12 Ağustos 2007



Denizkızı !

Denizkızları, Yunan mitolojisinde, bir adada yaşayan ve şarkı söyleyerek denizcileri yanlarına çağıran 'Sirenler' olarak çıkar karşımıza... Sirenlerin adalarının kıyıları, güzel seslerinin büyüsüne kapılıp, kayalıklarda parçalanan denizcilerin kemikleriyle doludur.

Odysseus, arkadaşlarının kulaklarını balmumuyla tıkayarak kurtulur Sirenlerin elinden. Ne var ki Sirenleri, balık kuyruklu kadın sanmak yanılgıdır. Onlar, balıktan çok kuşa benzetilir. Kanatları olan Sirenlere balık şeklini veren Roma'lılardır.

Yolu Sicilya'ya düşen İbn al-Bialsath, bir dere ağzında uyuyan denizkızının dramına yer verir seyahatnamesinde. Arap gezgin, kadınların kocalarından kıskandıkları denizkızını parçalayarak öldürdüklerini yazar.







Denizkızı, denizcilerin yüzyıllardır kadına benzettikleri bir fok balığı türüdür aslında... Uzaktan bir kadını andıran bu hayvanlar, memeleriyle yavrularına süt verir. Böylesi bir durumda kayalıklara otururken görüldüklerinde denizkızı sanılırlar.

Bu yanılgıya düşenlerden biri de Kristof Kolomb'dur. O bile, Amerika'ya giderken günlüğüne denizkızlarını gördüğünü yazar. Hiç düşündünüz mü; denizkızı var da neden denizerkeği yok? Yanıtı çok basit: Çünkü denizcilerin hepsi erkek. Eğer kadınlar da denizde aylarca gezinselerdi, erkeğe benzetecekleri bir deniz canlısı bulurlardı!


Buraya kadar yazanlar Sunay Akın'dan, şimdi ben birazcık saçmalayayım; sahi neden denizkızı var da denizerkeği yok ki! ben gene de gay ve kız arkadaşlarım için deniz erkeği resmi koyuyorum, pipisinin nerede olduğu muamması dışında harika gözüküyor...



18 yorum:

NaKHaR dedi ki...

çabuk o denizerkeği resmini kaldır! hehehe :D

gaykedi dedi ki...

valla sefkilim bu deniz erkeğinin pipisi yok, çok masum zavallıcık :)

dolphin dedi ki...

deniz erkeğide çok hoş görünüyor ama :)

gaykedi dedi ki...

@dolphin

yunusların akrabası olduğu için hoş görünmüştür gözünüze :)

zoitsa dedi ki...

deniz erkeği hakkında çok hayal kurmuştum:)burda görmem iyi oldu..
denizkızları hakkında bildiğiniz veya önerebileceğiniz bir kitap var mı arkadaşlar?

dolphin dedi ki...

bunların çocuklarını deniz atları gibi ağız yoluyla doğurmaları mümkün müdür peki? :)

http://img57.imageshack.us/img57/3731/cadre41etrs6.gif

gaykedi dedi ki...

@zoitsa

ben hiç sadece deniz kızları'nı konu alan türkçe yazılmış kitap duymadım. ideefixe baktım orda da gözükmüyor çocuk kitapları dışında, eğer ingilizcen varsa amazonda kesin bulursun zannediyorum, deniz erkeği bulman ise çok zor ama belki şansın iyi giderse bir balık adam bulabilirsin :)

gaykedi dedi ki...

@dolphin

resime bayıldım, valla bunların cinsel organları pek ortalıkta gözükmediğine göre herhalde öyle ürüyorlardır :)

elif dedi ki...

konuyu gorunce sasirdim..
zira gecenlerde, yine manic gunlerimden birinde ben de neden deniz kizi var da deniz erkegi yok diye isyan etmis bir yazi karalamistim.. demek ki tek merakli ben degil misim?
neyse artik deniz erkegini resim ile bile olsa gordum ya olsem gam yemem :D

gaykedi dedi ki...

@elif

sana bir süpriz yapayım işte bir tane daha denizerkeği resmi üstelik dikkatli bakıca pipisi bile görünüyor :D

Elif dedi ki...

Ama hakikaten, denizde oynasan foklar denizkizlarina benziyorlar. Sesleri pek cekici olmasa da, aylardir kadin sesi duymamisa etkileyici olabilir!

www.elifsavas.com/blog

elif dedi ki...

:D
Yok ben vazgectim .. iyi ki deniz erkegi yokmus hem pullu hem killi , kalsin :D

gaykedi dedi ki...

@elifsavas

bende her zaman benzetmişimdir fokları kadınlara hele onların şöyle bir yan duruşları var ki aynı kadın değil mi :)

@elif

yok öyle hemen vazgeçmek yahu denizerkeklerinden, eminim onların pulsuz ve kılsızları da vardır biryerlerde :)

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

eline saglik resimle sen oynadiysan cok estetik olmus... da..
neden pipi ye taktin ki?
deniz kizinda da yok ki herhangi bir uzuv :)
ben deniz kizi ve deniz erkeklerini (allah canimi alsin birilerinin deniz erkegini de hayal ettigini dusunuyodum; yani varlar diye emindim) iste ben onnari, cinsellikten uzak gercek aski duslerinde yaratabilip yasayanlar diye dusunup inanmistim yafuuuu....

morportakal dedi ki...

warcraftda naga sirenler var ama onlar çok çirkin =S

gaykedi dedi ki...

@gulteinen enkelini

pipiye kafayı takmış gibi olduk biraz ama, mizah sadece :)

@morportakal

hayatımda bugüne kadar, tetris dahil, toplam sadece birkaç dakika bilgisayar oyunu oynadığım için tabi dediğini anlamadım tam, google'a baktım bu naga siren'ler harbi iğrenç şeyler :)

Esther dedi ki...

ben denizkızına ve falan inanıyorum ya... nessie'ye falan da inanırım mesela.. bilmem.. var bence :)

gaykedi dedi ki...

sen Van gölü canavarınada inanırsın bee bu hızla Esrher'cim yaa :)