...

nedense son günlerde hürriyet gazetesini pek okumuyorum, gidip ayşe armanı'ın yazısını okuyyayım, umarım, emin çölaşan denyosunun resmiyle bile karşılaşmam :)

gaykedi dedi ki...

@dolphin

tesekkürler link için harika bir röportaj, harika diyorum ama aynı zamanda üzücü ve düşündürücü, okuyunca halime ve beni anlayan aileme çok şükür ettim yaa!

miso dedi ki...

Sevgili gaykedi,
Bizim gibi olanlardan hoşlanıyoruz işte, incitmeyecek olanlardan yani. Bence kadınların gaylerden hoşlanma nedeni çok basit :)

marruu

gaykedi dedi ki...

evet kıyamayız biz size, keşke dünyayı siz kadınlar yönetseniz, bizim mecliste de şu anki kadın sayısı kadar erkek, erkek sayısı kadar da kadın olsa :)

NaKHaR dedi ki...

herkese teker teker cevap veriyoruz artık demekki :)

bizim deren de lezbiyenlerden nefret ediyor ama bütün erkek arkadaşları eşcinsel :)

gaykedi dedi ki...

ee çatlak adamın çatlak arkadaşı olur sevgilim, Deren'e söyle "projeksiyon" yapmasın :)

Esther dedi ki...

hmm gay komşularım olsa ne güzel olurdu ya... apartmanımız huzurevi gibi, bunun dışında heteroseksüel üç beş genç erkek var, hepside hımbıl, bakımsız ve şekilsiz... ya ztn komşuluk ilişkilerinde başarısızım herkes beni soğuk buluyor.. bütün apartmanı geçmişten beri tanıyor olmasam inanın selam bile vermem.. ama mecbur kalıyosunuz işte :(( çok sıkıcılar.. hele apartmanımızın erkekleri tam anlamıyla "loser as folk"

gayler kendilerine bakıyorlar ve seksiler ve belki kendileri bile farkında değil ama konuşurken dudakları muhteşem oluyor (genelleme yapıyorum hepsinin öyle) ayrıca gaylerin kalçaları heteroseksüellerinkine oranla çok daha güzel oluyor.. benim gibi erkeğin ilk önce poposuna bakan bir kadın için bu önemli bir durum! özellikle türk hetero erkeklerinin poposu şişko ve yaşlı teyzeler gibi, yağlı bir şekilde sağa sola sallanıyor.. oysa gaylerin çoğunun poposu düzgün, sert ve kalkık.. çok iyi gözlemledim.. (pardon gene 18+ konusuyorum sanırım) yaa şöyle gay komşularımız olsa da gözümüz gönlümüz açılsa :((

lezbiyenler için bişey diyemicem... komşumuz olsa da olur olmasada.. hetero ya da lezbyn farketmez, tüm kadınlara sinir olduğum için muhtemelen muhabbet dahi etmezdim...

grisehirsakini dedi ki...

Benim mudurum gay. Gecenlerde kafam birseye atti.Birebir bir konusma yapmak istedim. Ben sinirleniyorum, homurdaniyorum, aaa bir baktim ki gay mudurum benim duygularimi o kadar iyi anliyor ki. Yani heteroseksuel bir erkek o durumda benim neye sinirlendigimi hayatta anlayamazdi.Su bir gercek ki; gayler kadinlarin hislerini cok daha iyi anliyorlar ve bunu kadinlar cekici bulabilir.

gaykedi dedi ki...

@esher

yaa sen bizim kalçalarımızdan ne istiyon be, ha birde dudaklarımızdan, sana 333 dememi ister misin Nakhar görmeden tabi :)


@grişehirsakini

walla çekici bulmasalar bizi daha iyi :)

yakışıklı dedi ki...

gayler hakkında ne düşündükleriniz beni ilgilendirmez fakat unutmayın ki onlarında duyguları ve istekleri var. onun için o arkadaşlara saygı duymalı ve alay edilmemelidir...

pınar dedi ki...

Lezbiyenim ve bunu hiç protesto haline getirmedim.Kimliğimin dışında dışarda gerçek bi hayatın olduğunu biliyor ve bu toplumda bende varsam, barış içinde yaşamam gerektiğini biliyorum.Benim gibi düşünen gay arkadaşlarım var.Ve hepsini çok seviyorum...Ama travestileri hayır.

gizem ekiz dedi ki...

bi websitesi için eşcinsel sembolleri ararken çıktı blog un karşıma.. hem senin hem de NakHar'ın blog unu okuyorum yaklaşık bi 45 dk'dır. Yo, bu eşcinsellere duyduğum ilk sempati diil. en ii arkadaşlarımdan biri de lezbiyen. çok görüşebildiğimiz zamanlarda onunla aynı yatakta yatmayı çok sevdim, hatun kalçası muhabbeti yapmayı.. o etek giydiinde nefes alamayana kadar gülmeyi:)

homofobik desen hiç değilim ama, şu en sonki transeksüel yorumunu görünce yazasım tuttu..

evet, ben de taksim meydanında transeksüeller bana yaklaştığında diğer taraftan dolanıp taksime girmesi gerekenlerdenim. hayatlarının kolay olduğunu düşünüyor muyum, hayır. ama bağırışa, laf atılmaya gelemiyorum. yanlarından geçerken ne tür bir yüz ifadesi takındığımı bilmiyorum ama iğrenme olduğunu sanmıyorum onun, korkuyor muyum? onlar bunu anlayınca mı bana sarıyor? neden korkuyorum? hiç biri hakkında bir cevabım yok. ama olmuyor işte :/

sevgiler..

http://fil-hakika.blogspot.com/

pudra dedi ki...

çok harika insanların bir kısmı gay ve ben bu duruma üzülüyorum evet.

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Blogunuzu şans eseri buldum. Bir yarım saat kadardır ilgiyle bakıyorum. Aslında çok şanslıymışsınız; çünkü daha lisedeyken cinsel kimliğinizle ilgli sorunların üzerinden gelebilmişsiniz. Lisedeyken ben: düşün düşün nereye kadar, bunun üstesinden nasıl geleceğim diye kara kara düşünür, bir çıkış yolu arardım. Değişmek mümkün mü diye inretnette aramalar yapar, hep böyle mi gidecek diye karamsarlığa kapılırdım. Üniversiteyi bitirdim, artık sadece umursamıyorum. Hala kimseye gay olduğumu söyleyemedim; ama gelecekte ne olacak diye hiç kafamı yormuyorum artık sadece.
Bu şekilde yaşamak çok zor. Herkes kız arkadaşlarıyla birlikte paylaşım halindeyken, yastığına sarılıp uyumak zorunda kalmak, evlenmeye yönelik çevreden gelen mesajlar...vs.
ZOR tabi....

Adsız dedi ki...

kadınların gayları çekici bulamsının nedeni gayların %90'ının yakışıklı olması

Adsız dedi ki...

yazınızı ve altında yazılmış olan yorumları okudum.. bende şunu söylemek istiyorum (her ne kadar yazı 2 yıl önce yazılmış olsada..)
ben bir kadınım ve, hem hemcinslerimin hem de erkeklerin, neden bu kadar anti-homo bir tutum sergilediklerini anlayamıyorum. insanlar hiç bir zaman tercihlerinden dolayı dışlanmamalı bence..
bu arada kadınlar neden gay'leri çekici buluyora verebileceğim cevap: aynen yorumlarda yazıldığı gibi; onlar daha düşünceli, daha ince fikirli. karşılarındakini anlamaya çalışıyor ve hoş sohbet kurabiliyorlar. buna ek olarak, hetero-erkeklerden daha bakımlı ve yakışıklı oluyorlar.
tabi şimdi düşününce, çevremde bir bakımlı erkek olsa, ona hemen gay misin olm sen? diye yapıştırabiliyorlar. tamam bir hakaret değil benim gözümde ancak.. garip bir durum. belki de ananelerden dolayı insanlar böyle..
ben de din konusundaki görüşlerim yüzünden ayrımcılığa uğradım. benim için bu iki şey de aynı anlama geliyor.
...

gaykedi dedi ki...

teşekkür ederim, eh, ermeni, kürt, yahudi, eşcinsel, alevi, hatta "karı gibi" diyerek kadın kelimesini bile küfür, hakaret olarak kullanırsak olacağı bu!