21 Ağustos 2007






Hüzünlü Kokularım !


Ne zamandır duymadığım bebek kokusu, bana çabuk bir bebek bulun.

Akşam üzeri bir sokaktan geçerken duyduğum, biber kızartması, balık, köfte yada yemek yaparken kavrulan soğanın kokusu.

Eski bakkalların hafif rutubetli kokusu, yada annemin beni çocukken birşey almaya gönderdiği manifaturacıdaki kumaşların ve ipliklerin o garip kokusu.

Sahilde yosunla karışık deniz kokusu.

Rahmetli babaannem, banyodan yeni çıkmış saçlarını tararken, yanına sokulunca duyduğum, mis gibi o eski klasik banyo sabununun kokusu.

Bir kuruyemişçinin önünden geçerken gelen, taze çekilen kahve yada kavrulan leblebi'nin insanı çıldırtan o baştan çıkartıcı kokusu.









Sevdiğimin yada annemin göğsüne uzandığımda duyduğum ten kokusu.

ve son olarak, artık pek duyamadığım, hazır dondurmaların olmadığı eski zamanlarda kalan bir koku daha...Dondurmacının önünden geçerken duyduğum taze kornet vanilya ve zannediyorum mahlep & sahlep'le karışık süt kokusu.

Benim kıçımın neyi eksik ayol, böylece bende kıçımdan bir mim uydurmuş oldum, Katharsis, Goddess Artemis, Wolkanca, Misokedim, Aslıberry, Endişeliperi ve Nonim hadi eller kaleme, pardon klavyeye bakalım...Acı tatlı unutulmaz kokularınızı bekliyorum.

Şimdi aklıma geldi acı veren koku deyince Yalova'da yaşayan bir gay arkadaşım 17 ağustos depreminden bir kaç gün sonra sonra şehre yayılan ceset kokusunu hiç unutamadığını söylemişti :(


17 yorum:

dolphin dedi ki...

beni saymamışsın o yüzden ben söylemeyeceğim bendeki özel kokuyu :(

yan komşunun blogcusu olduğumdan mıdır bu dışlanma de bakayım beni gaykediciğim?

çok alındım ama sabah sabah...

gidiyorum o zaman...

gaykedi dedi ki...

@dolphin

seni buradan özel olarak ebeliyorum daha iyi değil mi :) yazmassan "hüzünlü kokularını" alınırım bak!

Adsız dedi ki...

-yağmurda toprak kokusu
-yosun kokusu
-açken kokoreç kokusu...

gaykedi, cok uzuldum arkadasiniza.
yakinini kaybeden herkesin basi sagolsun, kalanlara allah sabir versin.
peki, cok iyi niyetle ve samimiyetle soruyorum, onun gay oldugunu ozellikle ifade etmeniz neden?
ben bir arkadasim derken bir erkek arkadasim bir kiz arkadasim diye yazmam genelde, bir arkadasim derim.

Goddess Artemis dedi ki...

Benim Kokularım

Sevgilerimle :o)

gaykedi dedi ki...

@isimsiz

"onun gay oldugunu ozellikle ifade etmeniz neden" diye sormuşsunuz, bilmiyorum açıkçası, ama çoğu kişi, siz bir arkadaşınızdan bahsederken "kız yada erkek" demesenizde kız arkadaşım yada bir erkek arkadaşım ifadesini kullanır, herhalde öyle bir duygu olsa gerek...


@artemis
hemencik oradayım...bakalım neler yazmışsın :)

*guru* Banu dedi ki...

Dolf,phin ile aynı duyguları paylaşıyor
maille gelen ebeyi sobeyi kabul etmiyorum :P

zoitsa dedi ki...

kokularımızı paylaştık bakalım daha neler mimleyeceğiz:))
ödevimi yaptım bu arada ..
sevgiler

Noni dedi ki...

Gaykedicim ben de yazdım kokularımı şekercim öperimmmm mucx ;)

gaykedi dedi ki...

@guru

ya kızma melek, emret izmire geleyim senin için :)


@zoitsa

evet bakalım sıra da ne var, hangi akıllı ne mim çıkartacak başımıza :)


@noni

şeker oo sen uyuyorsun, okudum yorum yaptım bile :)

Friedrich Camus dedi ki...

17 Ağustos'taki enkaz kokusu da ayrı bir hoştu tabii. Aklıma geldi son tarafı okurken. hehe.

DeLiCeVaT dedi ki...

ben mimlenmedim ama, temmuz başında gözlerimi yaşartan kokuyu yazayım bari... aylarca süren bozkır işkencesinin üstüne, "boğaz kokusu+rakı kokusu+kavun kokusu" karışımı bir şeydi...

gaykedi dedi ki...

@Friedrich Camus

aslında 17 ağustosu unutmamamız gerek ama unuttuk galiba yaa :(


@delicevat

yaw sen nasıl askerlik yapıyorsun sorması ayıp, yahu her akşam nettesin :)

DeLiCeVaT dedi ki...

akşamları 6dan sonra denize gittiğimi, geceleri bara gittiğimi,sonra gelip evimde dvd izlerken bilgisayarımda sana yorum bıraktığımı, haftasonları istanbulda olduğumu söylesem inanmaz msn:)genelkurmay başkanı olarak yaptırıyorlar bana askerliği:)genelkurmay başkanlığı dışındakiler gerçek:D

gaykedi dedi ki...

delicevat'cım madem öyle seni süper özel ebeliyorum, anlat bakalım bize hüzünlü kokularını, koğuştaki ayak kokusundan başla istersen :)

fleneur dedi ki...

dalgayı başlatan yazıyı şimdi okudum iyi mi. ortak kokular mevzu bahis sanırım gaykedi :) unuttuğum kokuları da hatırladmı bu arada. toz kokusu mesela.. kızartam kokusu..

Elif dedi ki...

Babam arabada hep lavanta kolonyasi tutar. Kocaman elleri, otomobili lavanta kokar. Cocukken ben o kokuyu alir, sever ve babamin annem ve benimle paylasmadigi ozel hayatinin kokusunun lavanta kokusu oldugunu bilirdim.

Bazen sinemada, filme uymayan bir parfum kokusu alirim birilerinden de, film zehir olur bana!

Piyanodan gelen eski esya kokusu, antikaci kokusu bana solfej ogretmenimin evindeki tatli anlarimi hatirlatir. benden onceki piyano ogrencisi Scarlatti calisir, ben de camdan Halic manzarasini seyreder, yagmuru ve Scarlatti'yi dinlerdim. Kucuktum, ufaciktim, kuf kokusu duydum, sevindim! :o)

www.elifsavas.com/blog

gaykedi dedi ki...

@fleneur

evet bende insanların kokular konusunda yazdıklarını okurken unuttuğum bir sürü kokuyu hatırladım, mesela ilkokul çantamın içini saran kitap defter kırtasiye kokusu :)


@elifsavaş

himm yazdiklarin bana eski sinemaların o rutubetle karışık hafif küf kokusunu hatırlattı canım, hatta tiyatroların da!