01 Ağustos 2007




Largo İntihar !

Bu satırları, güneyde, iki günlüğüne zorunlu bir konaklama yapmak durumunda kaldığım otelin lobisinden yazıyorum, o mahut müzik eşliğinde. Yabancıların da, yerliler kadar gözdesi bir tatil beldesi.

Lobide bir kütüphane de var. Müşterilerin buraya okumak için getirdikleri, gerisingeri götürmeye değer bulmadıkları kitaplar yan yana dizilmiş. Türkçe tek bir başlığa rastlamadım.

İyimser yorum: Biz, kitaplarımızı arkada terk etmiyoruz.

Gerçekçi yorum: Biz tatile çıkarken yanımıza kitap alma gereksinimi duymuyoruz.







Yabancılarda okuma alışkanlığının yaygın oluşu üzerinde görüş birliğimiz var. Herhalde doğru da bu. Gelgelelim, kitapların sırtına bakarken fark ediyorum, tanıdığım tek bir yazarın adı çıkmıyor karşıma.

İyimser yorum: Değer verdikleri kitapları bırakmıyorlar giderken.

Gerçekçi yorum: Buraya tatile gelenler "Seyahatin Budalaları" büyük oranda, böyle 'şey'ler okuyorlar.

"Olsun" diyor bir "dış ses" : "Okunsunda ne okunursa okunsun". Kimsenin işine karışamayız şüphesiz. Ben gene de dilimi tutamayağım: Böyle 'şey'ler okunuyorsa pekala okunmasada olur. Okumak kutsal bir fiil değildir. Okuma'yı sıradan, boş bir edim olmaktan çıkarmak okurun öznelliğinin gelişmişlik kertesine bağlı. Vakit öldürmek, largo bir intihar yöntemi.

Enis Batur


9 yorum:

asliberry dedi ki...

Yav ben bu adamın her lafının ardından çok küfrediyorum. Çünkü ben ancak argo sevebiliyorum. Aynı insanı hem sevip, hem nefret edebilmen için o kişi ya sevgilin olmalı, ya Eni Batu.

gaykedi dedi ki...

ha ha haaa, Aslı'cım senden en çok küfürü Yaman yiyor herhalde, Mehmet'in iki numara olması gerek, sen bize de küfür ediyorsundur bee :)

Günlerin Tortusu dedi ki...

Bir an için iyimser yorumların geçerli olduğunu düşünmeye çalışıyorum, olmuyor. Enis Batur gözümün önüne geliyor: "Saçmalama" diyor, "Tamam" diyorum. ;)

La Coquette dedi ki...

düşününce evet pek kitap götürmüyoruz ama bırakılan kitapların da illa ünlü yazarlardan mı olması gerek? tamam Enis Batur'un tanıdığı yazarları-bunun sayısını asla tartışmıyorum ama ben kendimi düşününce sadece Enis Batur da okumuyorum, o kadar çok yazar var ki hangisini takip etmek mümkün? Gerçi burda kendimle çelişerek şunu da kabul etmeliyim ki insanlar yanına kitap alıyorlarsa uzun yolda, bunu pek şansa bırakmazlar, yani bilmedikleri etmedikleri birini götürme riskini almazlar, hele de dillerinin konusulmadığı şak diye kitap bulamadıkları bir yerlerdelerse. Ben öyle yapmam en azından. Bu da benden bir not olsuN: )

atila dedi ki...

ben tatillerde yanında kitap getiren insanlara hep gıpta etmişimdir.

galiba tatile çıkmadan önce çok az eşya koydukları valizler hazırlıyorlar ki "hadi şöyle bir kitapçıya kadar uğrayayım daha çok vaktim var, ne kadar telaşsızım. ohh huzur doluyum." diyebiliyolardır diye düşünüyorum.

o anda düşünemiyorum tabi hepsini. :D

benim tatillerim hep aynı gün belli olduğu için lazım olur diye bütün neyim varsa dolduruyorum. ve sinir oluyorum kendi halime :)

o yüzden bütün tatil boyunca, valiz hazırlamak için vakti olan insanları kıskanırım. :D

şimdi diyebilirsiniz "adam kitaplığından almış bi kitap koymuştur." diye. işte buna verecek cevabım yok. :D

:)Can dedi ki...

:) tatile çıkmanın zorunluluk olduğunu yazıda illada vurgulayan

(öyle büyük su birikintisi karşısında, tatil yapmayan !)

hoşnutsuz biri kitap hakkında bile olumlu yazamazdı zaten..

çok sağol yazıda tam tatillik, eğlencelik olmuş :)

herseydenbiraz dedi ki...

Ferhan Şensoy'un bir röportajında 'ben tatilde tek satır okumam kardeşim, tatil değil mi bu. bütün yıl yaptığım zaten sürekli okumak' dediğini hatırladım. :-))

Ama Enistir Baturdur ne söylese doğrudur...

selam herkese...

gaykedi dedi ki...

sevgili "Herşeydenbiraz" Ferhan demiş birşeyler ama ben kitapsız tatil düşünemiyorum açıkçası, elinin altında okunacak birşeyi olmayınca denyolaşan birisi olarak :)

diagonel dedi ki...

KİŞİYE GÖRE DEĞİŞİR .....
TATİLDE OKURUM DİYE ALDIĞIM KİTAP ( SECRET)
AYAKLARIM PATLAYANA KADAR GEZDİĞİM GECESİ UYUMADAN BAR A ÇIKTIĞIM İÇİN OLSA GEREK KAPAĞI AÇILMADAN GERİ DÖNDÜ....

NEYE YARADI BOŞUNA HAMMALLIK YAPMIŞ OLDUM...
:d