30 Ağustos 2007




Cop Sokmak !

Balçiçek Pamir'in Aziz Nesin'in oğlu, Matematik Prof. Ali Nesin'le yaptığı röportajdan;

Aziz Nesin'in bir lafı vardı. "12 Eylül'de herkes askerci oldu, dinciler gelirse herkes onların peşinden gider" diyordu. Katılıyor musunuz?

-Doğru... Türk halkı devletin peşine takılır. Babamın başka bir lafı daha vardı. "Kabadayı yanındaki kıza laf atanı gider bıçaklar ama karakola çağırılıp cop muamelesine sesini çıkarmaz. Çünkü onu devlet sokmuştur."

Bu ülkeye ne zaman tam anlamıyla demokrasi gelir? -Ne zaman biliyor musunuz? Günde beni beş defa namaza çağırıyorlar. Ben de yılda bir defacık, ey ahali namaza gitmeyin diye bağırıp linç edilmiyorsam, o zaman tam anlamıyla demokrasi gelmiş demektir. Öyle bir şey söylediğinizde önce aydınlar karşı çıkar.









Aziz Nesin ateistti. Ya siz? -Babam "Allah yoktur demek saçma çünkü kanıtımız yok varolmadığına" diyordu. "Bütün bu dünya nasıl çıkıyor, mutlaka bir şey olmalı, biz anlayamıyoruz" diye devam ediyordu. Geldiği nokta oydu. Bu söyledikleri beni şaşırtmıştı. Ben onun kadar da inanmam.

Sokakta bizimle "Aziz Nesin'in çocukları" diye alay ederlerdi. Bir gün babam dedi ki: "Bunca şey çektim, bunca uğraştım Türkiye'nin geldiği yere bak, hiçbir işe yaramadı. Keşke yapmasaydım." Sonra durdu ve ekledi: "Seçeneğim yoktu ki, başka türlü davranamazdım ben, mecburdum, beni ben yapan oydu çünkü."


7 yorum:

Friedrich Camus dedi ki...

Devletin soktuğu cop acıtmaz! Höd!

Goddess Artemis dedi ki...

Geçen gün, RSS reader'ıma düşen bir haberle yine üstadı andım: Aziz Nesin MİT elemanıymış!

Haberin linkini, Sayın Ali Nesin'e mailleyip, "Rahmetli babanızda ilgili çıkan bu haberlerden haberiniz var mı? Konuyla ilgili vakıf sayfanızda bir yorum ya da açıklama yapmanız, inanın çok sevindirici olur"; diye yazdım.

Kendisinden son derece akılcı [bir matematikçiye yaraşır] bir yanıt geldi:

"Gazeteciler telefon ettiler ve gerekeni soyledim. Ipe sapa gelmez seyler. Ciddiye almaya degmez. Hatta ciddiye almamak gerekir, yoksa istenilenin tam tersi etki yaratir. En fazla bir ay sonra her sey unutulacaktir."

Üstadı, bu kadar güzel evlatlar yetiştirdiği için de, bir defa daha, saygıyla andım.

gaykedi dedi ki...

@Friedrich Camus

denemek lazım ya da bunun tadına varana bir danışmak :)


@artemis

tanrıçam bence de çok saçma bir iddia ve açıkçası hiç inandırıcı değil! Ali Nesin gayet mantıklı yaklaşmış zaten konuya...türkiyenin kuyruğu en dik, yaptığı mücadele kabak gibi ortada aydınlarından biri olan, hatta öldükten sonra cenaze töreninde bile bize dürüst davranan, ikili oynamayan biri için ne abuk bir iddia...biliyorsun islami cenaze töreni düzenlenmemişti kendisine vasiyeti gereği :)

www.edasuner.com dedi ki...

Alakasız bir yere yorum yazdım canım ama önemli silersin istersen ama herkes görsün ki ben sanmasın tamam mı ?

Ben geldim tatilden bu arada benim adımı kullanarak sağa sola pis yorum bırakanlar var aman dikkat bunu oku lütfen olur mu çok önemli arkadaşım http://www.edasuner.com/onemli/

Eda Suner
www.edasuner.com

gaykedi dedi ki...

@edasuner

hay allah yaa, internet sapıkları toplu hacker saldırısı gibi birleştiler hepimize saldırıyorlar galiba, bizde düne gece Esther'in blogda bunu tartışıyorduk, "bir bak" canım yaa ne denyolar var walla!

Estoy gritando callado yo te llamo, te escucho, lo intento-Sessizce sesleniyorum,Sen'i arıyorum,Sen'i dinliyorum,Çabalıyorum.. dedi ki...

olur, olur bööle şeyler.... yakında öpüşmeyide yasaklar bunlar.... zevk veren herşey günahdır..... hahahaha!!!!!

gaykedi dedi ki...

@estoy

yorum yanlış yere olmuş ama canın sağolsun, belkide yasaktır diyanet alo fetva hattına sormak lazım, bu arada böyle bir hat gerçekten var ciddiyim, hatta geçen aylarda yabancı basına haber olmuştu, şişme kadınla yatmak zinaya girer mi diye falan diye bir sürü abuk soru geliyormuş :)