23 Ağustos 2007




Çiğ Patates !

Kokuyla ilgili son bir yazı efendim...yıllar önce TRT ekranlarında çocukları bilimi sevdirmek için adını hatırlayamadığım bir program vardı, burada gözleri ve burnu kapalı bir kaç kişiye elma gibi soyulmuş çiğ patates yediriyorlar, yediğiniz şey nedir diye soruyorlardı, onlarda elma diyordu...

Aslında fazla farkında değiliz ama sonuçta dilimiz sadece acı, tatlı, ekşi, tuzlu olmak üzere sadece birkaç tat algılayabilirken burnumuz on binlerce kokuyu ayırt edebiliyor...çünkü dil ve burun senkronize çalışıyor ve biz bunun çok ayırdında değiliz...inanmıyorsanız burnunuza bir mandal takın ve çok sevdiğiniz bir yiyeceği bir parça yeyin bakalım :)









Ve bu profosyonel Gurmelerin & Tadım uzmanlarının neden sigara içmemeye özen gösterdiklerini de açıklıyor, tabi ki yemeklerin tadını daha iyi algılayabilmek için bunu yapıyorlar....Yaşlanmayla gelen koku azalmasının arttıran tetkleyicilerinden biri de çoğumuzun az çok içtiği sigara yani...

Bu arada yazının başlığı "Çiğ Patates" bana yıllar önce bir Kore lokantasında yediğim kürdan gibi incecik ve uzun uzun doğranmış çiğ patatesten yapılan salatayı ve üstüne tatlı olarak yediğim muz kızartmasını hatırlattı, bööğğ demeyin hemen hiçte fena değillerdi :)


9 yorum:

YAŞAMDAN SIZAN...KIYMET dedi ki...

19 SENE SIGARA ICTIKTEN SONRA BIRAKTIM..VE YEDIGIM ICTIGIM HERSEYIN ASLINDA COK OZEL TATLARA SAHIP OLDUGUNU KESFETTIM..
ANNEANNEMIN KOKU ALGISI YOKTU..BENI HEP COK SASIRTI BU DURUM..

gaykedi dedi ki...

@Kıymatlims

aman efendim kimleri görüyoruz...kaçak ortaya çıkmış...biz sizden masum yalanlarınızı yazmanızı bekliyoruz daha, biliyorsunuz değil mi efendim :)

el kadar kız dedi ki...

ilginç...

NaKHaR dedi ki...

herşeyin sarımsak koktuğu yer!

gaykedi dedi ki...

@el kadar kız

bence de ilginç, tat diye bildiğimiz şeyleri aslında çoğunlukla burunla algılamamız...

@sevgilim

seni kore uçaklarına bindirmek lazım uzun bir seyahat boyunca :) aslında bütün suç kore mufağının temel sosu bol sarmısakla yapılan kimchi'de :)

aydan dedi ki...

O programı ben de hatırlıyorum. Hatta izledikte sonra biz de kendi aramızda oynardık. Sigara konusuna gelince sigarayı bırakınca tat alma duyusunun geri geldiği gibi şeylere inanmıyorum. 1.5 yıl sigarayı bırakıp tekrar başlayan biri olarak her şeyin tadı eskisi gibiydi o dönemde:)

gaykedi dedi ki...

@aydan

hatırladığınıza göre sizde 30+ kulübüne üye olmalısınız :) sigara içmemek tat alma duyusunu geri getirmiyor, yada içmek tamamen köreltmiyor. bu zıkkımı içmemek tat duyumuzu güçlendiriyor içmek ise olumsuz etkiliyor özellikle uzun vadede.

Adsız dedi ki...

Size bişey sorabilirmiyim?Daha önce size gönderdigimiz yazıları yayınlamamanızın sebebi hakaret içeren ifadeler olabilir,ama eger düzeyli bir şekilde fikirlenizi yaşam biçiminizi savunabilecekseniz sizinle düzeyli bir şekilde tartışmak isteriz...Cevap bekliyoruz

gaykedi dedi ki...

@isimsiz

çok zekisiniz, gönderdiğiniz yorumları sizin deyimizinle "hakaret içeren ifadeler" yüzünden yayınlamamış olabilirim, bunlardan her gün o kadar çok alıyorum ki!

yukarıda yazdıklarınız kendi içinde çelişkilerle dolu, böyle birileriyle nasıl ne düzeyde, ve neler tartışılabilir bilemiyorum açıkçası! ama siz siz olun genede söyleyecek bir sözünüz varsa hakaret-küfür etmeden kibarca yazın ister benim sitem olsun ister başka bir blog olsun, belki o zaman dikkate alınabilir ve tartışma ortamına bir katkıda bılunabilirsiniz...